Kwf aan de deur...

Discussie in 'De lounge' gestart door WinterBird, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Heb er dan ook wel bij staan dat diegene die aanbelt een rekening krijgt van mijn uurloon aangezien ik van mijn werk af heb moeten komen ;):D

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    nou hier wel! ik denk dat ik die sticker in a3 formaat op de deur moet hangen ;)

eerst snel aanbellen en dan met een grote grijns op hun mond zeggen "oh sorry had de sticker te laat gezien" stomme piepsmoes :x

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er zijn genoeg collectanten die de deur bij langs gaan om uit een goed hart geld op te halen voor een goed doel. En er zijn zeker ook mensen gebaat bij geld wat opgehaald wordt door collectanten. Eerlijk gezegd schrik ik nogal van jullie agressieve gedrag wat collectanten en collectes betreft...;)

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier gelukkig niet al te veel collectanten aan de deur.
    Ze worden sowieso toch één voor één afgepoeierd.

En op straat "heb ik geen tijd" of "ben ik niet geïnteresseerd" als ze mij aanspreken. Of ik luister wel even, maar als het mij te lang duurt, haak ik af.

Ik kies mijn eigen goede doelen en die zijn niet groot en daar blijft geen geld plakken bij de administratie (uit onderzoek is gebleken dat bij grote nationale acties vaak een pak geld blijft steken aan lonen en andere administratiekosten).

Mijn eigen nicht werkt al jaren als verpleegster in Guatemala, zonder loon, in een project voor rurale ontwikkeling van de Maya-Indianen en het opleiden van de mensen en betalen van schoolgeld voor de kinderen aldaar.
    Wel doet mijn tante 1 keer per jaar een grote benefietactie (een groot diner en concert). Wel, die krijgt van mij elk jaar geld, zelfs zonder dat ik naar 't concert ga. Omdat ik weet dat elke cent die ik doneer rechtstreeks naar mijn nicht en haar actieterrein gaat.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Overigens, voor een doos wafeltjes voor de plaatselijke jeugdbeweging ben ik wel altijd in :).

Omdat daar iets tegenover staat dat je direct ziet en kan opeten ;).

Als die dus aanbellen, neem ik graag af. Ook al omdat ik zelf jaren in jeugdbeweging heb gezeten en dus ook menige deur van dichtbij heb gezien ;).

6. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik krijg altijd discussies met die collectanten op straat. Ik wil niet vastzitten aan een goed doel. Ik maak gewoon soms wat over naar een doel van mijn keuze. Dan dat blijven aandringen, zelfs tot opmerkingen 'U wilt zeker niet dat kanker genezen wordt' :(

Het meest bizarre vond ik net na nieuwjaar. Kwam er een krantenbezorger aan de deur voor een fooitje voor het bezorgen van die buurtkrantjes. Mijn man deed open en die jongen gaf een kaartje. Mijn man bedankte hem en die jongen keek hem aan en zei 'het is de bedoeling dat ik nu een fooi krijg'.

Mijn man begon te lachen en heeft hem weggestuurd met de mededeling dat je op die manier nooit geen fooien krijgt...

Als ze aan de deur komen collecteren en ik vetrouw het en het doel staat me aan en ik heb ook nog eens contact geld in huis, dan doneer ik meestal wel iets.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Aan collectanten geef ik altijd wel een euro, maar niet meer, soms wel minder ook ;)

Hier hebben we eens per 4 a 5 weken in de supermarkt een soort kraampje wat voor ernstig zieke kinderen wensen in vervulling laat gaan, zij verkopen kaarten of je mag wat geld geven.

Dat heb ik nou 2 keer gedaan, en ik kijk ze niet aan om de vraag te ontlopen inmiddels om nogmaals te doneren..maar dat werkt niet, ze rukken je als het ware uit de stroom (ws omdat je zelf kids hebt) en vragen het. Als ik dan zeg dat ik al 2 keer geld gegeven heb kijken ze je ook aan alsof ze willen zeggen ; ja dat was toen........en ik voel me dan nog lullig ook als ik met een kar vol boodschappen langs loop, dan denk ik, ik had ook nog wel een euro aan hen kunnen geven..

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik snap je reactie wel. Ik had hier pas ook een stichting aan de deur die geld inzamelde om meisjes uit de prostitutie te halen in ??? Dus toen ik nee zei, zei die jongen tegen mij: dus jij wilt dat die meisjes in de verplichte prostitutie blijven. Mijn mond klapte echt open van verbazing, wat een techniek zeg. Jammer dat ik dan niet zo gehaaid ben om te reageren met: jouw salaris gaat zeker volledig naar die meisjes toe ofzo...

9. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Agressief gedrag wil ik het niet noemen maar ik denk dat er veel collectanten het gedrag wat je nu ziet over zich afroepen. Ik heb zelf veel collectes gelopen maar als iemand nee zei dan zei je oké en ik wens u verder een prettige dag! De agressiviteit die je tegenwoordig krijgt als je nee zegt zijn denk ik de meeste mensen niet van gediend en tja de collectanten die dat doen verpesten het voor de collectanten die wel gewoon netjes blijven.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan kun je net zo goed zeggen dat je niks geeft hoor... Zo'n collectant heeft het inmiddels ook wel aardig door.

Overigens... Ik heb het vroeger ook gedaan.. (Toen ik me nog niet druk maakte over strijkstokken en directeurs salarissen)
    En ik liep in een wijk waar deels hele arme mensen woonden en deels mensen die toch wel wat meer te besteden hadden..
    En ik haalde in het arme deel in totaal wel minder op maar echt iedereen stopte er wel wat kleingeld in.
    In het rijkere stuk waren de bedragen hoger... Maar gaf misschien 25% uberhaupt iets.

Nou gaat het KWF natuurlijk uiteindelijk om het bedrag.. Maar ik vond het altijd wel opvallend.

11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Juist! Bij een 'nee' wens ik mensen ook een fijne dag en accepteer dat gewoon. Zoals het in mijn ogen hoort.
    Misschien dat ik me daarom zo aan haar irriteerde.

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij lopen met de scouting altijd voor Jantje Beton, de kinderen gaan dan aan de deur.
    Nu was er een adres die hadden een geschreven briefje op de deur
    dat collectanten en verkopers niet welkom waren.
    Dus die man doet open, zegt tegen die kinderen wat er op dat briefje staat, zegt dat kleine jongetje:
    Maar ik zit nog maar in groep 2, ik kan toch nog niet lezen???:D

Echt, ik moest zo lachen! Gelukkig kon die man er ook wel mee lachen!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ging hier trouwens niet om een collectant, maar net als ts een maandelijkse bijdrage. Collectanten krijgen van mij allemaal een vast bedrag uit het potje naast de deur (er komen er 26 per jaar langs). Al is het alleen maar voor de moeite. Wij bepalen verder zelf welke doelen we een maandelijkse bijdrage krijgen en ik vind het wel een vervelende vorm om aan de deur te proberen donateurs te zoeken en vervolgens je een schuldgevoel aan proberen te praten. Ik persoonlijk vind dat te ver gaan. Vergelijkbaar met de energie-aanbieders en glasvezelmaatschappijen die er aan de deur komen. Een collectant vind ik prima.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik snap je reactie wel hoor, maar al zou je niets of niemand wat geven, als jij dat niet wilt hoeft dat niet en daar hoef je ook geen verantwoording voor af te leggen.

Hier doe ik alleen open als ik zie dat iemand een collectebus vast heeft. Die mensen zijn hier ook altijd wel vriendelijk. Maar leden werven voor wat dan ook doe ik niet aan mee. Als dat mij een verschrikkelijk slecht en egoïstisch mens maakt, so be it.

15. Saskia78

Hmm hier gaan ze vaak net naast het raam van de deur staan...
    En dat irriteert mij mateloos.. Ik wil gewoon zien dat er iemand staat...
    En laatst waren ze met z'n 2en... Elk gestopt achter een deurpost...
    Nou dan kan zo'n collectant dus bij voorbaat de boom in.
    Ik zie graag wie er voor de deur staat voordat ik open doe.

Noem een watje of asociaal... Maar dat is dan maar zo.

16. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop zelf 1 keer per jaar voor de Nierstichting en ik verbaas me soms hoe asociaal mensen tegen je kunnen doen. Ze schieten achter de gordijntjes, of blijven gewoon op de bank zitten en doen alsof ze je niet zien;).

Of ze staan je grof te woord. Ik ben altijd beleefd, zeggen ze nee prima wens ik ze vrolijk nog een fijne avond. Het is namelijk niet verplicht;)

Jammer dat er andere collectanten zijn die het zo grof aanpakken en ook jammer dat veel van hier dan iedere collectant als irritant gaan bestempelen, ik ben best aardig hoor:D.

17. Saskia78

Ik vind iedereen aardig... Maar hier worden met vlagen mensen nog weleens overvallen in huis.
    Dus ik zie graag wie er voor m'n deur staat :)

Overigens.. Als je hier netjes normaal voor de deur staat.. Doe ik wel open
    Alleen onze bel doet het niet zo goed... Dus soms gaat het toch mis :)

18. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

De meeste collectanten zijn wel aardig. Zeg je nee dan is het prima en nog een fijne dag. Maar sommige collectanten zijn opdringerig en agressief. Die verpesten het voor de rest vind ik.

19. topper12

topper12 Niet meer actief

Als ze weer voor je deur staan om te werven (dus niet met een eenmalige collectebus) moet je ze voor de lol eens vragen wat ze per uur verdienen. Sinds ik van meerdere mensen die werven (oa voor KWF) aan de deur, heb gehoord wat ze verdienen, pieker ik er niet meer over om maandelijks te doneren! En ze krijgen inderdaad training hoe ze je over kunnen halen, dus voel je absoluut niet schuldig! Die boze blik wad ongetwijfeld omdat ze nog 1 toezegging tekort kwam voor haar bonus ;)

Even voor de duidelijkheid: de "gewone" collectant die als vrijwilliger langs de deuren gaat met een collectebus krijgt gewoon geld van me hoor.

20. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Een geen geleur sticker helpt echt.
    Had dat ding al jaaaaren eerder bij de bel moeten plakken!

Deel Deze Pagina