Ongeacht zullen hier veel kinderen Wicky drinken, weet niet of het op ZP al vermeld is (zo ja, sorry), maar de Wicky Framboos is besmet met een (ongevaarlijke) bacterie. Deze is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid maar veroorzaakt een smaakafwijking die lijkt op reinigingsmiddel, en braken. Hier 3 artikelen er over : Besmet fruitdrankje Wicky uit de schappen - AD.nl 'Na een slok Wicky ging ik bijna over mijn nek' | Volg het nieuws terwijl het gebeurt NVWA | Waarschuwingen gelukkig heb ik geen frambozensmaak in huis!
Oh bedankt voor het delen! Hier ook Wicky liefhebbers. Ik wilde pas de framboos meenemen maar had toch sinasappel en exotisch (blauw) genomen! Nu ik dit bericht lees ben ik blij om die keuze!
Meer bekend en ook tht datums ! Winkels nemen deze terug zonder bon ! Belangrijke mededeling Terugroepactie Wicky Framboos 0,2l en 1,5l pakken Wij zijn op de hoogte van meldingen die door consumenten bij ons zijn ingediend over smaakafwijkingen in Wicky Framboos. Wij betreuren deze smaakafwijking die in een zeer klein aantal producten voorkomt. Uit huidig onderzoek blijkt dat er geen risico voor de volksgezondheid is. We hebben gemerkt dat er in toenemende mate zorg is ontstaan met betrekking tot ons product Wicky Framboos. Onze eerste prioriteit is natuurlijk de kwaliteit van onze producten, daarom hebben we besloten dit product uit de schappen te halen en raden we consumenten af Wicky Framboos te drinken. Het betreft de roze pakken 0,2l (6-pak, 10-pak en 15-pak) en 1,5l Wicky Framboos met de volgende houdbaarheidsdata: THT (ten minste houdbaar tot) 28-06-14 28-07-14 28-08-14 28-09-14 We verzoeken klanten die dit product gekocht hebben dit terug te brengen naar de desbetreffende winkel. We benadrukken dat alle andere Wicky producten van de gebruikelijke goede kwaliteit zijn. Wij danken u voor uw medewerking en bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
raar, steeds dezelfd dag (houdbaarheidsdatum)maar altijd met maand verschil tussen. Mss de dag dat ze juist de leidingen kuisen oid
Ik heb pakjes drinken met de THT datum 28-07-14. Ik had 120 pakjes drinken ingeslagen omdat ze laatst in de aanbieding waren. Maar ik heb nog geen klachten van de kinderen gehad. Ik heb net zelf ook even geproefd en ik proef geen enkel verschil met normaal.
Las net op Facebook, dat er een jongetje opgenomen is met voedselvergiftiging. Ze zeggen dat de oorzaak wicky framboos is..... Zou ook niet de eerste melding zijn.
Heb net 3 en half pak teruggebracht naar de ah, die vrouw wist nog dat ik ze met de hamsterweken had gekocht dus kreeg van 2 pakjes alleen geld terug
Ik las net dit ergens op een forum Meiden let op met wickey frambozensmaak! Deze worden nu terug gehaald omdat er kinderen zijn opgenomen met voedselvergiftiging na het drinken hiervan Tja zo komen de indianenverhalen wel de wereld in.. Geloof het dus ook eigenlijk ook niet zo. Wel dat het vies kan smaken maar niet dat je er ziek van kan worden. Of deze, Ik heb een zeer ernstig klacht over wicky framboos. Mijn 2 dochtertjes drinken deze pakjes elke dag op school. Nu zijn ze allebei erg ziek geweest de afgelopen periode!! Ze gaven aan dat de wicky framboos een vieze smaak heeft en dat ze moesten overgeven! Ze hebben beide daarna 2 weken lang last gehad van buikpijn. Ik ben ook verschillende keren naar de huisarts geweest... Ik geloof best dat haar kinderen ziek zijn geweest maar kan mij haast niet voorstellen dat 2 weken lang ziek zijn geweest door het drinken van wicky framboos. (Ook opvallend dat er mensen zijn die beweren ziek te zijn geworden door de andere smaakvarianten, waar naar alle waarschijnlijkheid niet eens iets mee mis is.) Naar aanleiding van deze waarschuwing ontstond er onrust over de eventuele gevaren van de Wicky drink met de smaak framboos. Ook op klacht.nl werd in de voorbije weken geregeld gemeld dat er iets mis was met de smaak, of dat consumptie braakneigingen veroorzaakte. Geen enkel van de vermelde klachten wees op een voedselvergiftiging. In de meeste gevallen werd gemeld dat de vervaldatum 28 juli 2014 is, wat deed vermoeden dat het gaat om een probleem met een specifieke partij van deze Wicky framboos drink. Dit werd inmiddels ook bevestigd door het Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, en zij hebben na overleg met de fabrikant inmiddels een terugroepactie opgestart. De NVWA liet weten dat de "chemische smaak, lijkend op reinigingsmiddel" het gevolg is van een besmetting van de grondstof fruit met een bacterie (Alicyclobacillus) die in lage aantallen al een smaakafwijking geeft. Deze bacterie komt echter van nature voor in fruit en is dus niet schadelijk voor de volksgezondheid. Het is dus niet mogelijk dat het drinken van dit product de oorzaak is van een voedselvergiftiging, zoals wordt beweerd in het circulerende bericht. CONCLUSIE Hoewel er dus wel degelijk iets mis is met de smaak van een ganse partij Wicky drink framboos, is er geen gevaar voor de gezondheid indien je alsnog de frisdrank geconsumeerd zou hebben. Er is dan ook geen gevaar voor een voedselvergiftiging. Het circulerende bericht is dus misleidend en zaait onnodige paniek.
heb laatst bij ah kei veel ingeslaan. vooral framboos want die vinden ze lekker. ze gingen ook goed op maar de laatste week laten ze halve pakjes staan. zal is gaan ruiken. heb nog heel veel voorraad. zonde
Ja ik heb ook veel ingeslagen bij de AH Maar hier geen klachten, ik heb zelf ook even een paar opengemaakt en proef dus niks raars. Ik denk dat ik ze voor de zekerheid toch maar terug ga brengen.
UPDATE Wicky Update 19.09.13 10:15 Belangrijke mededeling Terugroepactie Wicky Framboos 0,2l en 1,5l pakken Wij zijn op de hoogte van meldingen die door consumenten bij ons zijn ingediend over smaakafwijkingen in Wicky Framboos. Wij betreuren deze smaakafwijking die in een zeer klein aantal producten voorkomt. Uit huidig onderzoek blijkt dat er geen risico voor de volksgezondheid is. We hebben gemerkt dat er in toenemende mate zorg is ontstaan met betrekking tot ons product Wicky Framboos. Onze eerste prioriteit is natuurlijk de kwaliteit van onze producten, daarom hebben we besloten dit product uit de schappen te halen en raden we consumenten af Wicky Framboos te drinken. Het betreft de roze pakken 0,2l (6-pak, 10-pak en 15-pak) en 1,5l Wicky Framboos met de volgende houdbaarheidsdata: THT (ten minste houdbaar tot) 28-06-14 28-07-14 28-08-14 28-09-14 U kunt het product en de verpakking op de normale manier scheiden en weggooien. U kunt de uitgeknipte houdbaarheidsdatum (bovenzijde verpakking) voorzien van uw naam, adres en bankrekeningnummer in een gesloten envelop (postzegel is niet nodig) opsturen naar Wicky, Antwoordnummer 12012, 5600 VD in Eindhoven. U ontvangt dan het aankoopbedrag terug. We benadrukken dat alle andere Wicky producten van de gebruikelijke goede kwaliteit zijn. Wij danken u voor uw medewerking en bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
uh moet je da van al die 0,2l pakjes uitknippen en opsturen?? ik heb namelijk zo'n heel treetje gekocht, waar er een aantal in zitten. Of gewoon terugbrengen naar de winkel?
had dus 2 dozen meegenomen en heb der nog 3 pakken van 6 over. heb me kinderen gewoon troep te drinken gegeven. echt niet leuk. heb kinderfeestje gehad en vond het al iirtant dat er allemaal volle pakjes bleven staan. weet nu waarom. op de 3 die ik over heb staat de datum 28-7-2014. niet goed dus. heb nog een pakje in de auto liggen die ik is ga ruiken. kinderen lieten die gisteren staan en dronken hem niet op
Nou hier net bij de c1000 geweest om ze in te leveren. Ze nemen de pakken dus niet terug, ondanks dat ik ze daar gekocht heb. Ik moet het maar met wicky oplossen. Vind ik echt belachelijk. Ik koop bij de c1000 iets wat niet goed is en moet het zelf maar oplossen.Ben er boos weggelopen grrr.
Ik koop zo wie so geen wicky! Troep vind ik het.. beter om gewoon carvan cevitan in een beker te doen hoor en goedkoper.