KWF collecte, wat doe jij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Een envelopje? Wat een geldverspilling... hadden ze beter voor onderzoek kunnen gebruiken. Dat geld kan ook wel los in zo´n potje gedumpt worden.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik geef niets, ondanks dat ik een dierbaar iemand heb verloren aan deze ziekte.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ze sturen zelfs een envelopje én komen langs ;)

4. Koon

Koon Niet meer actief

Wij geven! Hoeveel houd ik voor mezelf.
    Mijn schoonmoeder heeft kanker (ongeneeslijk). Door een experimentele behandeling leeft ze nog, anders was ze er al niet meer geweest. Als er van mijn euro maar 5 cent goed terecht komt ben ik al tevreden.

5. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een van die vrijwillige collectanten en geef zelf ook ieder jaar een x bedrag aan KWF.
    Ben familieden kwijt geraakt aan deze vreselijke ziekte en gun dit niemand. Vooral als het om jonge kinderen met kanker gaat breekt mijn hart.
    Hoop ten zeerste dat mensen gewoon geld blijven geven

En trouwens ik krijg heel vaak enveloppen in mn busje. Veel mensen denken er dan aan zetten het geld alvast klaar...krijg dan niet 'ik heb geen losgeld' te horen :)

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dit dus. Scheelt mij een hoop typwerk.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

lief:D

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

9. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Wat er gebeurd is met Alpe d'Huzes, staat los van het KWF !! En ja, de hoge piefen daar moeten zich zelf ook achter de oren krabben, maar wat hebben de mensen die kanker hebben hier aan. Als niemand meer geld geeft, dan is het helemaal verloren.
    Dus: ik sta er boven dit jaar. Voor de mensen die de collecte lopen dit jaar, petje af.
    Voor de mensen waar ze het voor doen, twee petjes af.
    Ik heb echt geen rooie cent maar het verdriet iemand te verliezen aan kanker; did it, done that. Zo heb ik het gevoel dat ik tenminste nog íets doe....
    Het envelopje staat klaar.

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wij krijgen al jaaaaaren een envelopje...... Doe er meestal 5 Euro in.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik collecteer. En duw er dan zelf ook wat in - meestal als eerste - een lege collectebus is niet zo leuk :p .

Ik heb zelf lymfeklierkanker (hodgkin) gehad en door de aanwezigheid bij diverse congressen en ook door middel van lotgenoten contact heb ik zo duidelijk gezien wat er met onderzoek allemaal bereikt is bij deze ziekte. De hodgkin variant in de 1e twee stadia heeft tegenwoordig een genezingspercentage van bijna 100% - waardoor weer veel aandacht besteed wordt aan de effecten van de medicatie op korte en lange termijn. Oftewel: Minder zware behandelingen, minder neven effecten (zoals onvruchtbaarheid, hartklachten, kansen op nieuwe tumoren) en gewoon méér kans op een fijn leven, ook ná de behandeling.

Dus ja, ik geef...

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    nee ik geef niet aan grote organisaties behalve kika.
    verder aan de kleinere wel.

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Helemaal niks. Kan wel aan het geven blijven.
    Sorry, maar daar werk ik niet voor..

Hier 3 kinderen te voeden, aan te kleden en te onderhouden,
    dat is mijn doel.

14. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik geef, de zieke kinderen/mensen kunnen er niks aan doen dat zoiets gebeurt is, en geld voor onderzoek is nou eenmaal hard nodig! je zult zelf maar kanker hebben, of je kind.
    wij doneren ook elke maand aan kika, 4 euro per maand is dat.

15. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hmmm beetje ego vind ik. Ook geen 10 cent bij wijze van? Wat nou als jou kinderen zelf kanker / leukemie krijgen??? Dan hoop jij ook dat anderen geven om de kans van overleven te vergroten.

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ben blij dat niet iedereen zoals jij denkt. Het zou jouw moeder, broer of kind maar zijn die een nare ziekte krijgt.

17. Papaver

Papaver Niet meer actief

Tja, als je je even verdiept. Soms is ergens een goede reden voor....

In de week voorafgaand aan de collecteweek wordt het zakje bij ruim 6 miljoen huisadressen bezorgd, zodat mensen vooraf al op de hoogte zijn van de collecteweek. Wie wil geven, kan het collectezakje met gift klaarleggen voor de collectant.

Door gebruik te maken van het collectezakje, hoeft men niet te laten zien hoe hoog de gift is. Het gevulde collectezakje kan aan de collectant worden meegegeven.
    Dit jaar is het wederom mogelijk het collectezakje bij een filiaal van Kruidvat af te geven.

Op de achterkant van het zakje zit een éénmalige machtigingskaart. Deze kan worden gebruikt als men wel wil geven, maar geen contant geld in huis heeft en/of de collectant heeft gemist. In het laatste geval stuurt men het zakje op naar het antwoordnummer dat op de machtigingskaart staat vermeld. De machtigingskaart is voor een eenmalige gift van 5 euro of meer. Er zitten geen verplichtingen aan en men krijgt ook geen post of e-mail van KWF Kankerbestrijding.

18. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Iedere collectant geef ik iets (sowieso voor de moeite) tenzij het een heel vaag doel is.
    Kwf doet gelukkig heel veel goede dingen en als je zelf ooit ziek wordt of iemand in je omgeving dan ben je blij met al het onderzoek dat ooit gedaan is.

Iedere organisatie heeft zijn minpunten ook bij kika zullen mensen geld verdienen.
    Het envelopje vind ik ook wel geldverspilling, doe het dan alleen in de bus bij de mensen die niet thuis zijn ofzo.

19. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik geef nog steeds, omdat ik (misschien naief) hoop dat het geld toch nog wel goed terecht komt....

Geen wereldbedragen, maar een euro of 2...

Liefs,

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb al een Nee sticker op mijn deur voor collectes etc. ben met alles een beetje klaar. Heb 1 goed doel (veel kleinere instelling) die ik sponsor en voor de rest klaar d'r mee. Sorry voor de goeden die onder de kwaden moeten lijden..

Deel Deze Pagina