Daar heb je wel in gelijk ja maar goed, er staat een 'bel' onder met een kruis erdoor, en het irriteerde me nogal aangezien we nog Jan en alleman aan de deur krijgen met hun interessante abonnementen enzo
jij ben naief want jij DENKT dat het geld voor dat doel bestemd is maar het word dus misbruikt voor erge salarissen, dan kan je beter direct doneren aan een ziekenhuis voor onderzoek e.d. (rechtstreeks aan onderzoekscentrum bv) dan komt er al meer op zijn plek. Het is heel naief om te denken dat jouw geld op die plek terecht komt wat jij denkt (zeker aangezien het aangetoond is dat dat amper is) ALs niemand een statement maakt gaat zijn salaris volgens jaar omhoog en is er JUIST MINDER voor onderzoek, dus juist als je VOOR Onderzoek bent dan maak je een statement!
Vandaag stond de collectant aan de deur - uiteraard weer tijdens het eten koken. Serieus; hebben die mensen zelf geen leven ofzo? Mijn gehaktschnitzels die maar liefst 5 à 6 minuten hoefden te bakken waren aangebrand en gewoon hartstikke ranzig geworden met zwarte stukjes (kankerverwekkend toch?) omdat ik de voordeur open deed. Dat terwijl ik zo'n 5 stickers op mijn deur heb zitten met de duidelijke boodschap dat ik geen geld heb/geef en dat ik zelf wel goede doelen sponsor wanneer ik dat nodig vind. Bah. Ik heb dit keer wel vriendelijk gedaan, maar de volgende keer ben ik dat dus echt niet meer. Ik vind het walgelijk dat collectanten altijd tijdens het avondeten of het koken daarvan langs komen; get a life.
Dat je ervoor kiest om niks te geven kan ik me best voorstellen. Die directeur is niet bepaald slim geweest. Zacht uitgedrukt. Maar wat ik echt respectloos vind is dat je dan af gaat geven op een collectant die wél geheel vrijwillig (want geloof me, die krijgt er écht niks voor!) de deuren langs gaat om geld op te halen. Sorry Joycey maar ik vind het echt vreemd dat jij een collectant walgelijk noemt omdat ie tijdens etenstijd loopt te collecteren. Waarom denk je dat ze om die tijd gaan lopen? Niet omdat ze geen leven hebben hoor, maar simpelweg omdat om die tijd de meeste mensen thuis zijn. Ze leveren een klein momentje van hun leven in om een ander te helpen. ik ben het dan wel weer met je eens dat ze niet horen aan te bellen als er duidelijk op de deur staat dat je daar niet van gediend bent. Je had trouwens ook kunnen kiezen om pan even van het vuur te halen of de deur niet open te doen, dan waren je schnitzels niet zwart geweest. Respect voor alle collectanten die het aan hebben gedurfd! Want dat ze stuk voor stuk een hoop sh*t over zich heen hebben gekregen daar hoeven we helaas niet aan te twijfelen.
Hier hebben ze eergister een euro gehad. Geef trouwens niet aan alle collectanten. Meestal een vast clubje. Kanker, brandwonden,MLD, Jantje Beton ( opbrengst gaat gedeeltelijk naar psz hier ) en dit jaar voor het eerst weer eens aan de hartstichting.
Hahaha dit is een grapje neem ik aan? Want get a life zeggen tegen een collectant getuigt wel van heel veel domme kortzichtigheid.
Het is toch normaal dat collectanten rond etenstijd langskomen overdrijven is ook een vak en het vuur laag zetten is een kleine moeite lijkt me. Mijn moeder heeft ook jarenlang gecollecteerd en die ging ook altijd rond etenstijd omdat de mensen dan gewoon thuis zijn. Hier stond de KWF collectant om 21.00 uur 's avonds voor de deur dinsdag, dat vond ik een rare tijd, ik was alleen thuis dus twijfelde al om open te doen. Het was een klein vrouwtje dus ik dacht, dat durf ik wel aan haha maar ik heb niets gegeven, haar wel succes gewenst want zij kan er ook niets aan doen. Maar nee, dit jaar niet voor mij.
Waarom denk je dat ze dan juist komen? Dan zijn mensen thuis. En ze hebben een 'life' en zetten dat ook nog in om andere mensen te helpen.
he bah bah wat heb jij een shitty attitude zeg! Die mensen doen ook hun best en DIE kunnen er inderdaad niets aan doen dat de directie veel verdiend en logisch dat ze juist rond etenstijd komen (dan zijn mensen thuis zodat ze niet voor lul hoeven rond te lopen voor niets!) Kijk dat ik niets geef dit jaar zegt niet dat die mensen die collecteren in hun eigen vrije tijd geen respect verdienen / of aardigheid..
Ja ik heb ze gisteren in het winkelcentrum 3 gegeven. Ze zullen ook nog aan de deur komen rond etenstijd (so what) en dan krijgen ze weer 2..
Ik ben dan inderdaad benieuwd wanneer een collectant wel moet collecteren dan (even het antwoord 'niet' uitgesloten) . Ik heb heel erg getwijfeld en ben om 18.30 de deur uitgegaan. Want: Om 16.00 uur is niemand thuis - om 17.00 uur is de ene helft aan het koken, de andere helft nog niet thuis - om 18.00 uur is de andere helft aan het koken óf aan het eten. En om 19.00 uur kun je niet meer aanbellen, want dan liggen de kinderen nét op bed... tja... Oftewel: Je kan het niet iedereen naar de zin maken. Gelukkig had ik dit jaar geen sjacherijnige gezichten aan de deur - en was iedereen vrolijk en respectvol en soms lovend naar me toe. Dat is wel erg prettig. Ik had m'n twijfels een beetje vanwege de discussie die momenteel gaande is. Dus ik voelde me best onzeker toen ik ging. Maar nadien kwam ik gelukkig met een goed gevoel thuis .
Woon je om de hoek ? Hier was ze ook pas 20.50 aan de deur.zei nog tegen mijn man, zo die is laat op pad. Heb zelf 1x gecollecteerd voor Jantje Beton vanuit de psz. Ben toen rond 19.00 uur gegaan,maar ja je hebt ook late eters dus kom je bij hun alsnog onder etenstijd. Gelukkig veel normale reacties maar ook mensen die langs het raam lopen, je zien staan en gewoon niet open doen. Daar kan ik dan weer heel slecht tegen. Als je geen geld wil geven is het toch een kleine moeite even de deur open te doen en dat te zeggen.
Ik vind dit echt een uiterst respectloze post en heb deze gemeld! Wanneer je een meisje van net 2 jaar naar haar graf hebt kunnen brengen dit zo'n post echt pijn!
En ja, zij had kanker, in haar hersentjes en kon niet behandelt worden! 1 Dag naar haar 2de verjaardag is zij in de armen van haar moeder gestorven! Ik hoop dat jij nooit zo iets mee hoeft te maken!
Ik heb echt wel respect voor mensen die VRIJWILLIG langs de deur gaan zodat ze bij kunnen dragen aan een beter leven van een ander. Dan gooi ik wel een nieuw stukje vlees in de pan.. @ mamavanjuul ; wat sneu zeg
Ik geef ook altijd aan KWF! Mijn moeder is jarenlang wijkcoordinator geweest voor de collecte en zo liep ik ook jarenlang met de collectebus voor KWF. Mijn moeder zei wel eens: "Ik zal er maar niet mee stoppen, want dan zul je zien dat ik zelf kanker krijg". Na een aantal jaren besloot ze met haar vrijwilligerswerk als wijkcoordinator te stoppen..... en misschien raad je het al.... een half jaar later kregen wij te horen dat zij inderdaad kanker had. Gelukkig heeft zij het overleeft (inmiddels alweer ruim 8 jaar geleden), en daar ben ik nog altijd heel erg dankbaar voor!
Mijn hemel wat een nare post Jocey.... Ik heb een vrij drukke baan voor officieel 3 dagen in de week, maar op mijn vrije dagen staat mijn laptop meer wel dan niet aan. Wij hebben drie kinderen, een grote vriendenkring en een hechte band met familie. Onze weekenden staan standaard twee maanden van tevoren volgepland. En omdat ik obviously totaal geen leven heb, ga ik expres net zo lang bij iemand naar binnen loeren totdat ik denk: Ja, nu komt het vast slecht uit! Trrrrrrrriiiiinnnggggg! Collecte! Gniffel, zo leuk joh, mensjes plagen. De collecte is namelijk my thrill of the year , all because i have no live Gelukkig maar dat de meeste mensen bij wie ik aan de deur kom vaak heel lief zijn en een gezellig praatje maken. Dat soort mensen zijn er thank goddess nog volop.
En wat besef je door zo'n topic ook weer goed hoeveel mensen met deze vreselijke ziekte te maken krijgen he.... Kindje van 2, moeder, je moet er niet aan denken zeg. Mijn beste vriendin is in mei aan kanker overleden, 34 jaar en liet haar gezin met 2 kinderen zonder moeder achter. Ik mis haar nog iedere dag.