Hopelijk heeft iemand de gouden tip. Onze kleine meid is 5 weken oud. Ze slaapt sinds tien dagen in haar ledikant op haar eigen kamer. In het begin ging dit super maar nu lopen we er tegenaan dat ze savonds niet wil gaan slapen. Ze laat zich de hele dag makkelijk wegleggen maar als wij in bed willen is het drama. Ik begin al om half tien , maar slapen doet ze pas vanaf twee uur! Ze is de hele tijd wakker. Honger lijkt ze niet te hebben. Als ik haar wil aanleggen doet ze alleen maar heel wild en word ze steeds bozer en wilder. Haar bedje is lekker warm (nog steeds kruik). Muziekdoosje helpt niet. Luier is schoon en ook lijkt ze het zelf niet koud te hebben, behalve dat ze hele koude handen heeft. Ze zwaait wel vaak erg wild met haar armen en benen, maar toch heb ik ook niet het idee dat het krampjes zijn. Ze is echt de hele tijd klaarwakker en wil helemaal niets! Heb nu besloten haar maar even te laten huilen, maar vind dat zo zielig! Heb echter vanavond alles al geprobeerd en ben aan het einde van mij. Latijn.
Oke Inbakeren = boos en gillen en krijsen. Uiteindelijk is ze op mij in slaap gevallen. Heb het maar zo gelaten om zelf te kunnen slapen. Het was inmiddels dik drie uur.
Hier ook overdag problemen, inbakeren sinds 2 dagen..lijkt goed te gaan. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat pasgeboren babys dit niks vinden..Bij mijn zoontje lijkt het ook wel eens dat hij niet wil (zelfs in de draagdoek, ook strak) en dan slaapt hij uiteindelijk als een roosje uren lang.. Misschien een idee om haar savonds in slaap te wiegen en dan na een tijdje (als ze in haar diepe slaap is) in haar bedje te leggen. Van zo'n jonge baby hoef je nog niet altijdte verwachten dat ze altijd maar zelf in slaap kan vallen. In slaap vallen met inbakerdoek duurt hier trouwens ook soms wel een half uur met af en toe een huiltje (laat hem niet lang huilen), sommige baby's hebben dat nodig.
Toen mijn zoontje zo klein was wiegden wij hem ook altijd in slaap, wakker wegleggen ging gewoon niet, hij leek daar extra wakker van te worden en laten huilen vond ik op die leeftijd echt geen optie. Vaak viel hij overigens in slaap tijdens de laatste voeding, maar anders gewoon even lekker wiegen en zachtjes zingen, dan was hij zo weg.
Volgens mij is het gewoon een sprongetje (boek oei ik groei) vooral als de rest van de dag en nacht gewoon tevreden is een goed slaapt zou ik me echt niet druk maken. Het is alleen wel erg vervelend dat juist rond middernacht je dochter zo onrustig is. Ze is nog heel jong dus lekker bij je nemen en veel wiegen! Is inderdaad heel vermoeiend, weet er alles van! Ook zou ik inbakeren toch nog eens proberen. Mijn zoontje protesteerde ook de eerste paar dagen maar daarna ging het fantastisch. Maar de keuze is aan jou. Hoop dat de onrust snel afneemt!
Bedankt voor de reacties al! Even als toevoeging: we leggen haar slapend weg. Soms wachten we wel een kwartier, soms wat korter, maar zodra ik haar neerleg is ze binnen 5 minuten wakker en echt aan het krijsen (harder kan ze gewoon niet)