Hallo, Mijn zoontje wordt deze maand alweer 1 jaar en hij draagt al sinds z'n geboorte slabbers, de eerste maanden gaf hij veel melk terug en toen dat na 6 maanden voorbij was begon hij te kwijlen . Hij heeft inmiddels 4 tanden (2 boven, 2 onder) en in de periode dat deze doorbraken kwijlde hij ontzettend veel, maar nu nog steeds, iemand een idee hoe lang dit nog kan duren? Ik ben die slabbers zó beu, hij heeft een hoop leuke truitjes, maar daar zit altijd een slabber overheen
Ik liet hem gewoon zijn shirts onder kwijlen Al zag dat er denk ik niet veel beter uit Maar hier is het extreme kwijlen pas sinds een paar maanden over, ik weet niet meer wanneer precies. Nog even geduld denk ik
Hier ook een enorme kwijler, die zij shirts onder kwijlt!! Dan maar een droog truitje aan als ie echt te is. Alleen heeft mama wat meer was, maar ja, de hele dag een slabber ljkt me niks!
mijn oudste zoon kwijlt nog steeds en is al ruim 2,5 jaar!!!!! volgens mij heeft hij al z'n tandjes en kiezen al???? hij praat wel de hele dag door, wij noemen het nu maar spraakwater
hier precies hetzelfde probleem. m kwijt al vanaf het aller begin. en het wordt nu steeds erger, in het begin indd steeds slabbetjes voor, maar hier komt het ook gewoon doorheen, en nu doet hij de slabben toch steeds zelf af. hij is nu 16 maanden en hij heeft 3a4 shirts op een dag aan. zelfs zijn hemden zijn dan dweil nat. bij m is het zo dat hij gewoon helemaal zijn speeksel niet doorslikt, hij slikt gewoon niet, heeft altijd zijn mond open staan, en ademt ook door zijn mond. een speen heeft hij alleen als ie gaat slapen, verder over dag niet. verder krijgt ie zijn drinken uit een gewone beker, hier ben ik 2 maanden terug mee begonnen om het te leren zijn andere mond spieren te gebruiken, het heeft nog niet het resultaat zoals ik hoopte, maar . ikzelf heb ook gekwijld, en stopte hier pas mee toen ik echt begon te praten, martijn zegt wel papa en mama, en beppe, en kletst heel veel in zijn eigen taaltje, zou ook niet weten wat ik eraan zou kunnen/kunnenlaten doen er is al eens eerder een topic over geweest, en daar waren ook kindjes van ,5 die nog erg kwijlden, dus eigenlijk dezelfde antwoorden als hier. ik heb wel van mijn huisarts gegrepen dat het kwijlen minder zou kunnen worden als de neusamandelen eruit zouden worden gehaald, maar betwijfel of dit bij m zal helpen, omdat hij gewoon niet slikt. laatst was er een ziekenhuisprogramma op tv en daar was een jongetje van 7 (niet helemaal gezond) en die kwijlde ook heel erg, had altijd sjaaltjes om, deze is er aan geopereerd, ze hebben zijn voorste speekselklieren naar achteren verplaatst, en dit ging super. ik wil er wel over spreken met mijn huisarts, want het wordt hier alleen maar erger, en vind het voor m zo plakkerig. en hij krijgt er rode uitslag/bultjes van rondom zijn mond en op zijn borst. hier dus geen slabben meer, maar dan maar vaker de hemd en shirt vervangen. de wasmachine wast wel weer.
Amy kwijlt ook nog steeds, niet meer zo heel erg. Het werd hier pas wat minder toen ze rond 2,3 jaar was. Nu vooral als ze ergens mee bezig is maar ze is nu ook verkouden waardoor ze haar mond meer open heef en kwijlt.
mijn zoontje kwijlt ook best veel. ik heb ook een aantal maanden slabbertjes gebruikt. maar meestal trek ik hem gewoon een keer of 3/4 op een dag een andere trui of shirt aan ( probeer dat te doen voordat ook het hemd nat wordt) hij begint nu aan die slabjes te trekken en straks draait ie dat ding strak om zijn nek dus daar zijn we mee gestopt. dat moeten we niet hebben. ik houdt er zelf rekening mee dat het kan komen door het feit dat ie niet goed hoort. ikzelf ben slechthorend geweest mijn vader ook en mijn middelste zoon ook. dan hang je met je mond open om de druk in je oren te verminderen en jah, dan ga je kwijlen. er zijn periodes dat het minder is maar hij zit eveneens veel met zijn vingers in zijn mond en smeert dan alles weer lekker uit of gaat aan de rand van de box zitten soppen. hij veegt dan op en neer met zijn mond langs de rand van de box. dus de uitkomst qua nat worden blijft hetzelfde. ik hou het goed inde gaten en veeg het geregeld droog en verschoon het truitje om irritatie te voorkomen. en verder probeer ik me er niet al te druk over te maken. je merkt ook dat de kwijl eruit gaat lopen als hij geconsentreerd aan het spelen of ergens naar aan het kijken is. denk dat ze dan vergeten op tijd te slikken ofzo.
Hier ook zo'n kwijlertje... en heeft hier te maken met oorproblemen en een vergrote neusamandel. Dat zou je dus even kunnen laten checken, (wel handig om dat bij een KNO-arts te doen, de huisarts heeft meestal niet de spullen om echt goed te kunnen kijken), want als het daaraan ligt, kan het de spraakontwikkeling negatief beinvloeden ook. Thirza wordt hier over dik 2,5 week geholpen aan de neusamandel en krijgt dan buisjes, maar hier is ze ook vaak echt ziek ervan, (oorontsteking) en slaapt nog steeds niet door. Ik kan me voorstellen dat bij mildere problemen er ook wel mildere oplossingen voorhanden zijn...
ik ga morgen de huisarts ook weer even bellen, en vragen om de verwijzing naar de kno arts. sinds het weekend is m ook weer verkouden, en denk ook dat ie weer (wordt nu de 5de keer in 1,5 jaar tijd) last van een oorontsteking heeft. het kwijlen nemen we maar voor lief, maar ja, als het ophoud zou ik heel blij zijn
1 jaar is misschien nog wat jong, maar wat schijnt te helpen is drinken met een rietje. Dit is namelijk goed voor de mondmotoriek, de spiertjes rondom de mond worden 'getraind'. Misschien dat je hier wat aan hebt???