Zo vaak ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dithje, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    #1 Dithje, 25 apr 2011
    Laatst bewerkt: 25 apr 2011
    Hé meiden,

Wat ik mij afvraag is of jullie baby's ook zo vaak ziek zijn?
    Luca is nu bijna 10 maanden en zo vaak ziek :( Ook nu weer.
    Gisteren was hij erg uit z'n hummetje, veel jammeren en jengelen met uiteindelijk gisteravond een flinke spuugactie. Manlief had hem op dat moment op schoot en zat van top tot teen onder :$
    Vandaag is het niet veel beter. Wakker is huilen/jengelen/jammeren en hij heeft inmiddels 39 graden koorts. Vind het zo zielig voor hem dat hij zo vaak ziek is :(

2. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Wat heeft hij dan? Bij mijn oudste waren het de oren en neusamandelen, toen hij buisjes kreeg en zijn neus amandelen eruit gingen is hij nog amper ziek geweest (lees geen ziekte door ontsteking wel x de griep gehad).

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier loopt de mijne vanalles op op de creche...
    Vaker ziek dan niet ziek, maar ja dan bouwen ze weerstand op wordt er dan gezegd...

4. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    @Isis: geen idee wat hij heeft. Wist ik het maar... Weet in ieder geval dat hij koorts heeft en verder is het een raadsel :(

@blackeyed: hmm wel herkenbaar dus...

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat ons dochtertje nu 2 keer echt goed ziek is geweest waardoor we uiteindelijk bij de HAP terecht kwamen, waarvan bij 1 x ze ook echt even wat extra's nodig had om aan te sterken. Maar toen was ze 4 maandjes oud. Verder is ze nu al zon 2 weken verkouden!
    Maar daar versta ik geen ziek zijn onder.

Nu vergeet ik gewoon de waterpokken die heeft ze ook gehad. Maar daar had ze zelfs geen koorts bij, dus niet echt last van gehad.

Alles heeft ze opgelopen op het kdv. Goed voor later denk ik dan maar.

wat heeft je mannetje wanneer hij ziek is?

6. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hij heeft dan koorts, wil niet eten, vaak heel erg hoesten. Dat zijn de meest voorkomende zaken.
    Ben diverse keren met hem bij de ha geweest om hem na te laten kijken op oor,- keel,- en longontsteking. Gelukkig geen gekke dingen tot nu toe. Alleen met 4 maanden in het ziekenhuis gelegen ivm het Adeno virus maar ik ga er vanuit dat het vele ziek zijn daar niet mee te maken heeft.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook een kindje wat elke week koorts had. Heb zo vaak bij de huisarts gezeten en uiteindelijk nog doorgestuurd naar de KA, maar die kon behalve zn gevoelige luchtwegen niets vinden.

Toen hij elf maand was ging hij naar een ander KDV en vanaf dat moment geen koorts meer gehad.
    ja toevallig vandaag, maar vorige week heeft hij BMR prik gehad, dus dat is niet gek.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier al 2 of 3 keer de buikgriep,
    1x RS-virus,
    tig keer verkouden en hoesten.

9. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    gaat hij naar het kdv?
    Die kindjes zijn namelijk echt veel vaker ziek dan kindjes die thuis zijn merk ik hier in mijn omgeving.

Sterkte met je zieke mannetje, vervelend joh!

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn zoontje was vanaf een maand of 8 (toen ik stopte met bv) continu ziek. Vooral de ene ooronsteking na de andere. Het was geen vrolijk kindje meer ook. Nu heeft hij sinds 1.5 mnd buisjes en zijn neusamandelen zijn geknipt. Wat een wereld van verschil. Een ooronsteking beperkt zich nu tot 2 dagen beetje verhoging en een loopoor en daarna is het weer klaar. Wel krijgt hij nog steeds pufjes voor zijn longetjes, maar eigenlijk gaat ook dat iets beter.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is 2 keer goed verkouden geweest en 1 keer diarree.. Sinds anderhalve maand zit ze op kdv dus ben benieuwd in de toekomst..

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

dithje@ gaat je kleintje naar een kdv dan komt het helaas vaker voor dat ze in een spiraal van ziek zijn vast blijven zitten. het lijfje krijgt dan de kans niet een virus te boven te komen en aan te sterken. dan heeft het volgende virus vaak alweer toegeslagen.

veel beterschap.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.281
    6.193
    113
    Hier ook kdv-gangertjes. Mijn dochter is vanaf 8 maanden bijna wekelijks ziek (koorts).
    Mijn zoontje was dit ook vanaf 9 tot 12 maanden. Toen was het ineens over. Daarna heeft ie nog een keer waterpokken gehad en de 6e ziekte, maar verder dus in die 2 jaar daarna niet meer ziek geweest.
    Dus ik hoop dat dat bij mijn dochter ook zo is.
    En voor jouw ventje natuurlijk ook. Vervelend he, je kleintje elke keer zo ziek. :(

14. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Luca gaat idd 1 dag in de week naar het kdv. Dat daar veel virussen rond dwalen is een ding wat zeker is :cool:
    Hopelijk geldt het ook voor ons dat wij met een paar maanden deze kwakkelende periode te boven zijn.

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier ook zo'n drama, mijn zoontje is de afgelopen weken alleen maar ziek lijkt het wel, t begon met buikgriep, toen 2 x naar HA omdat hij het zo benauwd heeft en vol met slijm zit, nu heeft hij een pufje. toen weer buikgriep en toen vorige week begonnen met koorts en heel erg benauwd en rochelen, koorts gin niet over zelfs met zetpillen niet naar beneden te krijgen en meneertje sliep onderhand ook niet meer dus maar weer naar de HA (heb daar inmiddels een abbonnement) en nu heeft ie antibiotica, hij moet 6 x per dag puffen met 2 verschillende pufjes en neusspray, het gaat nu eindelijk beter met hem en ben zelf ook zo blij, want het is zo zielig om te zien, en zelf weet je ook niet meer wat je ermee aan moet. hopen dat ie nu eens even ziekvrij blijft de arme vent!
    x

16. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ben dus niet de enige die zo loopt te tobben met de gezondheid van de baby. Sterkte allemaal en hopelijk is de weerstand snel opgebouwd!

Deel Deze Pagina