Hoi, Sinds deze week ben ik alleen met mijn dochter van 2 jaar en mijn zoontje van 4 weken, mijn man is weer aan het werk gegaan na 3,5 week vakantie. Voordat onze zoon er was ging ik 's morgens en 's middags lekker naar buiten met mijn dochter, naar de winkel, wandelen enz. Maar nu doe ik dat bijna niet meer. Mijn zoon krijgt de fles en daarna gaat hij naar bed en slaapt 3, 4 uur en dan weer de fles en naar bed. Soms wordt hij eerder wakker 's morgens en dan kunnen we even snel naar de winkel maar dan is het weer bijna flestijd voor hem. Om meteen na de fles weg te gaan gaat bijna niet want als ik dan terug kom slaapt hij niet meer in zijn bed en gaat hij huilen tot het flestijd is. En om nu elke dag 3 uur weg te gaan tot zijn flestijd gaat ook niet, zo veel is hier niet te zien en te winkelen in het dorp. Hoe doen jullie dat? Zouden jullie hem gewoon uit bed halen en dan weggaan (als hij slaapt dus)? Dat vind ik echt een beetje moeilijk nu want om de hele dag binnen te zitten is ook niet goed voor mijn dochter.
Wat ik doe als ik weg ga nadat onze dochter gedronken heeft gewoon bij thuiskomt lekker laten liggen in de reiswieg totdat ze wakker wordt. Zet dan de wagen hier in de kamer neer en lekker laten liggen. Kan ze gewoon haar slaap uitslapen en ik hier beneden mijn ding doen.
Dat deed ik ook, maar zodra de wagen stil staat wordt hij wakker na 5 min. en dan is het huilen geblazen. Daarom vind ik het ook zo moeilijk, soms denk ik; misschien moet ik hem gewoon uit bed halen en dan in de wagen leggen, hij valt wel in slaap, maar dat is natuurlijk ook niet goed om altijd te doen.
En als je het omdraaid? Hem meteen in de reiswieg leggen om te slapen en dan als hij even slaapt, gaan wandelen/boodschapje doen. Als je dan thuiskomt is het meteen tijd voor de fles. Groetjes Marieke
ik ga bijna nergens meer heen hahaha...en ik ben niet de enige. Van mijn zwangerschapsgym zijn er ook 2 vrouwen die geen boodschappen gaan doen met 2 kinderen. Supermarkten zijn niet voor niets 's avonds open toch? maar goed, begrijp je wel...zelf wordt je gek thuis en voor je dochter ook niet leuk. Ben je echt 5 dagen thuis dan? of gaat je dochter ook nog naar het dagverblijf? ik ga vaak een stukje wandelen (naar de speeltuin) als mijn zoontje slecht slaapt/vaak wakker is / niet kan slapen. Gezien ik een zoontje heb die niet makkelijk in slaap valt en niet altijd goed in slaap kan blijven (na 45 min wakker en niet verder kunnen slapen) kan ik vaak wel een stukje gaan wandelen. Sla ik 2 vliegen in 1 klap. wat je kan doen, is een 1,5 u voor de flestijd je baby uit bed halen, in de wagen leggen en gaan wandelen. Hopen dat je baby doorslaapt. of voor je oudste anderen dingen plannen, spelen bij een vriendje ofzo...
Ik ben nu nog met verlof dus nu is mijn dochter nog thuis. Op woensdagochtend gaat ze naar de peuterspeelzaal. Normaal als ik werk gaat ze nog 2 dagen naar de oma's, maar ik vond het stom om haar weg te brengen als ik nog verlof heb. Of is dat niet stom? Zal ik haar evengoed wegbrengen (wat ik normaal ook doe?) of ik kan haar misschien nu 1 dag wegbrengen ipv 2? Ik vind het anders ook sneu als mijn dochter nu bijna de hele dag binnen moet blijven. Vanmorgen werd mijn zoontje toevallig 1 uur voor de fles wakker, ik meteen naar buiten gegaan! Maar als hij dadelijk b.v. eerder wakker wordt, slaapt mijn dochter weer, dus dan heeft het ook geen zin. Ik vind het heel moeilijk. Ik vind het ook sneu om mijn zoontje steeds wakker te maken. Met 1 kindje ging dat toch makkelijker om naar buiten te gaan of ik bleef gewoon binnen. Misschien dan toch maar mijn dochter 1 dag ipv de gebruikelijke 2 wegbrengen naar de oma's? Zodat ze ook even weg is thuis, is misschien niet eens slecht of wel? Ik voel me dan wel schuldig.
Waarom niet? Waarschijnlijk vindt je dochter het hartstikke leuk om naar de oma's te gaan! Ik zou me daar denk ik niet zo schuldig over voelen. En voor de oma's is het ook leuk!
Moeilijk lijkt me dat. Ik zou je dochtertje wel gewoon naar opa / oma brengen; dat is ze zowiezo gewend, ze krijgt daar heerlijk 1 op 1 aandacht, jij kan je 2e lekker aandacht geven en een beetje aan jezelf toekomen. Lijkt me prima.
ik zou het zeker doen, als de oma's dat niet erg vinden, dan gewoon 1 dagje in de week wegbrengen, is voor haar leuk en blijft ze beetje in het ritme en voor jou wel even lekker..
ja, als de oma's het geen probleem vinden zal ik 1 dag in de week dat doen. het is heel belangrijk voor je dochter in haar zelfde ritme te blijven, zeker omdat jij straks ook weer moet gaan werken. voor jezelf natuurlijk ook lekker, even een dagje alleen met je zoontje. ik kan me voorstellen dat jeje schuldig voelt, maar als de oma's het leuk vinden, moet je dat schuldgevoel van je af zetten. Is toch heerlijk voor je dochter. mijn zoon gaat gewoon 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf, voor hem heerlijk en voor mij ook (en we betalen ook gewoon door, of ik hem nu thuis hou of niet). en van binnen zitten krijgt je dochter ook niets hoor. Ik denk dat het belangrijker is wat je dan binnen doet. Als je lekker een paar keer op de dag haar pure aandacht geeft in de vorm van boekjes lezen of een keertje koekjes bakken ofzo, is het echt geen drama voor haar. Misschien meer voor jezelf? dat je jezelf zo opgesloten voelt en moet wennen aan het feit dat het niet meer zo makkelijk gaat? Dat heb ik namelijk...mijn vriend werkt onregelmatig en als hij thuis is ga lekker boodschapjes doen, naar de kapper of effe gewoon slenteren in de stad....
Ik zou haar idd wel blijven brengen naar de oma's, dan blijft ze daar ook nog aan gewend. Ik ben Rick ook steeds naar de creche blijven brengen op donderdag. De dinsdag ging hij dan niet naar zn opa en oma, dat mag volgende week weer als ik ga werken. Ik moet zeggen dat ik de donderdagen heerlijk vind, je hebt even wat meer tijd voor jezelf en ook voor de kleine. Schuldig voelen hoeft heus niet, ze zal juist meer aandacht krijgen bij oma, omdat ze dan geen aandacht hoeft te delen met de baby. En het is maar voor korte tijd, tot je weer gaat werken. Ik pluk Thijs wel uit bed als ik weg wil/moet. Ik hou er wel rekening mee om dat niet elke dag te doen of in elk geval niet meerdere keren per dag. Maar ik doe regelmatig boodschappen of ga shoppen met 2 kids. Maar het wordt natuurlijk ook steeds makkelijker omdat ze minder slapen op een dag en er dus tussendoor wel een uurtje over is om weg te gaan (als ze dus beiden wakker zijn).
ik heb een jongetje van bijna twee en een meisje van 5 maanden. ik heb nooit problemen met uitgaan. met een kleine baby is het juist makkelijk, die zijn toch lekker flexibel? ik laat haar dan gewoon slapen in de kidnerwagen, of in de auto. ik wandel vaak naar de speeltuin met haar in de wagen. en booschappen doen is ook geen probleem, je hebt van die winkelwagens waar je baby en peuter samen inkunnen hier. het makkelijkst is meteen na een voeding weg te gaan. dan slapen ze meestal meteen in in de kinderwagen of auto. verder ga ik naar peuterzwemmen en daar is gelukkig een creche bij de sportschool waar zij in kan. Peutermuziek uurtje en peuteryoga neem ik haar mee. Of ze slaapt dan in de kinderwagen of ze zit erbij in de wipstoel. ik vind het handig om als ik bij mensen op bezoek ga de wipstoel of een speelmat mee te nemen. dan hoeft ze niet de hele tijd op schoot te zitten. ik zou helemaal gek worden als ik de hele dag thuis moest blijven. om maar te zwijgen van mijn zoon, die breekt de tent af als hij niet naar buiten kan. ik denk dat je het gewoon moet proberen, dan zul je zien dat het heel erg meevalt. misschien moet je in het begin even wennen, maar je zult al snel handige trucjes ontdekken die het makkelijker maken. en het is ook goed voor kinderen om te leren een beetje flexibel te zijn.
ik ging altijd aan de wandel met de kids, zelfs toen Nana klein was, ik deed haar alvast een jasje aan legde haar in de wieg en ging dan een uur voor de voeding naar buiten. Daarnaast moest ik ook altijd mijn zoon brengen en halen van school dus moest er wel uit. Ik denk dat je het toch moet proberen hier iets voor te vinden, lijkt me voor jou ook wel fijn om even te wandelen.
Ik heb een zoontje van 2 en een dochtertje van 3 weken. Als ik even wil gaan wandelen oid leg ik haar te slapen in de kinderwagen en dan lopen we als ze al even slaapt naar de winkel, geen probleem toch?
Nee dat is ook geen probleem, maar als ik terugkom van de winkel dan moet hij eigenlijk nog slapen. Maar als ik hem dan in bed leg gaat hij dus niet meer slapen. Dat is een beetje mijn probleem, snappen jullie? Dus zou ik hem gewoon uit bed moeten halen als hij slaapt. Dat vind ik ook niet fijn om altijd te doen. Hij slaapt gewoon niet in de wandelwagen als hij stil staat, als ik ga wandelen dan valt hij wel in slaap maar er zit 4 uur tussen de flessen dus ik kan niet steeds 4 uur hier rond gaan wandelen. Dat is een beetje mijn probleem.
Ook niet als je de wagen in een koude ruimte laat staan want dan merkte ik toen ook bij mijn dochter als ze binnen stond werdt ze wakker en als ik haar buiten liet staan bleef ze slapen
Nee helaas. Ik laat hem altijd in de gang staan. Soms blijft hij wel eventjes slapen maar niet langer dan een half uur en dan is het nog geen flestijd. Nou ja, het wordt hopelijk steeds makkelijker. We moeten ook nog even wennen. Vanaf volgende week breng ik mijn dochter naar de oma's 1 dag in de week.
Kun je hem dan niet in de wagen liggen als hij nomaal gesproken naar bed zou gaan? En dan laat je hem eerst even liggen en ga je na een uurtje ofzo wandelen. Of valt hij dan ook niet in slaap? Uit bed halen zou ik zelf ook niet zo snel doen.
ik zou je dochter gewoon een dagje naar oma brengen. oma vind het waarschijnlijk hartstikke leuk en zij ook en dan kan jij ook even bijtanken als je zoontje slaapt. alyssa liet ik altijd in de wagen liggen als we boodschappen hadden gedaan. soms als ik weg moest net nadat ze de fles had gehad legde ik haar vast in de wagen en dan viel ze vaak in slaap en sliep ze ook door als we weer terug waren. persoonlijk zou ik hem niet uit bed halen als hij nog slaapt om boodschappen oid te gaan doen. je loopt dan het risico dat ie wakker wordt en ontroostbaar is. (je kan het natuurlijk altijd proberen) verder, ieder moment dat het nog mooi weer is en je kids zijn allebei wakker aangrijpen en lekker naar buiten gaan. succes ermee. liefs doris
ik begrijp je wel hoor....het is zoveel meer waard als die kleintjes slapen! wat je kan doen, als de muren echt op je af komen, is de fles dan gewoon een keertje iets eerder geven. Half uurtje/45min eerder de fles is geen probleem een keertje, en de kans is groot dat hij zijn slaap na de fles gewoon weer inhaalt en je dan weer op 'schema' loopt.... voor mij is het winkelcentrum te ver lopen, en met de auto is het zo;n gedoe (uit bed, in maxi cosi, in de stad in wandelwagen, weer in maxi cosi...en in maxi cosi slaapt hij echt niet!!). bij mijn eerste zoontje deed ik altijd 1x in de 2 dagen een uitje, met het risico dat hij dan niet sliep tussen 2 flessen in. Maar ja, zolang je dat niet elke dag doet kan het wel hoor! maar troost je, je bent niet de enige. soms wou ik ook dat ik zo makkelijk was om hem overal mee naar toe te nemen....maar helaas....