Kwijlen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door raspberry, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog maar even eentje, als ik toch bezig ben ;)
    Thirza kwijlt dus nog steeds enorm. En niet alleen rondom doorkomende tandjes (dan is het wel NOG erger), maar dus altijd. Haar shirtjes zijn altijd binnen no-time zeiknat van de kwijl...
    Ik dacht altijd dat we er rond deze tijd toch echt wel een keer af zouden zijn, maar niet dus, dus ben even benieuwd hoe dat bij andere kids is en of dit normaal is. Kids in mijn omgeving kwijlden iig niet meer zo rond de eerste verjaardag...

Overigens eet ze nog steeds geen stukjes eigenlijk ook. Die gaan zo haar mond weer uit. Alleen aardappel en zachte groente lukken, maar brood, fruit en vlees gaan zo haar mond weer uit. Kan eea met elkaar te maken hebben?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter kwijlt ook verschrikkelijk!

Vooral wanneer ze geconcenteerd met iets bezig is loopt het ontzettend. Verder eet ze wel gewoon stukjes en een speen heeft ze niet heel veel dus weet ook niet hoe het nou komt. Heb van het cb een formulier met oefeningetjes gehad voor de mondspieren maar die zijn nog wat te moeilijk (fluiten, iets wegblazen etc).

Het zal met dr 18de verjaardag vast wel over zijn haha, maar irritant is het wel inderdaad.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb geen antwoord op de vraag van TS. wel een tip tegen de natte shirts.. Op mambokids.nl staat iets dat dribble-ons heet..

Door de combinatie van bandana en slab blijven de kleren van uw baby droog.
    Stijlvol, praktisch en comfortabel. Sock Ons zijn al een absolute hit en is met deze Dribble Ons te combineren.

aanvullende info op: www.sockons.co.uk/product.html

Misschien is t wat? Staat iig leuker dan je uk de hele dag met een slab om te laten lopen/liggen, denk ik

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Misschien kan ze gewoon niet meerdere dingen tegelijk doen?

Kindjes kwijlen als ze iets nieuws leren. Ze vergeten dan te slikken. Maar dat wist je waarschijnlijk al :D

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Zou het ook te maken kunnen hebben met haar koemelkallergie Rozemarijke?
    Koemelkallergie tast namelijk de slijmvliezen aan en misschien heeft ze daardoor ook extra speekselproduktie.

Noelle kwijlde vooral in het eerste half jaar van haar leventje ontzettend veel, maar sinds we overstapten op de andere voeding en ze bij de bioresonantie-therapeut is behandeld voor haar allergie, kwamen al haar klachten langzamerhand tot rust en ging het vele kwijlen ook over. Ik heb bij haar dus het idee dat het kwijlen echt te maken had met de koemelkallergie.

6. raspberry

Zou zomaar kunnen natuurlijk... klinkt iig wel logisch.
    Nouja, zal het woensdag ook wel even bij de kinderarts melden :)

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal, ook een mannetje wat altijd nog kwijlt!

8. raspberry

@Lovely: had dat bij jullie niet te maken met de amandelen? Wordt ie daar binnenkort nou aan geholpen, of wordt dat nog ff uitgesteld?

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Op het CB zeiden ze vorige keer, toen ik er met Roan was (hij liet toen een hele sliert kwijl lopen....) Dat ze niet weten dat ze dat door moeten slikken! Ik denk niet dat je je erg veel zorgen hoeft te maken, maar lastig is het zeker wel!

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hier ook een kwijlerd hoor, word nu wel iets minder, maar soms pff

11. raspberry

Ja, 't was ook niet dat ik me er zorgen over maakte, maar 't is een beetje lastig en bij tijden best irritant :(

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft HEEL erg gekwijlt tot 10 maanden, toen kreeg ze haar eerste 2 tandjes en stopte het kwijlen meteen, hoe raar ook he.
    Nu kwijlt ze weer heel erg en dat nadat haar neusamandelen zijn verwijderd 30 november en ze is bijna 15 maanden.

13. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Hier ook een mannetje die verschrikkelijk kwijlt.
    Door zijn tandjes weliswaar.
    Maar wat ik me afvraag hoe krijg je het uit zn kleerdjes.
    Want kwijl is eiwit en dat stolt als het warm wordt.
    Ik heb dus veel shirtjes met vlekken.

Dus tips zijn welkom.

Deel Deze Pagina