Hallo, Ons zoontje van bijna 5 maanden zit sinds zaterdagavond regelmatig aan zijn oortje. Er zat zaterdagavond een wat rood plekje wat leek op een insectenbeet, dus we dachten dat dat misschien wat jeukte. Hij blijft echter af en toe aan zijn oor zitten (ook nu het plekje weg is) . Soms een paar uur of langer niet en dan weer een poosje achter elkaar wel. Hij maakt verder geen zieke indruk, heeft geen koorts, drinkt en slaapt goed en is gewoon zijn eigen vrolijke zelf. Af en toe denk ik dat hij gewoon zijn hoofd aan het verkennen is, want dan gaat hij over zijn gezicht, wrijft in zijn oogje en gaat ook weer naar dat oor, maar misschien is dat geen verkennen, maar kan hij zijn oor niet vinden..? Heel af en toe zit hij ook aan zijn andere oor, maar het is eigenlijk steeds alleen zijn linkeroortje. Hij is pas verkouden geweest, dus ik zit wel een beetje te denken aan een ooronsteking of iets dergelijks, maar dan zou hij toch ook andere symptomen moeten hebben en zich zieker moeten voelen/pijn moeten hebben? Mijn vraag is: kan dit normaal zijn, dat hij gewoon zijn hoofdje aan het verkennen is en er nu achter gekomen is dat er een oor aanzit of zou hij toch pijn hebben maar gewoon "een bikkel" zijn en dit niet zo laten merken. Zou ik hiermee naar de huisarts gaan? Ik hoop dat iemand advies heeft! Alvast bedankt!
hi, Mijn dochter deed dat ook vaak en bleek idd oorontsteking. Ze huilde nooit oid maar zat maar steeds aan dat oor. Ze heeft het vaak gehad. Vaak had ze ook geen koorts oid. Maar wel ontsteking dus ff nakijken! Zwem jij met je zoon? Succes
Bedankt voor jullie antwoorden. Nee, ik zwem niet met mijn zoon, dan heb je waarschijnlijk nog meer kans op een ooronsteking, maar ik ga inderdaad toch maar even de huisarts bellen voor een afspraak. Beter een keer te vaak, dan een keer te weinig. Groetjes!
Precies! En helemaal met die kleintjes. Mijn dokter zegt altijd. Een moeder voelt dat het beste aan als er iets is met haar kind. En zo is het ook. Succes iig. RR
ik zou ook even gaan indd mijn eerste zoontje heeft een paar keer voor zijn 1e verjaardag oorontsteking gehad en vaak ook alleen maar dat we het merkten doordat hij veel aan zijn oor zat
Ik zou idd even naar de ha gaan voor de zekerheid, maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze naar hun oortje grijpen als ze moe zijn. Maar neem maar liever het zekere voor het onzekere en even langs gaan.
Grijpt ze elke keer naar hetzelfde oortje of ook wel eens naar de andere? Je zegt dat ze ook naar andere plekken op haar hoofd grijpt. Ik kan je zeggen dat het grijpen naar oren, hoofd etc bij ons een heel duidelijk moeheidssignaal zijn.. dus het kan ook gewoon moeheid zijn?
Bedankt voor al jullie reacties. Die moeheid zou kunnen, hoor, af en toe doet hij het in combinatie met in zijn oogje wrijven en hij pakt ook 's avonds het meeste naar zijn oor. Ook wel 's morgen als hij nog aan het wakker worden is. Ik zal er eens op letten. Tandjes heeft hij nog niet, maar dat zal ook al wel aan het werken zijn: hij kwijlt veel en wil overal op bijten, dus misschien heeft het daar ook mee te maken. Ik kan pas vrijdag naar de huisarts, dus ik zal het sowieso nog even aan moeten zien...
Misha doet het ook en bij haar is het ook duidelijk een teken van vermoeidheid. Zodra ze naar haar oortje gaat grijpen (ook steeds hetzelfde oortje, links) kan ik haar op bed leggen, dan slaapt ze binnen notime..
noa pakt ook heel vaak haar oortje vast en dan zit ze er ook aan te frummelen maar vaak doet ze dat als ze moe is.
Haha grappig om te lezen, mijn zoontje zit ook altijd aan zijn oren te frummelen als hij moe is. En in zijn oogjes te wrijven, en als ie dan ook nog zijn duimpje in zijn mond steekt, is ie écht doodop. Tijdens het drinken van de fles (dan ligt ie op schoot, in mijn armen) houdt hij ook altijd zijn oren vast, ipv de fles!
Hoi, Ik ben vanmorgen al naar het inloopspreekuur van de huisarts geweest. Gisteravond zat hij weer steeds aan zijn oortjes en ineens vond ik het toch wat lang duren tot vrijdag. En gelukkig: hij heeft geen ooronsteking. De huisarts wist het verder ook niet, maar dacht dat het misschien met zijn ontwikkeling te maken heeft en dat hij zijn hoofdje aan het ontdekken is. Het is toch wel een opluchting! Vandaag zit hij weer veel aan zijn oortjes, nu ook aan het andere, dus ik ben heel blij dat ik weet dat er niets aan de hand is. Anders was ik vandaag de hele dag waarschijnlijk erg ongerust geweest. Oh ja, de huisarts zei ook nog dat ze er meestal toch niets aan doen als het een ooronsteking is. Daar was ik wel verbaasd over. Een verwaarloosde ooronsteking kan toch ook leiden tot hersenvliesontsteking? Maar ja, gelukkig is het niet aan de orde ! Groetjes!
Lieve doet dit ook en heeft ook chronische oorontstekingen. Dat wil niet zeggen dat jou kindje een ooronsteking heeft hoor! Nu heeft Lieve oorontsteking en oogt niet ziek,heeft ook geen koorts maar pakt wel steeds naar dr oortje enzo. Zou voor de zekerheid wel eventjes naar de huisarts gaan,voorkomen is beter dan genezen