Hallo, Ons zoontje is altijd al snel geweest met alles . De flessen schrokte hij naar binnen en drinkt nog steeds uit een kleinere speenmaat omdat het anders veel te snel komt en hij zich achter elkaar verslikt. Met eten doet hij hetzelfde. Hij hapt het achter elkaar weg. En als het niet snel genoeg gaat raakt hij overstuur. Hier geef ik niet aan toe, ik probeer het rustig te geven enzo. Maar het verander tot nog toe weinig. Als ik hem in de middag brood geef, dan is het echt steeds hap slik weg. Als ik hem een stukje korst geef, lange kant van het brood zeg maar, dat is zo weg... Ik kijk steeds of hij het niet weg gegooid heeft, maar het is echt opgegeten. Ook met het drinken uit de rietjesbeker, hij slurpt het heel stevig en achter elkaar naar binnen en verslikt zich steeds weer. Hebben jullie tips wat ik hiermee kan?
Hier deed zoon dat ook. Druifjes gingen gerust zes halve in een keer in zn mond.... ging vanzelf over, hij is nu 20mnd en doet het niet meer (nou ja, wel 2 halve druifjes, maar die vind hij ook heel erg lekker )
Nou nog zo'n voorbeeld ja, hier met druiven precies hetzelfde.. Ik hoop het dan maar haha. Ik denk nu nog maar, hij eet in ieder geval goed!
Hier ook een gevalletje schrokkop dus helaas geen tips voor je. Hij propt het liefst de hele boterham in zijn mond, of een halve eierkoek of een halve banaan en ga zo maar door
Hahaha die boef Hij kan het hebben! Sara is niet echt een schrokop, maar het is wel zo dat ze soms niet eens kauwt. Lijkt me niet bepaald prettig!
Hier wordt en amper gekauwd en gepropt. Alles tegelijk huppakee klaar. En verder spelen maar. Zet haar soms voor Bumba dan eet ze langzaam door de afleiding.. En ik probeer er op te letten dat we zelf ook wat langzamer eten. Wij zitten meestal maar een kwartier aan tafel en dan is alles op.
Hier doen ze het allebei. Dochter propt nu weer een kwart broodje in haar mond. Zoon doet het ook, dus zij doet het vrolijk na. Bij dochter is het wel een tijdje beter gegaan het gaat dus over.
Hier ook zo en zo altijd geweest en gebleven. Ik zou gewoon niets meedoen. Enige wat ik doe ik brood snijden in kleinere stukjes. Verder later zal het beter/langzamer worden maar nog steeds propt ze alles naar binnen ze eet ook alles maar dan echt alles
Och wat een herkenbaar verhaal... ik hoor altijd van iedereen dat het vanzelf over gaat dus tot die tijd maar rustig aangeven en benoemen nog een hapje als je mond leeg is