Hallo dames, heb een vraagje? wie heeft ook zoiets meegemaakt. Mijn contract loopt tot 1 oktober en ik denk omdat ik nu zwanger bent heb ik van mijn baas gehoord dat mijn contract niet wordt verlengt. ik ga 27 augustus met verlof en wat gaat het dan gebeuren? Ik heb gehoord dat ik via uwv mijn verlof betaald krijg en dan? Graag reageren! Groetjes baby25 _________________
Hey Baby, Wat vervelend dat je contract niet is verlengd. Nadat je met verlof gaat, zal het uwv je uitbetalen en je zwangerschapsverlof in de gaten houden. Als je zwangerschapsverlof is afgelopen, krijg je waarschijnlijk een uitkering, die 70% van je laatstverdiende loon bedraagt. Ook heb je dan sollicitatieplicht. Succes. Groetjes, Elvira
Wat zijn t ook &^%*& he? Je mag niemand ontslaan omdat ze zwanger zijn... maarja als je contract afloopt en je bent zwanger, hebben ze je opeens niet meer nodig... Heb t al zo vaak gehoord.....! Sluit me verder aan met de andere antwoorden..... succes... en geniet lekker van je zwangerschap! xxmona
HET IS INDERDAAD NIET LEUK, MAAR JA, IK GA GENIETEN VAN MIJN ZWANGERSCHAP! BEDANKT VOOR DE ANTWOORDEN BABY25
ik heb dus precies hetzelfde....oktober loopt mijn contract ook af en denk dat ie ook niet verlengt wordt nu ik zwanger ben ben er goed ziek van ( van me werk dan ) hahaha me kindje ben ik dol blij mee..
Hier iemand in de zelfde situatie mijn laatste contractdag is 30 september begin juli begint mijn verlof en daarna ben ik werkeloos. Het is echt een @#$@%@% situatie, maar ik bekijk het ook maar positief kan waarschijnlijk wat langer genieten van mijn kleine uk en kan gelijk iets passends zoeken bij onze nieuwe gezinssituatie. Let er alleen op dat je wel goed met het CWI regelt dat je gedeelte van je verlof direct van het UWZ dient te kriijgen en een gedeelte nog van je baas krijgt. en vergeet niet in je bevallingsverlof optijd WW aan te vragen als je nog geen nieuwe baan heb gevonden.
hoi hoi ik ben 26 nov uitgerekend en mijn contract loopt rond 20 sept. af... grote kans dat me baas deze ook niet verlengt... balen natuurlijk... maar zo heb ik wel wat langer de tijd om van me kindje te genieten die dan nog 2 maandjes in me buik moet zitten het is jammer dat bedrijven dit doen en het is ook jammer dat we dan ook niet kunnen aantonen dat het door de zwangerschap komt anders zou ik het wel aan willen vechten... maar nu gooien ze het toch op wat anders waardoor ze je niet meer in dienst willen hebben helaas... dan maar hopen op snel werk weer na ons verlof he meiden! groetjes willy
Helaas zit ook ik in hetzelfde schuitje... Fijn om te zien dat ik niet de enige ben. Gelukkig hebben we wel het grootste wonder ter wereld in onze buikjes zitten en gaan we daar gewoon extra van genieten !
ontslaan vanwege zwangerschap mag niet...maar contract niet verlengen is iets anders...overigens moeten ze wel duidelijk kunnen maken dat het niet verlengen van je contract niets te maken heeft met je zwangerschap, maar met het vervallen van je functie of dat je niet naar behoren je werk doet (maar dat hadden ze dan in je functioneringsgesprek moeten aangeven...)dat is wat ze bij mij op m'n werk gezegd hebben toen ik vroeg wat er met m'n contract ging gebeuren in november 2008
hallo, ik zit ook in hetzelfde schuitje..ik ben half oktober uitgerekend en mijn contract loopt tot juli!..heb me al ingeschreven bij cwi als werkzoekende dat moet voordat je een uitkering aan kan vragen maar hoe gaat het dan als je uitkering is aangevraagd..je krijgt dan 70% en als mijn verlof dan ingaat krijg je dan ook maar 70%? weet ieman dat? gr.
Ik ben nu precies 5 weken zwanger.. Mijn contract loopt half juli af en krijg dan een vast contract.. Ik hoop dat ik het tot het contract kan rekken met vertellen en als ik mijn contract in de pocket heb vertel ik het wel dan mogen ze me niet meer ontslaan Ik weet geen andere mogelijkheid jullie wel? Groetjes Lin
Klopt helemaal, 70% krijg je van het UWV. Eerste twee maanden van je WW-uitkering is 75% daarna 70%. Je hebt natuurlijk wel een sollicitatieplicht en een bewaarplicht van twee jaar. Dat betekend dat je precies bij moet houden waar je wanneer hebt gesolliciteerd.
Geen idee. Mij lijkt het logisch dat je 70% blijft krijgen en dat ze je die 16 weken zwangerschapsverlof niet lastig vallen met sollicitatieplicht enzo (en daarvoor heb je toch ook weinig kans dat je aangenomen wordt, dus ik weet niet hoe hard ze je dan pushen om wat anders te vinden). Maar ik zou het navragen bij het CWI als ik jou was.
ok bedankt voor de antwoorden..ben sowieso heel druk met zoeken van een baan maar dat is dus echt niet makkelijk..ze nemen liever iemand die niet zwanger is..ook al mogen ze je niet om die reden niet aannnemen... maar normaal gesproken wordt je verlof ook gewoon 100% betaald...dus waarom zou dat dan nu niet zo zijn? zou je denken.. ik ga begin september met verlof...en als het de eerste twee maanden 75 procent is dan zou het in mn verlof dus ook 75%? gr.
mijn contract loopt 29/5 (overmorgen)af en dan als het verlengt wordt heb ik een vast contract. ik heb nog niks gehoord dus ik ga er een beetje van uit dat het wel goed zit. maar toch ben ik wel een beetje gespannen, je weet maar nooit wat voor dingen ze uithalen. ik moet (als alles meezit) volgende maand weer werken. heb alleen nog wel last van bi, maar dat zeg ik ff niet als ze me voor donderdag bellen van mn werk. succes allemaal en geniet lekker van je zwangerschap/ kindje liefs doris
dorisn: is je contract verlengt? ik heb namelijk 15 dagen voordat mijn contract verlengt zou worden te horen gekregen dat ze dat niet gingen doen. ik heb nu inmiddels een nieuwe baan. sinds 15 mei. het is een jaar contract en daarna zou ik dan een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen. nu is het wel zo dat ik ben net begonnen met een nieuwe team.. 5 mensen zijn aangenomen. Ik blijf uitstellen met zwanger worden en ben het zat en ga het gewoon doen. Het is wel zo dat ik een baan heb die ik ECHT wil, en volgens mij is het een eerlijk organisatie, maar je weet maar nooit. Voor mij is nu een kindje krijgen belangrijker dan waar ik kom te werken. Als het zou bij mij weer gebeuren dan zou het idd super kl*te zijn, maar ik kan gewwonweg niet nog een jaar wachten. trouwens, dan is er zeer waarschijnlijk weer nog iets dat in mijn weg kom. ik zie het allemaal weer als het zo ver is.