Ik heb een 'grote' A cup en ben er al een paar jaar niet tevreden mee. Voel me er heel erg onzeker door. Na de geboorte van Jenaya (nu zo'n 2 mnd geleden) waren ze wel iets voller door de BV. Nu moest ik daar helaas mee stoppen, en nu zijn mijn borsten (zelfs na die twee maanden!!!!) heel erg slap en absoluut niet mooi meer . Ik weet dat veel vrouwen hiermee te maken hebben, maar; Leggen jullie je erbij neer? Of twijfelen jullie soms ook om er iets aan te laten doen? Aan de ene kant denk ik, ik ben wie ik ben... maar aan de andere kant ben ik erg onzeker, en wil er toch nog wel goed uitzien. En het kost natuurlijk aardig wat.
Ik kan uiteraard niet voor je beslissen wat je wel en niet moet doen.. Als die cup A jou echt zo onzeker maakt dat je jezelf niet meer kan zijn, dan kan ik mij voorstellen dat je er wat aan wilt veranderen. Alleen hou wel ten aller tijden in je achterhoofd, dat mensen jou echt wel accepteren zoals je bent! Daarbij is borstvergroting iets waar je echt over na moet denken. Het is niet zomaar een ingreep en daarbij kost het veel.. Mijn tip : Denk echt heel erg goed en lang na, zet de voor en na delen op papier en praat met je partner hierover. Eventueel met een goede vriendin of je moeder Je kan ook eventueel proberen om met sporten je borstspieren te trainen, is mogelijk! Gewoon even googlen.. Succes! Liefs, Sill
ik zou er voor gaan en een B cup doen. als het bij jou lichaam past tenmisnte maar dat wetenhun ook goed denk ik. na nu twee keer borstvoeding gegeven te hebben. en ik ook toen voor de zwangerschap een a cup had.... :S vond ik niet leuk. is er nu eigenlijk ondanks ik nog borstvoeding geeft nog weinig van over. ik voel gewoon dat ze heel slap worden. meer vel over ook. met zwangerschap opeens een c cup en begin borstvoeding d en nu zal er niet veel over zijnd an een slappe b. ik denk dat ik heel hard gaat sparen daarvoor. als jij je er beter door voeld wat let je dan om het niet te doen je moet happy zijn met je eigen lichaam !!!
zou zeggen den. heb het zelf gedaan en ben zeer en zeer tevrede. herstel viel me 100% mee en resultaat i s erg mooi geworden vind ik dan. was bang dat ze nep zouden lijken maar dat is echt niet zo. was door de zwangerschappen van een mooie volle b naar een slappe a gegaan. had echt niet smeer. verder best brede heupen (wel slank) maar hierdoor dus niet in verhouding vond ik zelf. nu heb ik een 75D en het past zoveel meer bij mijn als je op intake gaat zullen hun jou adviseren wat mooi is met jou figuur en als het te groot is zeggen ze het ook hoor. ik kreeg een bh met vulling aan en kon zo een voorstelling doen van hoe het zou worden. vond een B niet de moeite en koos dus voor een grote c kleine d wat uiteindelijk dus 75D is geworden. vond het de 1e keer wel raar om een bh te halen. was zo gewent een bh te zoeken met vulling of gel en nu kon ik gewoon naar de leuke kante bh's kijken . ineens is lingerie kopen zo leuk.
hier komen er zodra ooit de derde er is meteen kipfiletjes erin hoor. heb al jaren cub a. en zodra nr 3 er is en de borstvoeding niet meer hoeft gaat deze kimmie naar het ziekenhuis. vind het zonde om het eerdere te doen ivm borstvoeding. dus moet nog wel wachten want nr 3 komt nog lang niet hihihih maar dromen mag wel al. dan ga ik zulke mooie lingerie kopen zonder vulling....................
het kost wat maar dan heb je ook wat, als je je daardoor prettiger voelt en beter in je vel en je hebt genoeg gespaard....zou ik het doen!
Als ik uitgekindert ben ga ik ook een borstoperatie doen ben van een b cup naar e gegaan leuk hoor totdat je geen bv meer geeft.. Kan ze nu over me schouders gooien en terug schoppen met me hielen..
Ik ben geen voorstander van borstvergrotingen, en ik heb dus nee gestemd. Met wel 1 maar...... als iemand zich zo enorm ongelukkig voelt, dan is het misschien een mogelijkheid. Ik noem het bewust geen oplossing, maar een mogelijkheid omdat ik het niet als een oplossing zie. Je lichaam veranderd, door de tijd, door zwangerschap en waarom niet leren te accepteren wie je bent en hoe je eruit ziet? Hoe dan ook zal het jouw keuze zijn! Veel succes!
Hier sluit ik me volledig bij aan. Helaas kun je van te voren niet weten of een borstvergroting de oplossing is. In mijn omgeving heb ik daar namelijk andere ervaringen mee.. Daarnaast ben ik geen voorstander van snijden in een gezond lichaam. En zeker niet als er dan iets ingestopt wordt dat niet lichaamseigen is (wat er na een aantal jaren weer uit moet/vervangen moet worden..). Misschien is een borstcorrectie een goed alternatief? Maar ja, waarschijnlijk heb ik makkelijk praten daar ik gezegend ben met een behoorlijk volle cup D..
Ik heb mijn 'leeggelopen ballonnetjes' weer op laten vullen tot mijn orginele cupmaat. (D/E) En ik ben er erg gelukkig mee! Maar ik wil je wel een tip geven mocht je tot een vergroting overgaan, doe het pas als je niet meer zwanger wilt worden. Ik ben daarna nog 2x zwanger geweest en dat heeft het geen goed gedaan. Tijdens de 1e zwangerschap na de ingreep is 1 prothese een beetje gekantelt. En nu na nog een zwangerschap, kunnen ze wel een liftje gebruiken.
En ik sluit me hier weer bij aan! Ik denk dat je beter wat kunt doen aan je onzekerheid hierover... ben bang dat dat met iets grotere boobies niet zomaar opgelost is! Waarom zou je met grotere boobies ineens "meer waard zijn" dan nu?! Maar goed, ik ben dan ook allang blij dat ik er nog ben na borstkanker en de grootte van mijn borsten doet er voor mij echt niet toe (hoe ongelijk ze ook zijn)....
De medische wetenschap bestaat niet voor niets denk ik maar, als je je hierdoor happy voelt dan is dat prima toch? Ik heb zelf een kleine a cup maar ben wel 183 cm lang dus vind ik zelf buiten verhouding, ik zou zelf graag een klein C-tje willen ik spaar er gewoon voor samen met een buikwandcorrectie haha Gelukkig zijn zit natuurlijk in jezelf maar als je hierdoor wat zekerder voelt, leukere kleding kan kopen e.d. dan vind ik het een positief iets!
ik heb zelf het geld er niet voor over (kies liever voor een vakantie o.i.d) .. en vind het ook eng eigenlijk. Voorlopig ben ik hier tevreden met de oplossingen in de vorm van gevormde bh's . Maar als dat écht geen oplossing is - en je je er echt rot door voelt dan zou ik er voor gaan sparen in jouw plaats.
hih ik wil graag een verkleining straks... mar we wachten eerst af wat er gaat gebeuren na de bevalling!!
Als jij ontevreden bent over je borsten en de medische wetenschap kan je een handje helpen: doen meid!
Mijn moeder heeft het gedaan na haar 2 zwangerschappen toen ze een cup AA over had gehouden. Maar daar heeft ze spijt van gekregen en nu (op het moment toen ze vervangen hadden moeten worden) heeft ze ze er uit laten halen en heeft ze dus weer een kleine cup. Mijn borsten hebben de eerste zwangerschap goed overleefd (al waren het nog steeds kleine borsten) maar de tweede zwangerschap heeft er flink ingehakt... Er is bijna niets meer van over en dat terwijl ik nog 4 kilo kwijt moet (dus het wordt nog erger). Ik baal er best wel een beetje van en een kleine cup C (of een grote B) lijkt me heerlijk. Maar vind ik het erg genoeg om een borstvergroting aan te durven? Vooralsnog niet.
Voor mij persoonlijk heb ik nee gestemd. Maar iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt dus als jij het bgraag zou willen zeg ik doen.
Ik zou er niet op durven vertrouwen dat ik me door een borstvergroting wel happy zou voelen... Ik had voor mijn zwangerschap een 'volle A cup', zoals dat zo mooi heet. Nu mag ik blij zijn als ik een push-up cupmaat AA gevuld krijg. Tja, in sommige opzichten heb ik niet zoveel geluk blijkbaar, want ik heb de lichaamsbouw voor een cup C of D. Toch Accepteer ik mijn lijf zoals het is. Dit ben ik en ik weiger in een gezond lijf te laten snijden, alleen maar vanwege ijdelheid. En ja, tuurlijk baal ik wel eens als een shirtje gewoon stom zit omdat ik geen borsten heb, maar als dat het ergste is dat er aan me mankeert.....? Prima!