Onze zoon* 21-02-2012

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door comr70, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    #1 comr70, 24 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2012
    Onze zoon is geboren op 21-02-2012 na een zwangerschap van bijna 22 weken en wat was hij mooi, zo mooi.

Wij hebben nadat wij de 20 weken echo hebben gehad en die zelfde dag door zijn gestuurd naar het WKZ in Utrecht en er bij onze zoon hypoplastische linker hartsyndroom is geconstateerd, besloten met pijn in ons hart om de zwangerschap te beeindigen.

En tja hoe nu verder. Ik zou heel graag in contact willen komen met mensen die een soort gelijke situatie hebben meegemaakt. Zou het zo fijn vinden.

Groetjes

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje!
    Het is niet niks een kind af te moeten geven.. :(

3. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Heel veel sterkte!!

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wat een prachtig mannetje!! Dit wil ik eerst even gezegd hebben en natuurlijk gefeliciteerd, dit mannetje heeft jullie toch papa en mama gemaakt. En nu natuurlijk ook gecondoleerd.
    Ik weet hoe het is om een kindje te verliezen alleen hebben wij die keuze niet zelf gemaakt en was ons kindje gezond.
    Heel veel sterkte met dit grote verlies. Ik weet hoe zwaar het is.....

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met jullie mannetje en heel veel sterkte toegewenst met het veel te snel afscheid nemen van jullie wondertje!!!

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd met jullie mooie zoontje Thijs*, wat verschrikkelijk dat jullie die onmogelijke keuze hebben moeten maken om de zwangerschap te beeindigen.

Heb je al gehoord van Lieve Engeltjes - WELKOM? Zij hebben ook een speciale mailinglijst voor ouders die net zoals jullie een onmogelijke beslissing hebben moeten nemen: Lieve Engeltjes - G-een Keuze

7. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Comaro, ik zit hier met tranen in m'n ogen.
    Zo een mooi kindje, maar het heeft niet zo mogen zijn.
    Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen met dit inmense verdriet.

Een mama van 1 prachtige zoon en 6******.

8. jazz

jazz Niet meer actief

Lieve comaro,
    Ook wij hebben onze zwangerschap moeten afbreken met 17 weken op 16 jan. Onze dochter Crystal had Trisomie 18 en was niet levensvatbaar.
    Ik wens jou en je partner heeel veel sterkte in deze tijd.
    En als men zegt Thijs zal altijd bij jullie blijven geloof me dat is ook echt zo.

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieverd, ik wil jullie feliciteren met de geboorte van jullie Thijs, maar helaas moet ik jullie meteen veel sterkte en kracht toewensen met het feit dat jullie hem niet bij jullie mogen houden.
    Ik hoop voor jou dat je lotgenoten vind waar je om vroeg.
    Brok in mijn keel heb ik ervan.
    Ik weet zeker dat hij over jullie en zijn grote zus zal waken. En hij is misschien niet fysiek bij jullie maar leeft wel voort in jullie hart!
    Nogmaals heel veel kracht en sterkte.
    Ik denk aan jullie!

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wat een mooie foto van jullie handen en die van jullie mooie kereltje.
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit grote verlies...

11. deda

deda Lid

12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo oneerlijk! Het is zeker niet makkelijk, je neemt afscheid van jullie kindje, een zwangerschap en de toekomst is voor altijd anders. Wij hebben 3 maand geleden zelf na 19 wkn zwangerschap ons dochtertje verloren. De periode na de bevalling is zo heftig en onwerkelijk en ook al is er nu bij mij nog vaak genoeg het verdriet en gemis, het gaat steeds een beetje beter. Hopelijk kun je er goed over praten met je dierbaren want praten helpt echt voor de verwerking. heel veel sterkte!

12. leonieke

leonieke Niet meer actief

Lieve Comaro,

Wat verschrikkelijk vedrietig dat jullie je kleine manneke hebben moeten laten gaan.
    Hij heeft jullie papa en mama gemaakt, dat is heel bijzonder!
    Onze dochter is vorig jaar december plotseling overleden met ruim 17 weken.
    Heel veel kracht en sterkte.. Er zijn hier (helaas) veel meiden die in een vergelijkbare situatie zitten/zaten en die je willen helpen, en naar je luisteren..

Wat heb je trouwens een prachtige avatar meis!! *slik*

Lfs Leo, mama van Pim*

13. Gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie zoontje Thijs*.. hij is nu een heel mooi engeltje geworden.. en daarboven met alle andere kleine engeltjes, waar ze het heel goed hebben.
    Wat een mooie avatar heb je.

Wij hebben ook de zwangerschap laten afbreken in oktober na een slechte 20 weken echo. Na een zwangerschap van 22 weken en 6 dagen is onze dochter* geboren. Ze was ook zo mooi. Maar haar nier werkte niet en ik had dus geen vruchtwater meer, zonder nieren kan je niet leven.. dus ik weet precies waar je doorheen gaat.
    Mocht je behoefte hebben om er over te praten kan je altijd PB-en ofzo. Ik had zelf geen mensen in mijn omgeving met wie ik er over kon praten en weet hoe belangrijk het is, dus stoor me gerust, als je dat wilt.

Heel veel sterkte en een knuffel voor jullie en jullie Thijs* van mijn dochter Aimée*..

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Heeeeeeeeel veel sterkte gewenst

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    heel veel sterkte :(

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Toch wil ik je wel feliciteren, want Thijs heeft jullie toch papa en mama gemaakt. Helaas mocht hij niet langer bij jullie blijven.
    Mooie foto heb je als avatar.

Zelf heb ik 16 oktober mijn dochtertje verloren met 23wkn zwangerschap. Wij hebben ook de moeilijke keuze moeten maken om toen de zwangerschap af te breken. In hoeverre je het een keuze kan noemen natuurlijk. De moeilijkste beslissing ooit waar ik nog steeds veel moeite mee heb.

Mocht je willen kun je me altijd PB-en.
    Ook las ik ergens over Lieve Engeltjes. Zelf mail ik daar ook bij. Ik vind het erg prettig met mensen te kunnen mailen die hetzelfde mee hebben gemaakt. Mensen in mijn omgeving willen me steunen maar begrijpen het toch niet helemaal. Wat ik ze ook niet kwalijk kan nemen, maar ik heb er wel veel aan om met mensen te mailen die me wel begrijpen.

Sterkte!!

17. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een mooie ontroerende foto's. Heel veel sterkte. Liefs Holiday

18. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Comaro,

Je had mij een pb'tje gestuurd. Ik wil je graag iets terugsturen, alleen heb je je instellingen zo staan dat je geen priveberichten kan ontvangen. Als je deze wijzigt, kan ik je alsnog een berichtje terugsturen.

Sterkte!

Liefs Eefje

19. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Wat vreselijk nieuws... Toch wil ik je ook feliciteren want je hebt een prachtig kindje gekregen alleen was de uitkomst niet zoals je het gehoopt had.

Onze dochter is ook na 23 weken geboren omdat ze HLHS had. Ik weet precies wat je meegemaakt hebt en gaat mee maken. Vandaag zou de dag zijn datik was uitgerekend. Ik haal er vooral troost uit dat dit de beste beslissing was voor onze kleine meid.

Ik hoop dat je de tijd neemt om je verdriet te verwerken laat je door niets of niemand haasten en praat erover met mensen waarbij je je goed voelt. Veel praten helpt echt.

Meid, heel veel sterkte en als er wat is horen we het graag.

Xxx roompje

20. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie mooie woorden echt hartverwarmend.

Voor die gene die ook een verlies hebben te verwerken heel veel sterkte en een lieve knuffel.

Hier gaat het met up's and down's. Zo blij met ons meisje van ruim 4 jaar, hiervoor moet je wel verder. Het liefste zou ik onder de dekens willen kruipen en even niet eruit komen. Het idee dat wij deze keuze hebben gemaakt is iets wat wij een plekje moeten geven. Je hebt besloten over een leven, niet de natuur maar wij hebben dit besloten.

Iedereen om ons heen is heel lief, maar niemand kan voelen wat je voelt, tenzij ze in dezelfde situatie hebben gezeten.

Ik probeer alles op te schrijven in een boekje, maar ben pas bij de 20 weken echo. Verder schrijven lukte niet. Wel de tijd ervoor, dat wij het nog 1 jaar zouden geven. De weg naar het ouderschap is lang. Sinds 2003 hadden wij heel erg graag 2 kindjes willen krijgen. Omdat we alles niet konden afsluiten en op advies van de huisarts toch nog naar een ander ziekenhuis zijn gegaan, hadden wij het nog een jaar gegeven en wat waren we blij dat het gelukt was via IUI. En dan ook nog een zoon, een wens wat we samen hadden. Zo mooi..................................

Liefs C

Deel Deze Pagina