ergernissenn..!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door luuus, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

ik word niet goed van opmerkingen van anderen en het bemoeien van andere mensen als het over de opvoeding van een kind gaat.. vooral op me werk, dan komt er een kind en word er zo gauw geoordeeld over o ik vind dat dat kind totaal verkeerd opgevoed word.. alleen omdat hun het anders zouden doen word het bestempeld als slecht.. laat iedereen zich lekker met zichzelf en hun eigen kind bemoeien denk ik dan.. als je er op gaat letten valt het je steeds meer op ook en erger me echt rot gewoon... al dat gelul grrrrr hou daar echt niet van moest het ff kwijt...

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Het maakt mij niet uit hoe mensen hun kind opvoeden, zolang ik er maar geen last van heb.
    Ik heb buurkinderen die niet kunnen praten, maar alleen schreeuwen en die lieten ze eerst al om 6 uur 's ochtends buiten spelen, tja, sorry, maar toen ben ik wel even gaan praten met ze, want ik word daar een beetje gestoord van. Hoe ze het oplossen, zal me een zorg zijn, maar ik wil gewoon van mijn welverdiende rust kunnen genieten ;) .
    Maar ik zeg nooit te pas en te onpas hoe iemand zijn/haar kind op moet voeden. Helaas zijn er genoeg types die zich geroepen voelen je te vertellen hoe iets moet (en dat zij kortom hun kinderen perfect opvoeden als je ze mag geloven).

3. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ach, dat heb je overal. Ook hier zijn er mensen die het altijd beter weten. Volg je gevoel en laat het het ene oor in gaan en het andere weer uit. Tuurlijk zul je af en toe wel iets aan de 'tips' hebben, maar ga hierdoor niet twijfelen aan je eigen gevoel. Zal best goed gaan!

4. luuus

luuus Niet meer actief

ik twijfel zeker niet aan mn eigen gevoel elke moeder kent zijn kind het best en tips enzo prima of wat jij zegt jo79 dat je er langs gaat omdat je er aan ergert vind ik heel wat anders dan meteen rond gaan bazuinen dat iemand zn kind niet goed op voed.. erg vervelend van die betweterige types ene oor in en andere uit indd ik zie het hier ook wellis ja.. sorry voor me gespuw maar heb paar dagen met een collega gestaan die zelf geen kind heeft en op elk kind wel comentaar heeft over hoe die is op gevoed zooooo irri

5. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    ik had het van het weekend dat we boodschappen gingen doen.
    Me man was eve broodje halen bij de bakker en ik wachten buiten eve en zat er de hele tijd een man naar mij en xander te kijken. Komt hij naar me toe: meid je geeft dat kind veel te veel te eten dat is niet goed hoor zo wordt hij veel te dik.
    Xander heeft net in totaal bijna 4 weken in het ziekenhuis gelegen omdat hij juist heel weinig at, ik kan er toch niks aan doen dat hij veel aan komt! Hij eet bijna niks! daar kan ik me echt heel erg kwaad om maken!

6. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik hoop dat je die man hebt uitgefoeterd....heb er ook echt een hekel aan als mensen zomaar oordelen terwijl ze jouw situatie helemaal niet kennen. Grrrrrr....voel met je mee

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oordelen is ook zo lekker makkelijk...
    mensen kennen je kind en de situatie niet! Daar kan ik me zo aan storen. Ik word er ook alleen maar onzeker van. Iedereen heeft wel een mening en dan ga ik weer twijfelen of ik het toch niet fout doe. Iedere keer trap ik er weer in en achteraf is tot nog toe steeds gebleken dat ik het bij het rechte eind had!
    Dus ik laat me niet meer omkletsen! (dat is iig het voornemen...) ;)

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

En zo is het maar net!

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    wauw! dat is echt onbeschoft :S

Ik heb dat hier vooral met mijn schoonouders. Lieve mensen hoor, maar ze denken dat ze alles beter weten. Laatst liep ik met mijn schoonmoeder en Julia te wandelen in de bloedhitte. Julia lag heerlijk in het zonnetje in t-shirt + romper. Volgends mijn schoonmoeder had ze het koud, ze wilde haar zelfs een jasje aantrekken! En ze bleef het maar zeggen, op een gegeven moment trok ze zelf ongevraagt een dekentje over haar heen! :confused: (zweet stond nu al in haar nekje) Ik moet dan echt mijn best doen om niet geiriteerd te reageren..

Zelfde verhaal met kleertjes, kleine meisjes worden groot, dus sommige kleren zijn aan de kleine kant. Ze loopt absoluut niet voor gek maar je ziet dat ze het niet lang meer aankan. Toen ik in de keuken stond hoorde ik mijn schoonvader tegen Julia zeggen 'heb je weer te kleine kleertjes aan? moet opa nieuwe kleertjes voor je kopen dan?' de beste man bedoeld het goed maar mijn bloed gaat er van koken! Ik kan toch zeker zelf mijn kind wel aankleden :rolleyes:

10. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Ja ik heb wel eve heel duidelijk gezegd wat ik dacht.
    Dat ik het erg onbeschoft vond, en dat hij maar eens naar ze eigen mocht kijken (hij was zelf best dik). Toen zei ik dat xander dan in het ziekenhuis had gelegen voor weinig eten en dat geloofde hij niet.
    Toen zei ik, van ik snap niet waarom mij moeder me heeft geleerd om respect te hebben voor ouderen (hij was op leeftijd) omdat ze toch alleen maar oordelen zonder iets te weten, Toen begon hij te sputteren en liep boos weg.

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik ken het, heel irritant! ook met name familie ed collegas, iedereen denkt het beter te weten en moet zonodig vertellen hoe zij het altijd deden. ik krijg veel reacties dat amy te dik is, dat zet je toch wel een beetje aan het twijfelen, maar ze krijgt echt niets te veel, en ze weegt nog geen 6 kg, nou zo zwaar is dat toch niet? heel vervelend

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ susan: dat is zeker niet te dik! Ze is al 6 maanden toch? Thomas weegt ook zoiets (wat meer zelfs, rond de 6500gr) en die is nota bene extreem prematuur (8,5 week) geboren!

13. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ow, oke dat valt dus mee. ze heb wel wat dikkige beentjes en bolle wangetjes maar goed kan zon kleintje moeilijk op dieet zetten. dan heb je beebje t goed gedaan voor een prematuurtje!, iedereen altijd met zn commetaar je zou dr onzeker van worden haha

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    whahaha dat is maar een kilootje zwaarden dan Kylian toen hij geboren werd, dus volgens mij is ze helemaal niet zwaar :) :) :)

Ach je moet gewoon leren het ene oor in het andere oor uit.
    De ene keer is dat makkelijker dan de andere.

zo had ik de dame bij de bakker die mij erop wees dat mijn kindje absoluut geen multicorn mocht eten omdat er pitten in zaten zo afgepoeierd.

Maar mijn schoonmoeder die erg dol is op merkkleding, die als we ook maar zeggen dat er binnenkort toch een b.v nieuwe broek moet komen omdat de oude te klein is, meteen broeken gaat halen. Is het toch een heel stuk minder makkelijk.

Ze heeft nu al in haar hoofd zitten dat Kylian deze winter een mcgregor (of zoiets) jasje van haar krijgt. Ik ga er tegenin maar het heeft toch weinig zin want ze haalt het toch wel.
    We hebben haar verschijdene keren uitgelegd dat we dit niet wilden met name omdat we bang zijn dat als hij later ouder is en dure merkkleding wil en wij dit niet kopen hij dan meteen naar oma rent omdat hij het daarvan wel krijgt.
    Ze doet er dus geen reet op uit.

Deze keer hebben we dus gezegd dat ze het best mag kopen maar dat het aan ons is of we het ook daadwerkelijk aantrekken.

Groetjes Anita

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Kom net terug van het cb en hij weegt zelfs 6620! ;) De CBarts zei dat ik nog maar niet met pap moest beginnen omdat ie anders misschien te hard groeit! Onzin natuurlijk ik geef hem alleen eten als ie honger heeft en hij geeft heeeel duidelijk aan als ie genoeg heeft ;) Dus dat zit wel goed!
    Ja hij doet het idd heel erg goed! Ben super trots op mn mannetje! En dat moeten we lekker allemaal doen en laat anderen maar een eind in de rondte kletsen! ;)

16. Ik had laatst een kennisje op bezoek.. Een jonge meid die totaal niet met kinderen bezig is en dus ook geen kinderen heeft..
    Mali is nogal zwaan kleefaan :) dus die wilt graag veel bij mij op schoot.. Naja ik vind het alleen maar gezellig en oefen als we met zn 2tjes zijn vaak dat ze eventjes zichzelf gaat vermaken.. Dat vind ze moeilijk maar dat komt vanzelf!
    Zegt dat kennisje dus, hallo waarom pak je haar op?Laat haar gewoon is janken je verpest haar echt :confused: :confused: :confused:
    Ten eerste heb ik een vreselijke hekel aan het woord janken
    Ten 2e Wat komt die puber mij in hemelsnaam vertellen over MIJN kind?

Ik wist gewoon niet hoe ik moest reageren.. En heb natuurlijk Mali wel gewoon opgepakt maar was ff in shock.. Vond het zo bot en ook zo dommm!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Dat is het ook vaak, je bent zo overrompeld, dat je even niet weet wat je moet zeggen. Achteraf denk je dan van 'ik had zo en zo moeten reageren'. Vaak reageer ik helemaal niet, doe net alsof ik ze niet hoor praten.

18. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Kan ik ook niet goed van worden. Hier krijg ik elk keer te horen dat ik Sem dikker moet aankleden. :confused: Het is hier nu behoorlijk koud, maar vergeleken met Nederland niet echt. Een graad of 15 denk ik, maar erg vochtig (en we hebben hier geen verwarming :rolleyes: Als we naar buiten gaan en het een graad of 17 is moet hij dus volgens hen een muts op, sjaal om etc. Volgens mij dus niet nodig. Hij lijkt het verder niet koud te hebben, is bijna nooit ziek en te veel kleertjes is volgens mijn weten ook niet goed voor hem!

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik ben van mening dat iedere moeder het beste weet wat goed voor haar kind is omdat zij haar kind iedere dag mee maakt, en weet hoe het reageert. ik moet zeggen dat ik weinig commentaar krijg, ik kreeg gister nog weer een comlimentje dat hij zo rustig was (ik zat in de kapperstoel, hij zat ernaast lief te zijn en met iedereen te sjansen) thuis is het een enorme boef, maar als we bij anderen zijn laat hij keurig alles op tafel staan zeg maar :-D maar ik trek me er verder ook niks van aan, ik doe wat ik denk dat goed is, en als ik hulp nodig heb vraag ik er wel om.

Deel Deze Pagina