gisteren ben ik op het consultatiebureau geweest, alles was goed tot ze vroeg of sascha al lacht. dat doet ze dus nog niet. ze is bijna 2 weken te laat geboren dus volgens haar zou ze wel al kunnen lachen. toen is ze haar oogjes gaan bekijken. ze zei dat ze niet goed naar gezichten keek, maar wel naar het licht. dat klopt ook wel, ik krijg altijd maar 2 seconden aandacht en dan schieten haar ogen naar het licht. ook doet ze vaak haar ogen wijd open, meer als de gemiddelde baby zei ze. volgens de arts kan dat betekenen dat ze veel moeite moet doen om te zien. nu moet ik extra gaan proberen haar naar mij te laten kijken, maar dit lukt niet zo goed. ze blijft toch naar het licht kijken. heb het advies van haar gekregen, om zelf naar de dokter te gaan en een verwijzing te vragen naar een oogarts als het niet beter word. ik ben nu toch best wel bezorgd, ik dacht dat ze tussen er 3 maanden over mochten doen om te lachen. ze is nu net iets ouder dan een maand dus ik dacht dat ze nog genoeg tijd had. ze kijkt trouwens al vanaf de geboorte met grote ogen en had ook in allebei de ogen gesprongen adertjes van de bevalling.misschien dat dat nog iets uitmaakt? denken jullie dat ze inderdaad niet goed kan zien of lachten jullie kindjes ook iets later dan 6 weken?
bij Gyano begon het voorzichtige lachen ook pas in de 6de week....toen hij 8 weken was toen lachte hij wat meer, maar nog steeds zonder geluid grtz Ramona
mijn dochter is ook bijna 2 weken te laat geboren, zij lachte voor het eerst gericht naar mij toen ze precies 1 maand was, daarvoor ook wel maar dat waren meer stuipjes denk ik.
Eva lacht sinds ze 4 weken is soms heel voorzichtig en gister was ze opeens flink aan het lachen naar een knuffel (ik dacht dat papa en mama leuker waren...maar goed ). Ze kijkt trouwens ook vaak met grote ogen en ook vaak naar het licht. Ze kijkt ons wel goed aan en volgt ons ook. Ik zou me nog niet teveel zorgen gaan maken, maar wel in de gaten houden of het verbetert. Bij het consultatiebureau vonden ze Eva verder dan haar leeftijd wat betreft kijken en haar nekje (die houdt ze vanaf dag 1 al heel hoog rechtop), dus het lijkt me niet dat Sascha nou zoveel 'achterloopt' ofzo. Het klinkt misschien stom, maar het kan ook nog zijn dat je een lachje hebt gemist, ik zag het gister toevallig, maar als ik een paar seconden later had gekeken had ik het dus gemist... Ik vind het consultatiebureau op zich heel goed, maar ze laten je soms meer zorgen maken dan nodig. Ze dachten bij mijn nichtje dat ze heupdysplasie had, maar ze was gewoon heel sterk in haar benen. En bij Eva adviseren ze om in te bakeren, ik heb aangegeven dat ik daar waarschijnlijk niet aan wil beginnen, maar ze blijven er maar over 'doorzeuren'. Aan de andere kant is het goed dat ze alles zo goed in de gaten houden, maar het kan je wel onnodig ongerust maken. Liefs, Snoopy
Hier wel lachen met 5 weken, maar minimaal...nog steeds helaas En dat niet willen aankijken, herken ik ook. Dat is nog steeds niet veel beter. Misschien is je kindje meer bezig met de omgeving en bij jij een vertrouwde factor die iets minder interessant is. Geef het de tijd.
ze liep wel iets voor met brabbelen en ze is al heel sterk. de een is natuurlijk ook sneller met het een als de ander, maar toch als een arts al begint over een oogarts is dat niet leuk te horen. in het begin zei iedereen dat ze juist zo goed al rondkeek. zelf had ik ook het idee dat ze het licht interessanter vind, als ik dan mn gezicht voor haar houd, kijkt ze snel weer ergens anders heen waar licht is nu ben ik alleen wel helemaal gefocust op het lachen en kijken. en dat vind ik jammer
Denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren... mn dochter lachte met 4 weken, bij mn zoon voelde ik al snel dat er iets anders aan hem was en dat bleek ook zo te zijn. Hij lachte pas met 4 maand, dat is wel extreem laat. Ik heb toen geleerd dat zolang ze niet naar je kijken ze waarschijnlijk ook niet gaan lachen. Ik ben in de tussentijd ook naar een oogarts geweest mar daar kwam niks uit.
dat is wel heel laat inderdaad, wel fijn om te horen dat het niets met zijn ogen te maken heeft gehad. heeft het ook een reden gehad dat hij niet lachen ging of was hij gewoon laat?
Als je zekerheid wilt, dan zou ik een verwijsbrief vragen voor een oogarts. Nu zit je idd heel gefocust te kijken naar haar en het geeft je nog geen zekerheid.
mijn eerste zoontje was ook twee weken te laat geboren en lachte rond 8/9 weken......nooit iets over gehoord dat dat laat was mijn tweede lachte met 4/5 weken en ze zeiden dat dat vroeg was dus waarom zou 6 weken dan al laat zijn als je het niet vertrouwd indd dan moet je verder laten kijken
Bryan begint nu met wat gerichter te glimlachen, ik zie dat hij 1 dag later is geboren dan Sascha. Ze hebben hierom ook helemaal niet gevraagd op het CB, denk dat ieder kind zijn/haar eigen tempo neemt om te ontwikkelen. Hou het voor jezelf gewoon in de gaten, en als je er geen goed gevoel over hebt zou ik gewoon eens naar de huisarts gaan.
Maar een ding, laat je niet gek maken door het CB. Dat hebben ze bij mij ook gedaan en ik was helemaal gefocused op contact en nu 2 maanden later, hoor ik ze nergens meer over. Luister naar je eigen gevoel en onderneem vanuit daar actie.
nee, dat heb ik niet gezien. net na haar flesje was ze moe en toen keek ze heel even naar mij. het leek net of ze op het punt stond te gaan lachen maar het toch maar niet deed. (of dat wil ik gewoon te graag zien) ik wacht nog een weekje af en ga dan naar de dokter. eerst wil ik nog even extra goed opletten en oefenen met haar.
gelukkig zijn hier allemaal nuchtere mensen met ervaring en het is wel fijn te horen dat niet elk kindje zo vroeg is met lachen en dat zonder reden. toch vond ik zelf ook dat ze vreemd doet met haar ogen. een paar dagen geleden leek het wel of haar ogen aan het stuiteren waren, heel snel van boven naar beneden. en ze kijkt altijd zo met ogen wagenwijd open, en dan dat bruine naar beneden gericht. anderen zeggen dan dat ik me geen zorgen moet maken, maar ook dat hun kind dat niet deed. hopelijk denk ik straks 'waar heb je je nou helemaal druk om gemaakt'