hallo allemaal Ik heb een dochter van 4 weken oud die wat last heeft van verstopping. Ik wil haar wat extra lauw water geven maar het is me door een aantal mensen afgeraden. ik zou graag willen weten hoe jullie het doen : ALVAST BEDANKT
Ik heb begrepen dat dat zou moeten kunnen. Toen mijn zoontje ziek was, raadde de HA mij dat zelfs aan. Hij was toen 3 maanden oud. Wel voorgekookt water, dat wel.
Ik zou ze gewoon wat extra water tussendoor geven, denk niet dat het kwaad kan. Ik heb Serjenka toen ze nog jonger was ook water tussendoor gegeven en ze heeft er niks aan over gehouden. Zou eigenlijk niet weten waarom het niet mag.
ik mag van de kraamhulp ook rooibosthee geven bij erge krampen, tussen de voeding door. Dus waarom zou water dan niet mogen.
de kraamverzorgster vertelde mij dat je geen extra water in de fles mocht doen bij verstopping, maar als ze de fles op had mocht ze nog 10cc extra water. De reden waarom het niet mocht was omdat ze anders haar voeding niet opdronk. Dus wel water ACHTERAF (gekookt).. ik hoop dat je wat aan de tip van mijn kraamverzorgster hebt..
idd is het beter je kleine zo wat gekookt water te geven dan je fles aan te mengen met extra water ook kan je er wat olie (theelepeltje)indoen zodat de darmpjes wat meer gestimuleerd worden succes
Volgensmij bedoelde ze ook tussen de flessen door, tenminste van wat ik begrijp. Je kan anders ook uit een fles Spa schenken ipv koken.
Mijn dochter krijgt al maanden wel wat extra water in haar fles! Advies van het CB zelfs. Ze groeit poept er goed van! Als ik een fles van 180cc met 6 schepjes maak, gaat er zo'n 40cc extra water in.
mijn schoonzus werkt op een kinderdagverblijf en die gebruiken geen gekookt water meer, maar gewoon kraanwater, ook voor de flesjes en vanaf de geboorte. Dit heeft het ggd gezegd. Raar dat wij dus alles moeten koken.
kraanwater kan wel. Let wel op de water hardheid (de hoeveelheid calcium die er in je omgeving in het kraanwater zit). Als de hardheid erg hoog is, dus geen kraanwater gebruiken, daar raken de kleintjes verstopt van! Hier gebruiken we de Bar le Duc (ja, het is nu al een dure dame) En als Anique verstopt raakt, doe ik extra water bij de fles in maar niet meer dan 10% (= advies CB) en het werkt goed...... gr. wup
Hier raadde de KV dus ook kraanwater aan, maar ik had na een maand of 2 het idee dat de krampjes die Iman steeds NA de fles had door het kraanwater kwamen, sinds toen maak ik de flesjes ook aan met barleduc en dat gaat fantastisch! Nu zou ik ze wel weer met kraanwater kunnen maken, maar doe het uit gewoonte nog steeds met barleduc... Alhoewel als mijn moeder geen barleduc in huis heeft, doe ik het gewoon met kraanwater!