Kylian ligt in het ziekenhuis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pluk, 23 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    heel veel sterkte en hopelijk gaat het al wat beter

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    De koorst is nog (lang) niet weg maar blijft steken bij zo'n 39,5 graden (en dat is toch veel beter dan tegen de 42 aan).
    Kylian slaapt veel (maar dat is normaal), wil best voor een paar minuten zijn speeltje vasthouden maar is dan ook wel weer toe aan slapen.
    Hij drinkt zijn flesjes weer zonder het er ook weer uit te gooien, hij drinkt nu 4 x 200 cc en vandaag gaan we ook proberen of hij een beetje fruit wil.
    Eigenlijk is het nu alleen nog wachten tot de uitslag van de bloedkweek er is zodat ze wat gerichter te werk kunnen.
    Hij krijgt nu elke dag antibiotica door zijn infuus (zijn zakjes van 800 ml (of was het nu mg) medicijnen)

Groetjes Anita

3. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    Hoi anita

Wij willen je beterschap wensen met jullie mannetje en hopen dat ie met oud en nieuw thuis is.
    En evengoed een hele fijne kerstdagen toegewenst en hopen dat ie koortvrij wordt.

danielle

4. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Heel veel sterkte met de kleine uk!
    Beterschap en dan maar op naar een gezellig oud en nieuw met zijn 3-tjes ;)

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kylian heel veel beterschap!
    Maar in het ziekenhuis ben je in goeie handen.
    kusje van Steven.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Gisteren is de koort niet verder gekomen dan 37.8 dus daar zijn we heel tevreden mee.
    Ook zien we steeds vaker en steeds langer de 'oude' Kylian langs komen.
    Kylian heeft ook gisteren even bewezen dat een kinderarts het ook niet altijd bij het rechte eind heeft. (niets ernstigs hoor).

Het zit zo, toen hij opgenomen werd moest ik vertellen wat hij aan voeding kreeg.

6 uur 120 ml (waar hij vaak 60 van liet staan)
    10 uur 240 ml (ene keer leeg de andere keer liet hij wat staan)
    14 uur 240 ml
    18 uur 240 ml
    22 uur 240 ml
    tussen door een half potje fruit en een half potje groente
    Dit alles in overleg met het cb !

Volgens de kinderarts veel te veel en zo waren wij een dikkertje aan het creëren :confused:
    Goed uit de weegschaal bleek dat Kylian in 20 dagen tijd 200 gram was aangekomen ( in mijn ogen is dat toch niet zo heel veel maar goed)
    Dus is onze zoon op rantsoen gezet :rolleyes: 4 x 200 cc per dag en dat is het.
    En dat ging (tot gisteren) prima, maar dan sliep hij ook bijna de hele dag dus dan verteer je toch minder snel je voedsel (en daarbij is Friso Comfort ook nog eens licht verteerbaar).
    Maar gisteren voelde ons mannetje zich (godzijdank) stukken beter en wilde ook wel eens spelen/rechtop zitten/ proberen te draaien (jipppiiiieee dat hadden we een week al niet meer gezien).
    Dus om 9 uur 200 cc, om 12 uur 200 cc en om 13 uur Krijzen, Krijzen en nog eens Krijzen.
    De zuster komt bij ons kijken wat er aan de hand is (kun je nagaan welk volume onze zoon aan nam) en wij geven aan dat we dit 'huiltje' herkennen en dat hij dus gewoon honger heeft.
    Tja dat was dan toch een probleem want van de arts mocht hij niet meer dan 4 x 200 cc.
    14 uur en onze zoon is niet stil te krijgen, hij krijst de hele boel aan elkaar en daar komt de zuster ook weer. Goh hij zet wel door he!
    Ja hij heeft HONGER en dit gaat hij dus tot 16 uur volhouden als hij niets krijgt! Dus als je het niet erg vind zou je wat voor hem klaar kunnen maken! Anders gaan wij zo weg want ik ga niet nog 2 uur naar hem zitten luisteren wetende dat het met een flesje op te lossen is.
    Jaaaa Jippieee de zuster gaat overstag en we krijgen een flesje met 100 cc, Kylian schrokt het naar binnen, lacht en valt met een verzadigd gevoel in slaap, probleem opgelost ;)

Groetjes Anita

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi Anita,

vraagje: is die 4X 200cc een rantsoenschema(om wat af te vallen bijvoorbeeld) of is dat het schema zoals het zou horen bij een baby van 4 maanden? Mijn baby drinkt sinds kort namelijk 5-6 X 200cc per etmaal. Ik hoor soms ook dat dat veel te veel zou zijn.

Ik ben truowens blij om te lezen dat het weer wat beter gaat met Kylian. Mooi zo!

8. stamper

stamper Bekend lid

12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    Ik ben blij om te lezen dat het beter gaat .

Maar waarom mag hij maar 4 * 200 cc .

yvonne

9. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi hoi,

Fijn dat het wat beter gaat met je beeb.
    Ja dat vraag ik me ook af. Mijn beeb drinkt ook 5x 200 cc in een makkie op. Op het consultatiebureau vertelde ze wel dat hoe meer je ze went aan veel eten hun maag ook steeds groter wordt waardoor ze ook steeds meer willen hebben. 200 gram in 20 dagen is weinig. Damien komt wekelijks rond de 160 gram aan en dat vindt men op het consultatiebureau normaal niets appart. Baby's mogen best 200 gram per week aankomen.
    Groetjes Karin

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jee Pluk.. dat lijkt me schrikken zeg.. gelukkig gaat het al weer wat beter met hem!

Idd vreemd dat hij maar 4x 200 cc mag. Tim krijgt hier 4 x 210cc plus 7 schepjes voeding= ongeveer 235cc ) Hij is ongeveer net zo oud. en weegt 6890 gram.

@Renate28: Ik denk idd ook dat jou kindje teveel krijgt.. maar dat is meer omdat hij over de 1 ltr heen komt. Ze mogen nl niet meer dan 1 ltr flesvoeding per dag hebben. dus 5x 200 cc mag wel .. maar niet 6x 200 cc.

11. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Je mag inderdaad niet meer dan 1 liter voeding geven. Een keertje is niet erg, maar als je het regelmatig doet is dit heel erg slecht voor de nieren van je kindje. De niertjes kunnen nog niet zoveel voedingsstoffen aan. Wat je wel mag doen is de voeding die je geeft iets meer verdunnen door bijvoorbeeld de schepjes voor 5 flesjes te verdelen over 6 flesjes.

Dit is geen fabeltje, maar hebben we te horen gekregen van de kinderarts!

12. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Wat heerlijk dat het wat beter lijkt te gaan met Kylian! Ben voor jullie aan het hopen dat hij snel helemaal opknapt en met jullie weer mee naar huis kan.

13. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    heel veel beterschap en veel sterkte

14. Heel veel beterschap en sterkte!
    jee wat een gedoe met de voeding! :confused:
    Het ene kindje drinkt meer dan een ander kindje als het inderdaad maar niet over de liter is.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Je kindje mag dus niet meer dan 1 liter per etmaal eten/drinken.
    En als je bij ons alles bij elkaar optelt dan kom je op 1080 cc (80cc) te veel dus, maar ik heb hun ook gezegd dat dit is wat ik aanbied.
    Bij hun is aanbieden schijnbaar hetzelfde als opeten, wat dus niet het geval is, Kylian laat vaak wel bij 1 of 2 flessen 50 cc staan.
    Maar goed, ik snap ook wel waar hun vandaan komen het is alleen zo dat ze naar de standaarten kijken en daar valt Kylian gewoon niet binnen.
    Dat viel hij met de geboorte al niet (5000 gram) en als je naar zijn groeicurve kijkt dan volgt hij precies de plus 1 lijn maar die lijn volgt wel precies de zelfde boog al de standaart lijnen doen.
    Het is gewoon de manier waarop sommige mensen het brengen, vandaag kreeg hij dus wat meer in zijn fles 225 cc omdat hun nu ook wel in de gaten hebben dat hij het niet 4 uur volhoud op de hoeveelheden die hij kreeg. Maar die muts van vanmorgen wist te melden dat hij thuis dan ook wel barbaars veel kreeg.
    Toen zijn wij toch wel even uit de slof geschoten (ik voelde me aangesproken ik ben echt geen barbaar van een ouder :( ) en hebben haar dus ook even duidelijk gemaakt dat ze allemaal wel hoog van de toren af konden blazen maar dat wij dit voedingsschema wel in overleg met het cb hebben gemaakt ! En dat die er dus geen problemen in zagen. (We waren het dus gewoon even zat)

Kylian is dus vandaag de hele dag koortsvrij geweest (veel belangrijker dan het eten ;) ) en ook de kinderarts zag geen ziek kind meer.
    Met een beetje mazzel krijgen we donderdag de uitslag en mag Kylian dan of vrijdag mee naar huis.

Groetjes Anita

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Sjonge...niet echt een slimme woordkeuze...ik denk dat ik ook uit mijn slof zou schieten. Ik hoop van harte dat jullie Kylian a.s. donderdag lekker mee naar huis mogen nemen. Ben je de kerst trouwens nog een beetje doorgekomen?

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Vanmorgen kreeg Kylian nog een paar test, er werd bloed afgenomen en die bleek weer goed te zijn.
    Zijn urine werd opgevangen en die was ook schoon en tot slot moesten we nog een thorax foto laten maken en ook daarop was niets te zien en toen kregen we te horen dat Kylian naar huis toe mocht.

Jippppieeee onze vent is weer thuis.

Groetjes Anita

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Yeeeaaaaah! Gelukkig! Een goed uiteinde gewenst dan maar, he?!

19. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Super dat hij weer thuis is ..
    Nu gezellig oud en nieuw vieren met zn alle

20. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Super dat ie weer thuis is. Ons kereltje is na een opname van 5 dagen op 1e kerstdag in de middag ontslagen. Weet precies hoe je je hebt gevoelt de afgelopen tijd. Esben had het RS virus en een ontsteking van de longblaasjes. Kon amper ademhalen (heel erg naar gezicht en gehoor) en dronk daardoor niks meer. Heeft sonde voeding gehad en nu weer gewoon de fles. Hij drinkt nog maar de helft van voor de opname maar dat zou vanzelf goedkomen. We wachten af....

Fijne jaarwisseling met jullie complete gezinnetje weer!

Deel Deze Pagina