Waar ontdekt jullie kindje de wereld?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Babs1977, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Sofie rolt nu alle kanten op en kan in principe zo de hele kamer doorrollen. Ik heb haar dan wel op het boxkleed maar daar rolt ze dus zo vanaf.
    Probleem is dus dat wij een hardstenen tegelvloer hebben. En als ze moe is laat ze soms zo haar hoofd vallen.

Hoe doen jullie dat? Op laminaat lijkt me eigenlijk ook best zeer doen. Maar kan haar ook niet altijd in de box houden lijkt me. Ik zal al te denken aan een fleecekleed op de grond ofzo.

Maar hoe doen jullie kindjes dat?

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    vrienden van ons hebben een groot vloerkleed op bij de zithoek en hun keine meid ligt dan op een deken op het kleed. is dan dus niet erg als ze er niet op blijft liggen want dan komt ze op het vloerkleed. tis wel een aanschaf, maar als je het mooi vind en je hebt de ruimte is het best handig.

liefs doris

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ja, daar zit ik nu ook mee. Wij hebben een keiharde grindvloer, niet echt handig als ie daar een smak op maakt. Tot nu toe blijft ie gelukkig op het kleed, maar dat zal niet lang meer duren! Heb zelf trouwens ook nog geen oplossing....

4. louloutje

louloutje Actief lid

May 23, 2007
    190
    0
    0
    Wij hebben een natuurstenen vloer, ik legde er vaak een groot dekbed neer...

5. Wij hebben laminaat, maar onze meid speelt nu gewoon op de vloer. In het begin moest ze even wennen aan de gladde frisse vloer, maar nu gaat het echt goed. Ze legt nu zelfs haar hoofdje voorzichtig neer en bij het omrollen houdt ze er gewoon rekening mee. Ze leren snel hoor!

Succes!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ymke kan haar hoofd ook zo laten "kletteren".
    Ze probeert ook vaak omhoog te komen vanaf haar rug. Dat lukt natuurlijk niet, maar ze tilt wel haar hoofd op en laat het uit frustratie vallen. Oh en huilen dat ze dan doet. Boxkleed maakt het echt niet veel zachter dan ;)

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hoe naar het ook klinkt: gewoon de kids hun gang laten gaan!
    ze leren snel genoeg op die manier wat er wel en niet mogelijk is. Ik heb me toen Vigo die leeftijd had ook een breuk gedacht aan oplossingen, maar vaak zijn ze er gewoon niet of onmogelijk :)

Natuurlijk ukkepuk wel een beetje in de gaten houden ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Eva schuift hier ook over het laminaat. Voorheen kletterde ze ook weleens met haar hoofd op de grond, maar dat was in de box en doet ze nu eigenlijk niet meer. Ze legt nu netjes heel zachtjes haar hoofd neer (om vervolgens weer op te veren en vrolijk verder te gaan). Ze doet ook net als Ymke haar hoofd omhoog als ze op haar rug ligt, maar eigenlijk legt ze 'm heel beheerst weer neer. Dat gebeurt trouwens niet op het laminaat, want daar ligt ze alleen op haar buik ;).

Ze moeten er toch aan wennen. Er komt een moment dat ze niet meer netjes op hun kleed blijven liggen.

9. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Angelina begint altijd op haar speelkleed, maar ligt daar na een paar minuten altijd al weer naast, dus gewoon op t laminaat uiteindelijk ;)

10. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Gewoon laten ontdekken! Zoals eerder gezegd, kindjes leren snel. Als je een beetje in de buurt blijft en af en toe haar hoofdje een beetje opvangt, werkt dat al best goed. Maar af en toe een beetje pijn hoort er helaas ook bij. Hooguit een bult (en die trekt snel weg), erger zullen de gevolgen niet zijn.
    Mijn dochter was op een gegeven moment ook 'uitgekeken' op het speelkleed, ook op het vloerkleed en het laminaat vond ze erg leuk.

11. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Wij hebben ook een tegelvloer.
    We hebben nu een speelmat gekocht, maar hier kruipt ze idd. vanaf. Maar als ze omvalt vangt ze haar eigen op (gelukkig) ze houdt haar hoofd gewoon van de vloer (al kan het natuurlijk altijd gebeuren dat het eens mis gaat).
    Ik probeer het zo aantrekkelijk mogelijk te maken op de mat qua speelgoed, maar het ontdekken gebeurd toch echt "daarbuiten" dat hou je niet tegen.

Share This Page