Ik ben nu 3 weken gestopt met de pil en had de afgelopen 2 weken last van veeel witte afscheiding. Had ik normaal nooit toen ik nog aan de pil zat. Sinds gister is het bijna verdwenen. Wat kan dit betekenen??
Ik heb het ook gehad (en nu trouwens weer ) De afgelopen 2 maanden was het door het 'ontpillen' alle hormonen moeten het lichaam uit... (of me lichaam nu nog aan het ontpillen is weet ik niet.. tijd zal het leren hihi ) Je lichaam is zich weer in een natuurlijk ritme en hormonaal in balans aan het brengen... Je kan dan van alles gaan 'ervaren in de aankomende tijd' dingen die je niet gewend bent..... die je normaal dus niet hebt... Succes meis!
Ontpillen is echt onzin.. dat is je vruchtbare slijm denk ik klopt ook precies met de tijd van je cyclus zo. Vruchtbaar slijm krijg je voor je eisprong
ontpillen is helemaal geen onzin! hoeveel meiden hier worden niet naar huis gestuurd als ze zeggen dat hun ongi uitblijft, met de boodschap dat dat normaal is na het stoppen met de pil? bij mijn vriendin duurde het ruim 9 maanden! ontopic,witte afscheiding kan heel veel zijn, bij mij is het meestak voorbode van mijn ongi. maar ook bijv door een infectie of door bepaalde voedingsmiddelen (zoals peper) kan het komen.
In je 'niet vruchtbare' periode heb je witte/troebele afscheiding. De een heeft meer afscheiding dan de ander (bij mij is deze afscheiding zelfs cremig, dat hebben meer vrouwen). Deze substantie is zuurder, waardoor de zaadcellen er niet doorheen komen. Dat heeft het lichaam zo geregeld. Als je in je vruchtbare periode komt wordt deze afscheiding meer slijmerig en doorzichtig. Dit slijm is minder zuur en laat de zaadcellen er juist goed doorheen om bij de eicel te kunnen komen. Als je de pil slikt wordt door de hormonen in de pil ook het slijm beïnvloed. Namelijk zorgen die ervoor dat er rond de baarmoedermond een laagje slijm zit wat de zaadcellen tegenhoud. Als je stopt met de pil en je eigen hormonen aan het werk gaan kan je hoeveelheid en ook type afscheiding veranderen.