Julin, Voor het brusje in de maak. Jongensnaam ligt al klaar. Voor een meisje twijfelen we tussen: Philou & Fela. 2e naam zal Rosefien worden. Graag ook als het even kan vermelden waarom je het een mooier vind en/of beter vind passen.
Philou. Dan ligt de klemtoon ergens anders dan bij de naam van je dochter, en dat vind ik mooier klinken. Bij Fela moet ik bovendien aan feta denken.
Wat grappig, ik zou dus niet zoals Tord hierboven zegt de klemtoon bij Philou anders leggen dan bij Julin. Hoe spreken jullie Julin uit? Ik zou het zelf uitspreken met de klemtoon op Ju namelijk, en Philou met de klemtoon op Phi. Ik vind overigens Philou mooier dan Fela maar dat komt omdat ik niet van té aparte namen houd en Fela is dat voor mijn gevoel wel. Nog nooit van gehoord en het klinkt voor mij niet echt als een naam.
We spreken het uit met Nederlandse J en klemtoon op Lin, Ju-LIN, wat wij vaak anderen horen zeggen is JU-lin.
Ik vind Philou een mooiere naam, dit zou mijn keuze dus zijn. De combinatie Julin en Fela vind ik overigens ook prima kunnen maar ik vind Fela een beetje een aparte naam. De klank vind ik wel mooi maar de schrijfwijze niet zo. Aan Rosefien moet ik trouwens ook erg wennen. Ik vind Josefien of Rosalie veel mooier.
O, ik zou inderdaad de klemtoon op Ju leggen, en bij Philou op de laatste lettergreep. Dan gaat mijn theorie niet op, maar Philou vind ik toch mooier dan Fela.
Philou, heel mooi! Fela vind ik niks, klinkt als een verzekeringsmaatschappij of een andere organisatie
Philou zou ik voor gaan. Vind ik een mooie naam. Fela heb ik niks mee. Vind de uitspraak ook niet mooi.
Ik zou bij Julin de klemtoon op LIN leggen en bij Philou op LOU. Daarom vind ik die namen juist wel mooi bij elkaar passen. Fela vind ik niet echt mooi, te apart. Wel vind ik Milou mooier dan Philou trouwens. Misschien is dat nog een ideetje?
grappig dat iedereen Philou verkiest, mijn man ook, ik twijfelde. Ik houd van apart, maar dat is Philou natuurlijk ook wel! Ik neig nu ook meer naar Philou. Op papier vind ik die ook het mooiste, qua uitspraak eigenlijk ook. ik was alleen beetje bang dat hij als omslachtig gezien zou worden met schrijfwijze enzo en qua imago, te hockey achtig maar volgens mij valt dat wel mee....