Ja.. en dat geeft twijfel. Noor, Noortje, Nora allemaal leuk, maar Leo.. Bij afkortingen ben je zelf bij.. maar toch, schoolgenoten kunnen er wat van! Misschien tóch Eleanore overwegen..
Opvallend dat de pollresultaten Isabel beduidend meer stemmen heeft, maar degenen die een reactie geven het merendeel voor Leonore gaat!
Ik vrees dat je dan gauw 'El' krijgt. Is Leanore ipv. Leonore niet wat? Dan wordt het eerder Lea (of Nore). Edit: wel wat gevoeliger voor vergissingen, omdat deze versie niet zo bekend is..
Als je bij Leonore de afkorting Leo niet wil zou Lenore misschien toch nog wel een optie kunnen zijn. Die wordt denk ik snel afgekort tot Nore.
Dan hier een Isabel stemmer. Ik vind dat deze namen echt in 2 heel verschillende categorieën vallen. Isabel zou ik ook op mijn lijstje kunnen hebben staan, maar ik weet niet waar meisjes vandaan komen, mooie toegankelijke, tijdloze, vrouwelijke naam. Leonore vind ik persoonlijk niet mooi. Met de E ervoor iets mooier, dan wordt de naam ook vrouwelijker, maar ik vind het een ouwelijke en misschien ook wel ouderwetse naam.
Ik sluit mij hierbij aan. Ik vind Leonore echt helemaal niks, een soort mannennaam waar een vrouwendeel aan geplakt is. (Misschien komt dit doordat mijn vader Leon heet.) Ook de afkorting 'Leo' lijkt me he-le-maal niks. Isabelle is wat mij betreft heel lief, mooi en tijdloos.
De afkorting van Leonore zal snel 'Leo' worden, of we moeten zelf vanaf het begin Nore zeggen. Maar schoolkinderen zijn meedogenloos.. en maken ervan wat zij willen. We denken er nog even over. Want Isabel blijven we ook heel mooi vinden.
Onze poes heet dan ook Isabel Ik heb gestemd voor Leonore. Ik vind Isabel en Annebel enzo een beetje zeurderig ofzo, heb er nooit wat aan gevonden.
Ik heb gestemd op Isabel maar vind het wat onaf klinken en zou er dan zelf Isabelle/Isabella van maken. Leonore vind ik wat ouderwets overkomen en ook wat mannelijk door het Leo gedeelte. Grote kans ook dat andere kindjes op school etc het daar naar gaan afkorten.