Goedemorgen! Op zoek naar een meisjesnaam voor bij onze dochter. We hebben nu ons oog laten vallen op Hebe. Vind ik nu helemaal het einde! Alleen... Dochter heet Iben en ik ben bang dat het een rare combinatie is. Of te matchy. Iben en Hebe. Vanwege allebei 'be' erin en allebei 4 letters. Wat denken jullie?
Vind het juist namen doe heel goed bij elkaar passen! En, los van elkaar ook. Allebei geen standaard naam, wel goed uit te spreken. Ook al zitten er overeenkomstige letters in, klinkt dat niet zo.
Heb net als de voorgaande 5 die gestemd hebben op 'leuke combi' gestemd. Las later pas dat het om een meisjesnaam gaat. Had ik niet verwacht (ooit, lang, lang geleden wel van de naam Hebe gehoord maar zolang terug dat ik het niet meer goed weet). Maar vind het wel kunnen voor een meisje ook PS: leuke combinatie is een understatement; het matcht juist heel goed samen en ik vraag me zelfs af of er nog wel een betere match voorbij gaat komen..
Absoluut niet mijn smaak, maar smaken verschillen gelukkig. Qua combinatie vind ik de namen erg leuk samen en goed bij elkaar passen zonder dat een jut/jul jip/janneke combinatie wordt.
Ik had nog nooit van Hebe gehoord, ik vind het erg leuk! Maar.. ik hou totaal niet van jut en jul, dit is voor mij iets té in combinatie met Iben. Sorry!
Ik vind het wel kunnen! PS: Onze dochter heet Eebe. Het zou een samenvoeging van jou 2 dochters kunnen zijn! Ik hoorde ook graag Hebe, maar waar ik vandaan kom (West-Vlaanderen) kennen/kunnen ze het verschil niet tussen een -G (wordt een h) of een -H (hoor je niet). Dus het zou altijd fout worden uitgesproken.
Ik vind het niet per de de beste combinatie ooit, maar dat vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk. Als jullie dat de allermooiste naam vinden zou ik er gewoon voor gaan. Ik vind alleen combinaties als Jim en Tim écht te jut en jul.
Ik vind het echt geen leuke combinatie. Komt ook door de naam zelf denk ik, ik vind Hebe teveel geknutseld. Net of je Febe niet leuk vind dus er maar een H voorzet