Ik zit op mijn werk en drink hier altijd aardig wat thee, is dat eigenlijk schadelijk voor het kindje?
Ik ben matig met thee, omdat thee theïne (schrijf je vast niet zo...) bevat. Dat is ongeveer het zelfde als caffeine in de koffie. Als je veel thee drinkt, kun je beter rooibosthee nemen. Dat kun je onbeperkt drinken.
ik drink die rooibos met caramel,ben ik helemaal verslaafd aan haha,dat zal ook vast wel goed zijn.......toch?
Alleen rooibos thee vind ik niet lekker... Ik zal dan wel moeten matige, of misschien vind ik rooibos thee nu wel ineens lekker... probeer het wel een keertje... bedankt! en als andere meiden nog tips hebben ik hoor ze graag.
hey mik2sept, ik vondt rooibos thee ook verschrikkelijk vies,maar bij de lidlle of hoe je die supermarkt ook maar noemt hebben ze dus rooibos met caramel,die is heel zacht en de rooibos is niet zo overheersend,die vindt ik zelf heel erg lekker,misschien kun je die s proberen,en anders slappe thee? haha ja is niet zo heel erg lekker,maar misschien een idee.. liefs annechien
Ik dacht dat groene thee niet mocht. Staat hier ook trouwens: http://www.preventievegezondheidszorg.c ... ethee.html kijk bij contra-indicaties.
Sweetpee geen idee..Mss kun je het vinden op een site van Lipton zelf ofzo? Ik wist alleen van de groene thee dat het niet goed was en van heel veel kruidenthee's die ook niet goed zijn schijnbaar. Dus ik hou het maar lekker veilig bij af en toe een gewone thee met een smaakje of rooibos-en kamillethee
Ik drink ook alleen maar groene thee. Dacht dat dat gewoon mocht. Balen zeg. Maar volgens mij had iemand ooit deze vraag neergezet bij de verloskundige vragen en die zei volgens mij ook dat het mocht. ?
groene thee is wel gezonder dan zwarte thee omdat er minder/geen looizuur in zit. Maar er zit echter wel gewoon cafeïne in, dus drink er nou ook weer niet teveel van. Als je daarnaast regelmatig water drinkt heb je minder behoefte aan thee. Dit was het. Dus niet teveel en dan maakt het volgens mij niet zoveel uit.
Aha ja dat is het er zit geen looizuur in. duh ik was alleen vergeten dat ik ook niet teveel theine moet binnen krijgen. Thanx Girls!
heb vanmiddag de rooibos geprobeerd en het viel mee... Ga daarom mijn gewone smaakjesthee maar even afwisselen met water en rooibosthee... En ik begreep dat je ook rooibos had met smaakjes dus die ook maar even zoeken... Ben toch blij dat ik het topic even geopend heb...
Oh joh je hebt rooibos in 1001 smaken... Pickwick heeft nu een verzameldoosjes met vier of vijf verschillende soorten rooibos. Misschien leuk om te proberen? Zelf haal ik rooibos op de markt. Die heeft er ook veel. Dat moet je wel met een thee-ei zetten maar is heerlijk!
Ik las ergens de reden dat groene thee niet zo goed is tijdens de zwangerschap. Vanwege de cafeine én het zou de opname van ijzer beperken. IJzer hebben we nu juist hard nodig! Dus volgens mij kan het dan niet zoveel kwaad als je het maar niet drinkt bij je eten. Bij je eten moet je juist sap drinken, want vitamine C zorgt voor de opname van ijzer uit je voedsel.