Laag AMH en ovulatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DannyWish, 17 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DannyWish

    DannyWish Nieuw lid

    11 mrt 2024
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi iedereen,

    Enkele maanden geleden werd bij mij toevallig, tijdens een hormoononderzoek dat niet gerelateerd was aan onze kinderwens, een laag AMH (0,2) geconstateerd. Ik gebruikte toen nog de pil, waardoor ze FSH en dergelijke nog niet betrouwbaar konden testen. Hiervoor wacht ik op mijn intake bij de fertiliteitsarts in juni.

    Ben hierna meteen gestopt met anticonceptie en had na de uitleg van mijn huisarts verwacht dat er geen cyclus meer op gang zou komen en dat ik al volop in de overgang zou zitten. Maar nu krijg ik elke maand op CD 13/14 een positieve ovulatietest. Mijn progesteron is wel te laag, waardoor ik al snel begin te spotten, maar hiervoor heb ik momenteel utrogestan gekregen en dat lijkt zijn werk te doen.

    Ik dacht dat onze kansen volledig verkeken waren, maar vroeg me af of er met die positieve ovulatietesten toch nog hoop is? Iemand hier ervaring met een gelijkaardige situatie?
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.128
    431
    83
    Ik weet niet of een amh waarde betrouwbaar is op het moment dat je aan de pil bent?
    Verder kan je nog prima een eisprong en regelmatige cyclus hebben met een lage waarde.
     
  3. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.737
    4.009
    113
    Vrouw
    Mijn AMH was ook laag (weet niet hoe laag) maar volgens mijn arts kan dat ook 'gewoon zo zijn' en hoeft dat niet per se te beteken dat je al de richting overgang gaat. Misschien kun je het navragen bij de vrouwen in de familie wat bij hun de leeftijd was, dat kan ook nog een indicatie zijn.

    Het is alleen vrij ongunstig als je aan de IVF zou moeten omdat je waarschijnlijk ook weinig follikels hebt per maand.
     
  4. Madelieverd

    22 jun 2023
    5
    0
    1
    Ik heb gelezen dat pilgebruik de AMH waarde kan beïnvloeden. Je moet minimaal een maand gestopt zijn met anticonceptie voordat je amh waarde 'betrouwbaar' gemeten kan worden.
    Ik zelf heb ook een lage amh waarde en heb ook elke maand een positieve ovulatietest. Ik las dat zelfs als je in de overgang zit, nog duizenden eicellen hebt. De kwaliteit van de eicellen is belangrijker (dus goed eten en supplementen) dan de hoeveelheid. Er is immers maar 1 goede eicel nodig. Succes! Ik heb trouwens het ebook Real food for fertility gekocht, en hoor goede dingen over It starts with the egg.
     

Deel Deze Pagina