Ivf/icsi Maastricht (ervaring gevraagd)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kikkert, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Hallo

Wij hebben binnenkort de intake voor ivf in Maastricht. Maar nu zoek ik naar ervarings verhalen van dames die daar ook hun ivf of icsi ondergaan hebben.

Welke hormonen heb je moeten gebruiken? Ik kan namelijk niet tegen hormonen die in de "fabriek" gemaakt zijn dus wel tegen hormonen die gewonnen worden uit urine enz.

Alle tips zijn welkom aangezien dit geheel nieuw is.

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben na de tweede poging zwanger geraakt.
    Ik heb bij de eerste poging gonal f gebruikt en bij de2e menopur. Dit gezien het tegenvallende resultaat op de gonal.
    Menopur was mijn verzoek, maar daar stemde ze mee in. Het is overigens wel een stuk bewerklijker om klaar te maken en te zetten.

Ik vond de artsen prettig, maar blijft voor mijn gevoel wel een nummer.

Ze zijn sinds vorige week verhuisd naar hun nieuwe accommodatie en dat kan alleen maar een enorme verbetering zijn.

Mocht je vragen hebben, stuur dan een pb. Heel veel succes!

3. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hoi Kikkert.

Ik ben nog in afwachting van het resultaat van mijn laatste IUI en dat zijn er 11 geweest voor ons 2e kindje. Ik heb in het begin van ons MMM verhaal Gonal-f gebruikt in Heerlen in het ziekenhuis.
    Eenmaal in Maastricht werd ik op menopur gezet omdat dat soms beter aanslaat. Ik moet er wel bijleggen dat ik heel slecht reageer op stimulans. Ik gebruik voor IUI 225ie menopur voor gemiddeld 17 dagen. Dat is véél en lang!
    Wellicht ga ik je nog vergezellen in een ICSI traject in Maastricht. Ik moet nog een paar dagen afwachten.

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Wij zijn kortstondig in Maastricht geweest i.v.m. pgd. Ik vond het heel onpersoonlijk en je bent echt een nummer. Routinewerk. Dat viel ons erg tegen. Gelukkig konden we uiteindelijk elders terecht.

Ik hoop dat de behandeling succesvol gaat zijn voor jullie! :)

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Dank je wel voor de informatie. Spuiten is hier geen probleem werk zelf in de zorg en fostimon moest ik ook altijd al zelf klaar maken. het nummertje vind ik zowieso erg tegenwoordig in de zorg :(
    We moeten over 1 1/2 week voor de intake dus ik vind het behoorlijk spannend

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38

Dank je wel voor de reactie ik hoop dst icsi niet nodig is voor jullie. Ik ben overigens iemand die zeer snel reageert op hormonen ik heb bij 75ie fostimon 1-2 follikels en soms zelfs een kleinere 3de. Ik spuit dan ook maar 5-6dagen per cyclus dus dan is jou dosis idd behoorlijk. Mijn duimen draaien voor je

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Thx voor je reactie, niet leuk dat dit zo verlopen is bij jullie

8. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Mijn ervaring op de gewone gynaecologiepoli voor de IUI is trouwens er positief...

9. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Wij zijn nu bijna een jaar bezig in maastricht na 3 jaar in heerlen te hebben gelopen. En ja een nummertje ben je natuurlijk (is ook begrijpelijk als je ziet hoeveel patienten er rondlopen) maar ik moet heel eerlijk zeggen dat t misschien ook af en toe aan de patienten zelf ligt (en daarmee wil ik echt helemaal niks zeggen mbt mn voorgangers wat hier hebben gereageerd, natuurlijk). Ik heb altijd leuke gesprekken met ze, ken praktisch iedereen van t personeel omdat we vaak komen voor cryo tp's, en ik vind dat ze altijd een luisterend oor voor je hebben. Als je met goede argumenten komt word er met je meegedacht en ik vind de gesprekken heel fijn. Natuurlijk begrijp ik ook dat ze, als ze voor de 8ste keer die dag de vraag krijgen waarom t bij iemand maar niet wil lukken, een standaard antwoord gaat geven maar ik denk dat je dat antwoord op iedere ivf afdeling in n ziekenhuis krijgt.
    Wel geef ik je de tip om je vragen op te schrijven, want mij gaan wekenlang vragen door t hoofd en als puntje bij paaltje komt weet ik geen enkele meer.

Deel Deze Pagina