laag bloedruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door janna1982, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo!
    ik werk in de zorg dus vandaar dat ik hier even op reageer.
    een gemiddelde bloeddruk is 120/80... een bloeddruk is te laag als de bovendruk onder de 100 zit...en dan niet 98 ofzo maar 70 of 80 en alles daaronder. de onderdruk is te laag als die onder de 50 zit. maar dat ligt natuurlijk ook aan de combi van boven en onder druk. ik zelf heb ook altijd een vrij lage bloeddruk...
    helaas is hier niet veel aan te doen, ja wat zoute drop eten maar dit helpt ook niet altijd. gelukkig is een lage bloeddruk niet ernstig. het is voor jezelf lastig omdat je je dan licht in je hoofd kan voelen en sneller moe kan zijn. maar het is beter een lage bloeddruk te hebben dan een hoge!

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Marieke@ De onderdruk weet ik waar voor dat is maar wat doet een bovendruk met je? Waar diend dat voor.. Snap je wat ik zo beetje bedoelt?

3. hoihoi ik heb even een stukje voor je gekopieerd misschien is dit een antwoord op je vraag?

Bloeddruk
    Bloeddruk betekent letterlijk ‘de druk die het bloed uitoefent’. Druk op de bloedvaten, de kanalen waardoor het bloed door ons lichaam stroomt en zo belangrijke voedingsstoffen en zuurstof vervoert naar alle cellen. Bloed wordt rondgepompt door een grote spier: het hart. Omdat het hart met tussenpozen pompt, zijn er momenten van grote druk en momenten van weinig druk. Dit noemen we de bovendruk en de onderdruk. De bovendruk treedt op als een bloedgolf het bloedvat binnenkomt, de onderdruk als de bloedgolf voorbij is. Hart en bloedvaten vormen één systeem en beïnvloeden dus ook elkaars werking én de bloeddruk. Afwijkingen aan hart en bloedvaten zullen de bloeddruk doen stijgen of juist doen dalen.

Wat is een normale bloeddruk?
    Een normale bovendruk in rust is 120 mmHg (millimeter kwikdruk per oppervlak), een normale onderdruk in rust 80 mmHg. Daarom wordt bloeddruk altijd uitgedrukt in twee getallen. Een normale bloeddruk is dus 120-80
    ......................................................................................................

eigelijk is de onderdruk belangrijker dus dan de bovendruk...het is erger als de onder druk veel te hoog of te laag is als de bovendruk..
    hopelijk kan je hier wat mee!
    liefs marieke

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    bedankt marieke

5. geen dank :D

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Wees wel voorzichtig met zoute dingen! Want je gaat teveel vocht vasthouden! En dan moet je op zoutloos dieet! Ik zou dit met je dokter bespreken en vragen wat die er van vindt. Ik heb 100 over 60 en mag dus absoluut geen zoute dingen eten!

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik was ook al aan het zout begonnen,maar de gynacoloog zei dat dat helemaal niet mag en zo kans krijg op een zwangerschapsvergiftiging.

dus ik zou maar geen zakken zoute drop leeg eten.

8. nikita35

nikita35 Lid

28 nov 2006
    26
    0
    0
    horeca
    gelderland
    Hoi ik heb ook een vraagje aan jullie, ik ben 30 weken zwanger ,mijn onderdruk was 7 weken geleden 65, 4 weken geleden 55,was allemaal nog goed zei de verloskundige nu sinds vorige week 45.....
    ben wel wat vermoeider geworden maar dat is normaal denk ik ,maar heb nu ook lichtflitsen voor mijn ogen mijn hart gaat vaker heel snel en heb veel harde buiken .heeft dat met mijn bloeddruk te maken?
    alvast bedankt voor de antwoorden

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    mijn bloeddruk is bij elke controle zo ronde de 110/40

En telkens zegt de vk dat het prima is..
    ik voel me overigens ook prima, dus volgens mij is het bij iedereen kwa "gevoel"ook nog anders..

Mijn buurvrouw heeft ook deze bloeddruk (is ook zwanger) en die voelt zich echt lusteloos...

10. Niet meer actief

Toen ik op vakantie in Suriname was had ik ook last van een hele lage bloeddruk, het kan dus ook wel te maken hebben met de warmte. Ik had altijd een zakje zoute chips bij me, voor het geval dat. Ook bouillon help enorm.
    Verder zou ik zeggen rustig aan doen! Sterkte!

11. nikita35

nikita35 Lid

28 nov 2006
    26
    0
    0
    horeca
    gelderland
    Hoi allemaal,
    bedankt voor de antwoorden ,Dit is mijn derde kindje en normaal zal ik niet zo snel mezelf er druk over maken als de verloskundige zegt dat het goed is,maar ik ben een beetje bang geworden over de verhalen van het flauwvallen ,ben zo bang dat dat gebeurt als ik alleen met de kinderen ben (ze zouden niet weten wat ze moeten doen)
    Ik heb net mijn verloskundige er ook over gebeld .
    en het heeft er inderdaad allemaal mee te maken,maar voel me verder goed hoor!
    ik ga de kinderen er maar een beetje op voorbereiden vor als het zou gebeuren, en verder maar genieten van die tien weken die we nog te gaan hebben .
    dank je wel in ieder geval.....
    groetjes nikita

Deel Deze Pagina