Urineweginfectie en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door niva, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hallo allemaal,

Ik open maar weer eens een nieuw topic, omdat ik tegen het volgende aanloop.
    Ik loop al een aantal jaren met chronische blaasontstekingen en urineweginfecties rond..erg pijnlijk, ik sta op die momenten op mijn kop van de pijn. De huisarts kan hier helaas niks tegen doen, behalve me elke keer een kuurtje voorschrijven (antibiotica) Maar nu ben ik dus zwanger, waar ik heel blij mee ben, maar heb ik uiteraard weer eens een vreselijk pijnlijke urineweginfectie...Ik ga zo de HA bellen en vragen of hij er iets aan kan doen..Maar eigenlijk wil ik graag van jullie weten of jullie er een pijnbestrijdingsmiddeltje voor weten..Wie heeft hier ook ervaring mee en weet hoe ik die vreselijke pijn kan verjagen? En zou dit schadelijk zijn voor de kleine ?

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    HA zal je weer een AB-kuur geven, ik heb net een kuur met Amoxicilline achter de rug. Tegen de pijn mag je gewone paracetamol slikken.

Sterkte.

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Dank je voor je antwoord Loeki.
    Nee ik heb geen kuur gekregen, domweg omdat ze geen blaasontsteking of infectie oid in het bloed hebben gevonden..dat is toch raar, ik voel die pijn toch écht wel!
    snap er niks meer van, dit is al de zoveelste keer..

Ik heb er erg veel pijn aan, helaas werkt paracetamol voor geen millimeter hiertegen..dan toch maar weer onder de douche en hopen dat t voorbij gaat.

Liefs Niva

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niva, ik had ook n urineweginfectie en na een week was t weer over na de antibiotica. Week erop last van mn buik en plassen.. pff. Dus ik dacht weer aan t zelfde. Nu scheen dit dus een schimmelinfectie te zijn.. Dus.. als ik jou was niet ermee zo door blijven lopen maar meer info inwinnen.

5. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Hoe kwam je daar achter dan? Ook via de huisarts toch?..Mijn huisarts doet er gewoon niks mee, word er niet goed van..Dit duurt al jaren, maar nu ik zwanger ben kijk ik er toch heel erg tegenop om dit tijdens mijn zwangerschap vaker te krijgen..

Ik ga eens informeren of het een schimmelinfectie kan zijn (kan morgen pas, is nu niet meer bereikbaar)

6. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Als het steeds via urine uit blijkt dat je urineweg infectie heb dan word er een kuur voor geschreven ik heb er zelf ook vaak last van.
    Alleen nu in mijn zwangerschap tot nu toe nog geen blaasonsteking geconstanteerd of urineweg infectie.

Wel weet ik maar dat mag je aboluut niet slikken in je zwangerschap dat er een andere kuurtje bestaat voor urineweg infectie, want Amoxicilline kan ongevoelig zijn voor de bacterieen die de infectie veroorzaken.

Cranberrysap kun je kopen bij Super de Boer en is koud ook nog lekker ook, en ook nog in 2 smaken te krijgen. Staat gewoon bij de andere sapjes en cranberrypilletjes moet ook goed werken.
    Die maken het slijmvlies van je blaas glad zodat de bacterieen niet meer kunnen nestelen of beter weg spoelen. Vooral zure dingen moet ook erg goed zijn.

Ik heb erg veel baat bij de cranberrysap en drink het regelmatig.

Groetjes Anna.

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    dank je voor jullie reacties.
    Cranberriesap neem ik zoiezo al jaren,
    moet t nu ook doorzetten van de VK dus dat doe ik dan maar.
    Huisarts kon wederom niks vinden..tsss..
    ben toch niet gek?

nou ja..dit kan gesloten worden wat mij betreft.

bedankt voor jullie meeleven :)

8. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik slikte (voor de zwangerschap) altijd een overschot aan vitamine C. dat zou de slechte bacterieen mee naar buiten spoelen door het zuur.

Ik weet wel dat ik bij mijn laatste blaasontsteking (5 mnd geleden) dit vaak rond 20:00 uur deed, dan sliep ik die nacht altijd beter zonder branderig gevoel en continue drang.
    De AB had ik natuurlijk wel om te genezen.

9. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    een vriendin vn mij had ook steeds blaasonstekingen en toen is ze eraan geopereerd, haar plasbuis was verwijd waardoor de urine wat terug liep bij volle blaas...( zo was het geloof ik tenminste) en na de operatie , waarbij de die hebben vernauwd, heeft ze nooit meer een ontsteking gehad.
    Je heb er nu niks aan maar misschien kan je na je bevalling het een poging geven.... suc6 iig.

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    He remember,
    dank je wel voor je reactie. Ja ik heb er nu niks aan inderdaad, maar heb het wel opgeschreven zodat de huisarts er na de bevalling eens over na kan denken. Dus erg bedankt voor je reactie. liefs Niva

11. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb je een pb gestuurd..

Deel Deze Pagina