Laag HB en naderende bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door beebje082011, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Met mijn bevalling naderende over 1.5 week, is mijn ijzer nog een maal geprikt, het bleek 6.0. Ik heb Ferrofumaraat gekregen en slik deze i.c.m. Floradix vloeibaar.

Kan dit nog iets voor me betekenen op zo'n korte termijn? En is het een probleem om met een laag ijzer de bevalling in te gaan? Ik ben bang dat het dan nog lager zal zakken en ik me zo slecht zal gaan voelen.... of valt het allemaal wel mee?

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

In anderhalve week kan je ijzer nog een klein beetje stijgen dus alle beetjes helpen. Wat ik ook zou willen adviseren is een vitamine C bron erbij nemen (sapje, fruitdrank). Vitamine C zorgt namelijk voor een betere ijzeropname. Thee, koffie en melk remt juist ijzeropname dus dit graag niet drinken tijdens de maaltijd of bij het innemen van de ijzermedicatie.

Het is altijd wel prettig om met een hoger ijzer de bevalling in te gaan zodat je meer kan hebben qua bloedverlies. Dus hoe je je gaat voelen in het kraambed hangt een beetje af van het bloedverlies dat je gaat krijgen tijdens de bevalling. Maar meer doen dan je ijzermedicatie innemen (het liefst met een vitamine C bron), kun je op dit moment niet doen.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina