Pijn ribben/rug in de nacht; Help!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jvsd92, 25 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hi dames,

    Ik ben bijna 28 weken zwanger en heb sinds een week behoorlijk pijn als ik ga slapen of liggen. Na een paar uurtjes begint het bovenin mijn rug soort vast te zitten en met omdraaien in bed doet alles rondom mijn ribben zo zeer. Het is altijd het ergste aan de rechterkant, de baby ligt ook rechts.

    Na 5/6 uur slapen doet het zo mega veel zeer dat ik echt niet meer kan slapen. Ik word dan ook benauwd en krijg last van maagzuur. Vooral aan de rechterkant zit de pijn. Ik lig alleen maar op mijn zij aangezien ik niet meer op mijn rug kan liggen. Ik slaap met een voedingskussen. Gebruik ook al genoeg paracetamol. :cry:

    Met opstaan ben ik dus behoorlijk stijf en doet de hele bovenkant zeer (gevoel alsof het gekneusd is) en ben nog flink benauwd. Als ik dan direct ga ontbijten doet het doorslikken van eten ook echt zeer. Na een uurtje is alles weer weggetrokken en heb ik er de hele dag niet meer last van.

    Het is echt puur na een nacht slapen en dus bij het liggen. Als ik naar bed ga val ik zo in slaap omdat ik er dan dus nog geen last van heb.

    Hoort dit er allemaal bij? Heeft dit te maken met het groeien van mijn baarmoeder? Ligt de baby in de weg? Herkennen dames dit? Of is dit een gevalletje zsm vk/huisarts..
     
  2. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    hoi,

    ik heb wel eens een stijve en zere bovenrug na het slapen , maar zoals jij het beschrijft klinkt het niet.
    ik weet dat maagzuur ook heel erg pijn kan doen , maar of dat ook verband met je rug kan houden?
    ik zou het zekere voor het onzekere nemen en overleggen met de verloskundige of huisarts, want het is zeker niet iets wat erustiger standaard bij hoort.

    sterkte en ik hoop dat je snel minder pijn hebt.

    groetjes kaatje
     

Deel Deze Pagina