Hoi verloskundigen, De hele zwangerschap loop ik eigenlijk al te kwakkelen met mijn maag. Buiten de zwangerschap heb ik wel eens last van maagzuur en maagpijn, maar de klachten die ik nu heb...? Eerst ben ik tot 19 weken misselijk geweest, waarvan tot 12 weken extreem incl opname. Dat is nog 'normaal' in de zwangerschap. Vanaf 16 weken dagelijks maagzuur. Heel vervelend, maar hoort ook bij de zwangerschap. Rennies/antagel ed werkten op een gegeven moment niet meer en ik heb nu omeprazol hiervoor gekregen van de huisarts. Maar nog steeds heb ik continu last van mijn maag. Soms weer misselijk helaas, maar ook een heel vervelend gevoel constant. Het allervreemdst vind ik dat ik een aantal voedingsmiddelen echt niet meer verdraag. Als ik iets met melk eet/drink (melk, yoghurt, vla, kaas etc) zwelt mijn maag enorm op en heb ik minimaal 2 uur zo'n oncomfortabel gevoel! Ook met soyavla en geitenmelk/kaas. Als ik iets met wat teveel vet eet (chips, koekjes!, frites, vlees etc) voel ik me echt vreselijk (terwijl ik er wel enorm zin in heb!). Misselijk/vol/proef t continu na. Als ik teveel suiker eet (snoepjes, melkvrije toetjes, zoete vruchten) voel ik me ook niet lekker worden/vieze smaak die achter blijft.. Het lijkt alsof mijn maag zo hypergevoelig is geworden! Ik kan alleen heel gezond eten. Dan voel ik me ook niet optimaal, maar t gaat. Ik had gehoopt dat mijn maag wat geirriteerd was en het door de omeprazol weer beter zou worden, maar dit is dus niet het geval. Mijn verloskundige herkent dit helemaal niet, de huisarts ook niet. Op het forum kom ik ook niet echt vrouwen tegen met dezelfde klachten. Wel heb ik op internet gevonden dat een lactose intolerantie in de zwangerschap kan voorkomen. Maar volgens mij heb je dan meer last van je darmen als je melk drinkt en daar heb ik dus geen last van! Ik vroeg me af of jullie hier wel eens meer van hebben gehoord en vooral of t na de zwangerschap weer weggaat... Alvast bedankt!
Hoi Maka123, wat enorm vervelend voor je. Ik heb al de klachten die je hebt wel eens gehoord, maar niet ales tegleijk en dan zolang, zelfs met mediactie. Na de zwangerschap heb je wel een reele kans dat het weer een stuk minder wordt hoor, dus niet de moed opgeven, maar dat het nog beter wordt in je zwangerschap betwijfel ik helaas. Ik heb ook geen oplossing voor je jammer genoeg. Probeer maar echt goed op je eten te letten, ook al baal je dat een zakje chips niet goed valt. Misschien moet je eens een homeopatisch middeltje proberen, in de natuurwinkel zullen ze je daarmee vast kunnen helpen. Groetjes Brigitte