Ik kan niet kiezen tussen thuisbevalling en ziekenhuis

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by visitor, Jan 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. visitor

visitor Actief lid

Jul 31, 2007
    279
    0
    16
    Hoi verloskundige,

Ik hoop dat je me kunt adviseren. Ik woon sinds kort in Belgie en kan kiezen tussen thuisbevalling en poliklinisch bevalling. Ik wil echt heel graag thuis bevallen omdat ik me dan meer op me gemak voel. Ik heb echt een hekel aan ziekenhuizen.

Maar aan de andere kant twijfel ik weer omdat ik bang ben dat er risico's aan verbonden zijn tijdens de bevalling. Ik vroeg me af of er zaken kunnen gebeuren tijdens de bevalling dat ik echt meteen in het ziekenhuis moet zijn. Dus dat als het te lang duurt om onderweg te zijn dat mijn kindje in gevaar kan komen. Ziekenhuis is trouwens van ons 15 minuten vandaan en tot nu toe heb ik geen zwangerschapscomplicaties.

Groeten,
    Visitor

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Visitor,

als er geen complicaties zijn in je zwangerschap en je hebt het ziekhuis dichtbij dan is er geen enkele reden om niet thuis te bevallen, dat is gewoon veilig (onder leiding van een verloskundige). Als er tijdens de bevalling complicaties optreden ven je snel genoeg in het ziekenhuis. Ik zou zeggen, lekker thuis bevallen!

Mirjam

3. visitor

visitor Actief lid

Jul 31, 2007
    279
    0
    16
    Bedankt Mirjam

Share This Page