Laag hb

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LoveXx, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dit vind ik net zo goed onzin. Standaard synto geven is raar, dat ben ik met je eens. Maar er zijn ook vrouwen die anders doodbloeden, heb je dat liever?
    Wat mij betreft wordt er wel gekeken of de baarmoeder uit zichzelf goed samentrekt voordat er een spuit in gezet wordt, maar als dat niet het geval is vind ik het echt goed dat er een hulpmiddel is.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Uiteraard is het belang van moeder en kind het belangrijkste. Maar het ging over standaard een spuit geven, dat vind ik onzin. Oxytocine kan veel negatieve bijwerkingen hebben (ook nog veel later).

Maar er zijn ook vrouwen die anders doodbloeden, heb je dat liever?
    Beetje aparte zin natuurlijk.
    Het is mooi dat het er is maar zou niet standaard gegeven moeten worden. Alleen bij veel bloedverlies bijvoorbeeld. Maar ook dat kun je toch in je plan zetten? Dat je geen standaard prik wil, maar alleen als het nodig is.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    "laat de natuur lekker zijn gang gaan" klinkt anders alsof je het helemaal niet wilt.
    Ik ben helemaal met je eens dat het niet standaard gegeven moet worden, dat zei ik ook volgens mij. En veel verloskundigen en gynaecologen mogen best wat meer nadenken wanneer ze het wel of niet geven. Maar de beweging "ik zeg gewoon overal nee tegen" vind ik net zo goed gevaarlijk.

4. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Moet zeggen dat het bij de eerste lang duurde voordat de placenta er uit kwam. Dus toen kreeg ik een spuit en werd gekatheteriseerd.
    Misschien dat ik daarom bij de tweede gelijk een spuit kreeg? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik vond het niet erg. Wat voor nadelen zitten er aan dan?

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik denk dat we het zelfde bedoelen.

6. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Het wordt toch ook niet standaard gegeven? Of wel? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. Weet wel dat ze bij mijn 2de medicatie hebben gegeven om mijn placenta sneller eruit te krijgen maar dat heeft een medische reden. Heb namelijk grote kans dat het blijft vastzitten of een stuk achterblijft. Dus lijkt me niet dat ze zomaar bij elke bevalling medicatie geven.
    Slaat ook nergens op. Zeker met het terughoudend beleid van Nederland.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou, het hangt af van de regio, maar er zijn wel regio's waar het vrijwel standaard wordt gedaan. Ik heb bij mijn tweede ook een prik gehad terwijl ik amper bloedverlies had. Dat vind ik toch wel jammer. Het kan geen kwaad (denken ze), maar waarom medicatie geven als het niet hoeft.

Deel Deze Pagina