Overstap ander ziekenhuis, mag ha verwijzing weigeren

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mutskuh, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.401
    1.177
    113
    Hallo,

Zal het even kort proberen uit te leggen. Ik ben vorige week woest weg gelopen na bezoek aan de gyn. Ben het vertrouwen echt kwijt in dit ziekenhuis. Nieuw ziekenhuis gebeld, was geen probleem maar moest een doorverwijzing hebben van mijn gyn of huisarts. Oud ziekenhuis gebeld en kreeg als antwoord dat er geen verwijzing nodig is want ik heb de vrije keuze om weg te gaan. Dus de ha gebeld, die belde me vandaag terug dat hij me eerst wil spreken over die verwijzing. Nu heb ik gelezen dat een ha een verwijzing mag weigeren. Klopt dit? Of maak ik me te druk?

Even ter info heb mijn medisch dossier al thuis en mijn zorgverzekering heeft al akkoord gegeven voor de overstap. Alleen nu die verwijzing nog

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik denk dat je HA eerst even met je wilt praten over wat er gebeurd is. Mijn huisarts schrijft nooit een blinde verwijzing en wil me altijd ff zien. Lijkt me ook wel slim toch? Zo heeft je HA ook door wat er gebeurd.

Ik denk niet dat ze je de verwijzing zal weigeren.

Ze zal een verwijzing weigeren als jij bent, ik wil nu naar een uroloog (bijvoorbeeld) zonder onderbouwing.

Maak je niet te druk!

En enorm vervelend dat je je zo rot voelde in je eerste ziekenhuis!! Ik ben ook overgestapt in het begin van traject, gewoon omdat ik echt geen klik had met de arts die daar zat.

Sterkte!

3. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.401
    1.177
    113
    Bedankt voor je uitleg. Idd zal me wel te druk maken maar na een aantal fouten en afgesnauwd worden was ik het zat.. en wat jij zegt geen klik met de gyn..

Deel Deze Pagina