Bewijs van? Dat er risico's aan zitten? Nou...het feit dat mijn internist en gynaecoloog dat zeggen is voor mij genoeg bewijs. Het feit dat ze pas na overleg overgaan tot nog 1 x een infuus is voor mij ook bewijs. Ze laten je in je zwangerschap niet met een hb van 4,5 rondlopen als dat niet nodig zou zijn.
Oke. Geen bewijs dus. Artsen kunnen vanuit onwetendheid over bepaalde zaken helaas onjuiste dingen zeggen. Venofer infuzen worden bij voorkeur niet in de eerste drie maanden gegeven. Daarna is het geen enkel probleem. Mocht het zo zijn dat jij je zo moe voelt én ze ook wellicht je eerder willen laten bevallen ivm laag ijzergehalte... Goed bedoelde tip: vraag alsjeblieft een second opinion. Sterkte en succes!!
Ik neem dan aan dat jij arts bent? Ik ben al 2 jaarmet ijzergebrek aan het sukkelen. In verschillendezieke huizen geweest, bij verschillende artsen. In het begin kreeg ik monofer nu ferinject. Wat is dan nu het verschil tussen venofer en ferinject?
Nee, geen arts. Wel jarenlang heel veel medische kennis verzameld (ik weet de juiste officiële medische bronnen te gebruiken) om zwanger te kunnen raken. Ik loop daarnaast bij de absolute top internist van Nederland. Mocht je willen weten welke dat is dan wil ik je per Pb wel die informatie geven. Het verschil tussen die twee infuzen ken ik niet. Zou het kunnen zijn dat die jij noemt niet zou kunnen en die van mij wel? Ik schrijf dit echt niet om te betweteren. Ik zou het oprecht zonde vinden dat jij onnodig prematuur zou gaan bevallen omdat je een lage ijzerwaarde hebt en jouw arts een niet verstandige keuze zou maken.
Is je Vit. B12 wel op pijl? Ik had ook ijzer te kort en bleek te komen doordat ik vit B12 te kort had. Daarvoor krijg ik nu injecties 1x in de week en nu heb ik ook geen ijzer te kort meer
Ja die zijn wel normaal. Het gekke is ook dat ze niet weten waardoor het daalt. @maartje, ik heb ook een goede internist in een academisch ziekenhuis en heb daar ook vertrouwen in. Wat mij wel opvalt is dat er in het algemeen niet heel veel bekend is over ijzergebrek. wanneer tabletjes niet werken zitten ze al snel met de handen in het haar. Voor de zwangerschap hielpen de infusen prima en had ik ook nooit over risico's gehoord. Als jij meer info hebt zou ik dat idd heel graag van je horen, wie weet ontdekken we nog iets waar tot nu toe niet aan gedacht is
ben bijna 6 weken zwanger en ook bij mij is mijn ijzer en ijzer reserves te laag, nu mijn huisarts heeft gewoon biocura pronatal gegeven, daar zitten alle vitaminen en mineralen en folium zuur in en ook ijzer 200 procent van dagelijkse behoefte, want ik ken dat die ijzer tabletten, laat staan de bruistabletten daar draait de maag al om enkel van de geur alleen al