laag ijzergehalte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door elmo82, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ook ik kreeg vandaag te horen dat mijn hb aan de lage kant zit, ze gaf mij als advies om eens een flink stuk koeienlever te eten, appelstroop of een goed stuk vlees waar het bloed niet vanaf mag druipen ma wat wel nog een kleiiiin beetje rood van binnen is, dit dan wel eenmalig

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hmm dan zit ik dus inderdaad wel erg laag met mijn 5,3.
    De verloskundige zei al dat ze met mijn lage hb niet kon voorstellen dat ik er zo vrolijk bij zat.
    Overigens heb ik totaal geen last van verstopping van de ijzertabletten...eerder het tegenovergestelde!

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb met m'n ijzergehalte van 7.0 (mcv, zijn onderliggende waardes was wel te laag). IJzertabletjes gekregen. Qua verstopping heb ik totaal geen last, dus daar ben ik wel blij om.
    Ik geloof dat je inderdaad niet onder de 7.0 mag komen als je zwanger bent, als je niet zwanger bent, dan is 7.0 geloof ik weer veel te laag.

Na de bevalling van de eerste heb ik ook heftig bloedverlies gehad en toen was mijn HB 3.4. Ik moest toen 3x per dag ijzertabletten slikken en ik nam daarbij op aanraden van de verloskundige ook Floradix. Dit deed ik door de sinaasappelsap en toen was het redelijk weg te krijgen. Ik kreeg toen wel enorm last van verstoppingen en dat was niet prettig na een bevalling....

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Floradix helpt inderdaad goed. Ik mix deze met een glas jus d'orange. Vitamine C bevordert nl de opname van ijzer. Melk, koffie en thee werken juist tegengesteld.

Verder kan je appelstroop nemen, spinazie, gedroogde abrikozen, noten Roosvicee Ferro. En ijzertabletten natuurlijk.
    Paté, lever en rood vlees zijn ook een goede voedingsbron van ijzer maar deze mag je maar beperkt/helemaal niet tijdens je zwangerschap.

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mag ik even wat rechtzetten? Lees hier steeds dat spinazie heel veel ijzer zou bevatten, maar dat valt wel mee. Spinazie bevat wel ijzer, maar niet zoveel als we denken. Er is ooit met het bepalen van het ijzergehalte in de spinazie wat misgegaan, waardoor het leek alsof spinazie 10 keer zoveel ijzer bevatte. Spinazie - Wikipedia

Maar goed, dat neemt niet weg dat spinazie hartstikke lekker en gezond is natuurlijk!

6. MrsMerel

MrsMerel Lid

13 dec 2010
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Floradix hielp bij mij ook enorm goed, het gehalte was snel weer omhoog!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat apart.

Volgens mijn verloskundige(npraktijk) ligt de grens op 6.3. Mijn HB is 6.8 en dat is echt keurig volgens mijn verloskundige!
    En ik ben niet de enige tegen wie dit gezegd is. In een ander topic waarin ik meeschrijf, zit iemand die exact even lang zwanger is, maar in een andere stad woont (en dus een andere verloskundige heeft) en die haar HB-gehalte is ook 6.8 en keurig in orde.

Raar dat er zo'n verschil in zit.....

Deel Deze Pagina