Commentaar op kind naar opvang tijdens verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1983, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zitnu in de zkw en straks met verlof natuurlijk. Ties blijft gewoon al die tijd 2-3 dagen per week naar de gastouder gaan, en als zij straks op vakantie is naar een tante die ook regelmatig oppast.

Het is voor mij altijd duidelijk geweest: beter voor zijn ritme en voor mijn rust. Bovendien kan ik natuurlijk niet teben mijn gastouder zeggen dat hij 5 maanden niet komt. En Ties vindt het daar zo leuk, als hij een dagje niet gaat mist hij haar echt en als ik hem ophaal wordt ie boos. Er is dus niets zieligs aan.

Maar jeetje zeg, wat krijg ik er een commentaar op! Ik word er gestoord van! En dan vooral van mensen die of geen kinderen hebben, of die al ouder zijn. Als ik zeg dat dat het beste is voor hem word ik gewoon niet geloofd.

Hebben jullie dit ook? Ben er echt boos over :x:x:x

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    hahaha heel herkenbaar!
    Ik ben vervroegd met verlos en zkw ingegaan door bi en we hadden toen besloten dat Eva gewoon lekker op wo en vr naar mijn ouders zou blijven gaan, net als daarvoor
    Zij vind het daar heerlijk en ik krijg dan 2 dagen rust :)
    En het is ook veel beter voor haar regelmaat toch?

Ik ben het helemaal met je eens hoor, gewoon doen :)
    Laat die mensen maar lekker zeuren :D

3. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Maak je niet druk.. Andere mensen weten het altijd beter. Als hij het naar zijn zin heeft is het toch totaal geen probleem ? Jij kan je rust pakken en hij heeft zn vaste ritme die hij anders ook gewoon heeft. PRima toch ?

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pff wat zijn er toch altijd van die betweters he ;) Niks van aantrekken, jouw kindje gewoon lekker in zijn ritme laten en zelf genieten van je laatste tijd.

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik vind het net goed dat je je kindje gewoon laat door gaan voor zijn ritme, maar wat ik wel zou doen is bijvoorbeeld 1 dagje minder in de week (maar da's een persoonlijke keus)

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt, wel voordat ik mijn eerste kreeg.
    Men vond het belachelijk om een kind naar het KDV te brengen...en ik moest werken, daarom "mocht" ik van hen geen kind krijgen, en enkel alleen met partner...haha
    Ieder zijn keus hoor!

Ik geef je groot gelijk meid, het is ook gewoon beter voor zijn ritme en jij kan ook even lekker bijtanken en straks ook de aandacht voor de baby alleen, is allemaal gewoon fijn!

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Volgens mij word er juist geadviseerd om broertjes en zusjes in hun ritme te laten. Ik werk op een kdv en ik heb nog nooit meegemaakt dat kindjes thuis gelaten worden in hun verlof. Ik ben het straks ook niet van plan. Ik zelf persoonlijk zou hem dan wel laat brengen en vroeg ophalen, maar dat is mijn idee.
    Ik had een kindje op mijn werk, waarvan mama met verlof was. Die werd om half 8 gebracht en om 18.00uur opgehaald. Tja...dan kan ik me wel weer heel erg kwaad maken!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Joh, als je hem wel thuis zou houden, zouden er ook weer mensen zijn die daar commentaar op hebben.
    Ik zou vooral bij commentaar zeggen: O, joh, vind je dat echt? Goh...

Ik vind het helemaal normaal hoor! Het moet ook niet de bedoeling zijn dat hij straks opnieuw moet wennen aan naar de gastouder gaan, er verandert al genoeg!
    En bovendien: jij zit niet voor niks in de ziektewet, dus die tijd is voor jou broodnodig om wat rust te krijgen, lijkt me....?

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Als ik straks verlof heb gaat onze dochter ook gewoon heen!
    Ze gaat nu 4 ochtenden en ik denk dat ik haar dan 2 ochtenden laat gaan.
    Ze heeft het daar zo ontzettend naar haar zin, en vraagt elke ochtend of ze naar het kdv mag.
    Daarnaast heb ik het ook gewoon ook echt nodig!
    Mijn man is 5 dagen per week van huis en dan sta ik er dag en nacht alleen voor.
    Nu ik nog werk merk ik dat ik het steeds slechter trek en steeds vermoeider ben.
    Dus ik kan niet wachten dat ik verlof heb en dan eens gewoon echt even tijd voor mezelf heb en rust kan nemen.
    Sowieso moet je toch door betalen...dus als ze het leuk vinden...waarom zou je ze dan niet laten gaan?

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Een gastouder hoef je geloof ik niet te betalen, als je de uren niet afneemt. Kinderdagverblijf wel.

11. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik heb (nog) geen kinderen en ik vind het helemaal niet zo raar hoor! En al helemaal niet als je zoontje het daar zo naar zijn zin heeft! :)

Als wij straks een kind hebben, dan sturen we hem/haar naar een flexibel kdv. Dan komt het ook wel eens voor dat we ons kind naar het kdv sturen (omdat je een minimaal aantal dagdelen p/w moet afnemen) als we/ik/vriendlief thuis zijn. Het is, zoals je zelf zegt, beter voor jouw rust en de regelmaat van je kind.

Niets van aantrekken dus :)

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Gelukkig hier niet gehad.. Onze oudste is ook gewoon blijven gaan, mn moeder heeft hem zelfs wat vaker meegenomen de laatste weekjes zodat ik wat vaker kon rusten...
    Iedereen begreep het volkomen.
    Voor hem ging er al zoveel veranderen, de opvang was een stukje houvast, wat gewoon hetzelfde bleef. Geen baby in de buurt die alle aandacht kreeg, maar gewoon lekker spelen met de andere kindjes en de aandacht die hij gewend was. Ik denk zeker dat het goed is om de kindjes in hun eigen vertrouwde ritme te laten, er verandert al genoeg!
    Dus groot gelijk hoor!

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb nu verlof en Ayla gaat maandag en dinsdag gewoon naar de gastouder. Ze gaat wel wat korter, van ca. 09.15 - 16.30 (ipv 07.30 - 17.45). En eerlijk gezegd....ik vind het heeeeeeeerlijk dat ze daar is die 2 dagen. Ik kan lekker wat in huis doen en in de middag heb ik gewoon me-time. Ik geniet er echt van. En ik weet zeker dat ik er Ayla niks mee te kort doe. Ze vindt het hartstikke leuk bij de g.o. en net als wat TS zegt, ik ben van mening dat het voor haar ook goed is om gewoon in haar ritme te blijven. Ik heb er overigens geen rare opmerkingen over gehad...

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Uhh dit klopt niet hoor ;)

Tijdens je verlof houd je het recht op kinderopvangtoeslag!

Aiden gaat tijdens mijn verlof ook gewoon zijn vaste dag naar het kdv..

15. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Wat gek dat mensen daar zoveel commentaar op leveren.... Waar bemoeien ze zich mee...
    Ik verheug me juist erg op mijn verlof en de tijd die ik dan even voor mezelf heb als dochterlief naar het KDV gaat. Natuurlijk ga ik haar dan lekker op tijd ophalen en misschien zal ik eens een dagje skippen, maar zoals het er nu naar uitziet gaat ze gewoon naar het KDV. En dan kan ik lekker een beetje bijslapen, eindelijk de babykamer in orde maken, alle kleertjes wassen etc. HEERLIJK!!!!

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Skatje dat is toch wat anders? Ik hoef iid niet afgenomen uren niet te betalen, en ik hou idd recht op toeslag ;)

En we halen hem wel eerder op, maar niet veel eerder want dan wordt hij helemaal verdrietig.

Wat ook is, ik kan niet zoveel meer en we wonen op een flat. Mijn gastouder heeft een mega tuin en kan nog lekker met hem naar de speeltuin enzo... Eerlijk gezegd denk ik dat hij het daar nu veel beter heeft dan thuis en daar voel ik me weleens rot onder.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ach, mensen hebben altijd wel commentaar. Los van het feit dat het goed is voor het ritme, is het ook goed voor jou! Lekker een beetje rustig voorbereiden tijdens je verlof, je hebt het straks druk genoeg ;)

18. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Tja waar mensen zich mee bemoeien.. Het is dubbel belang ook nog, fijn voor het ritme van je kind en fijn voor jezelf!
    Mijn meisje zit 2 dagen per week op KDV en ik werk vanavf nu halve dagen. Zij blijft gewoon gaan, dat staat vast! Ik heb zoveel last van bI en harde buiken dat een dag thuis met haar zo zwaar is dat ik dan mijn ouders moet vragen te helpen. Dus lijk wel gek als ik het niet doe. Daarnaast vindt ze het daar zo leuk!

Ivm harde buiken laat ik mijn man onze dochter altijd brengen en halen, dat zal ook zo zijn in mijn verlof. Helaas is dat ook van 7.30 uur tot 17.30 uur, maar we hebben geen keuze!

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh zo, ik las het een beetje anders! Maar ligt net aan de afspraken die je met een gastouder hebt. Sommige gastouders willen gewoon 48 weken per jaar een vast aantal uur.

Maar ja, die geef je dan ook op bij de belastingdienst.

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nou niks van aantrekken hoor! Ik zou t wel weten gewoon lekker naar de opvang!

Deel Deze Pagina