Oké meiden, misschien dat jullie me kunnen helpen Ik zit zelf zo te twijfelen over welke anticonceptie ik wil gaan gebruiken! Vanmiddag een afspraak bij de dokter maar ik ben er nog niet uit.. Misschien dat jullie me kunnen helpen: - We zijn 'klaar' met kinderen, ons gezin is compleet maar we zijn te jong om iets definitiefs te doen. - Ik wil het liefst iets met zo min mogelijk hormonen want daarvan daalt mijn libido helemaal beneden nulpunt, om over mijn humeur maar niet te spreken.. - Ik wil er zo min mogelijk aan denken maar wel 200% zeker zijn dat ik niet zwanger word want we zijn samen nogal vruchtbaar zeg maar Zelf twijfel ik tussen de Mirena / koperspiraal en Implanon. Ik heb de prikpil al eens gehad maar reageerde daar zo onwijs heftig op helaas, want dat vond ik echt ideaal Hoop dat jullie een advies hebben?
Ik gebruik zelf een koperspiraal. Ik vind het echt ideaal! Geen gedoe met innemen en kunnen vergeten, geen rampe-condomen die kunnen knappen en geen hormonen die mijn libido verlagen Het inbrengen was ook peanuts (vond ik dan). Ik voelde er bijna niets van.
Hoi Tinkerbel, Ik heb hele goede ervaring met implanon. Heb er 2x een laten zetten. Dus in totaal 6 jaar. Ook ik ben nogal gevoelig voor hormonen, maar heb daar helemaal geen last mee gehad. Ik wil je wel adviseren om het door je gyn te laten plaatsen. Het wordt nl nog niet zo heel veel gebruikt en zij hebben er dan toch net weer meer ervaring mee. Diegene bij wie het fout is gegaan, hebben het laten plaatsen door hun ha heb ik gehoord. Succes
Ja ik hoorde over de koperspiraal dat je dan juist heftiger ongesteld wordt en bij de Mirena minder of soms zelfs helemaal niet. Dus dat is 1-0 voor de Mirena, ik heb nl altijd erg veel last van mijn ongesteldheid Over de Implanon, ja hij klinkt echt ideaal mar ik heb daar al zooooveel verhalen over gehoord / gelezen dat het gaat zwerven en kwijt raakt en toch niet betrouwbaar was etc etc, dus dat maakt me een beetje huiverig..
Je bent inderdaad nog veel te jong om iets definitef te maken.. De kans zit er namelijk in dat het over enkele jaren weer gaat kriebelen en een 3de dan gewenst is. Zelf slik in de Cerazette (minipil). Bevat maar 1 hormoon en een zeer lage dosering. Maarrrrrr toch vind ik het een klote pil. En na een maand slikken heb ik het weer gehad. Wat een klachten heb ik! Lijk wel zwanger!! Zelfs met de microgynon30 had ik dit niet. Pff. Dus de minipil raad ik je niet aan! Tevens is het de minst betrouwbare pil. Misschien de pleister?