HCG Hormoon

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Selmama, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoi Mirjam!

    Wanneer gaat het lichaam bij zwangerschap het HCG Hormoon aanmaken?
    Is dat meteen al bij de bevruchting van de eicel of pas bij de innesteling?
     
  2. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    hele goeie vraag, dat zou ik nou ook wel eens willen weten!! want wat zijn al die licht positieve streepjes dan 9 dagen voor de NOD?
     
  3. Niet meer actief

    Ik dacht dat zodra het eitje bevrucht is het HCG hormoon omhoog gaat. Tegen de tijd van je NOD is het hoog genoeg om te kunnen zien via een test dacht ik hoor
     
  4. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Volgens mij juist andersom..HcG wordt aangemaakt zodra de innestelling een feit is.

    Mirjam, verlos ons met je antwoord...
     
  5. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Dag dames!

    nou, jullie hebben er al aardig over nagedacht met zijn allen. Het hCG hormoon wordt gemaakt vanaf het moment van de bevruchting door de trophoblastcellen, dit zijn de cellen die later de placenta en vliezen gaan worden. Het hCG-gehalte in het bloed stijgt tot een zwangerschapsduur van 8-9 weken, daarna daalt het tot week 16, waarna het stabiel blijft tot het eind van de zwangerschap.
    Vanaf het moment van de bevruchting is het hCG gehalte al in bloed aan te tonen. In urine is het pas aantoonbaar vanaf een bepaalde concentratie. De concentratie die voor de zwangerschapstesten nodig is wordt ongeveer bereikt op de dag dat je eigenlijk ongesteld zou worden. Sommige testen zijn heel gevoelig en later al eerder een reactie zien.

    Mirjam
     
  6. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Bedankt voor je antwoord Mirjam!
    Het is mij helemaal duidelijk.
     

Deel Deze Pagina