Goeienmiddag ! Ik heb vanmorgen mijn 20 weken echo gehad, en nu vertelde deze dame mij dat ik een laag liggende placenta heb. Met 32 weken moet ik terugkomen voor een inwendige echo, om te zien of de placenta omhoog is gegaan. Mocht dit niet het geval zijn dan word het een keizersnede. Maar eigenlijk ben ik vergeten te vragen of er nog nadelen aanzitten als de placenta zo laag zit. Daar bedoel ik mee met zwaar tillen enzo. Ik heb namenlijk best zwaar werk,en wil geen risico lopen. (ziekenverzorgende op een dementerende afdeling) Ik las namenlijk dat je dan meer kans heb op bloedingen, bij een laagliggende placenta. Bedankt alvast voor u antwoord. Gr. Aranka PS: op de brief voor de VK staat: Placenta: laag posterior
hoi, je kunt gewoon alles doen hoor. Het is wel zo dat als je een plaecnta hebt die gehele of gedeeltelijk voor de uitgang ligt dat je wat meer kans hebt op bloedingen, maar laag posterior betekent laag achteraan, dus je hebt gene extra risico op bloedingen. Je kunt er zo goed als zeker van zijn dat ie goed ligt bij 32 weken met deze positie. Anders had er namelijk wta anders op het papier moeten staan. Mirjam