Hallo dames, even een vraagje. Is er iemand die te maken heeft gehad met een laag progesteron gehalte, waardoor de innesteling niet lukte? En was alleen Ustrogan de oplossing of kregen jullie nog andere tips???? Ik heb nu al een paar keer gehad dat het misging een paar dagen na een positieve test en ik begon met bruinverlies 6/7 dagen voor NOD.
Nee, nog niet. We lopen bij medisch centrum kinderwens en ze zeiden daar dat het nog een keer fout moet gaan voordat ze het gaan onderzoeken. Alleen heb ik het gevoel dat ik nu weer zwanger ben, en ik ben als de dood dat het weer misgaat. Ik ben zeker niet van plan om medicijnen te nemen zonder voorschrift of zelf een diagnose te stellen. Maar iemand zei dat het een progesteron tekort kon zijn, ondat ik al een week voor mijn nod bruinverlies had. Ik zou ook niet weten wat de oorzaak is van een tekort (heb een gezonde dochter oo de natuurlijke manier gekregen). Maar als het een kwestie is van een vitaminepilletje, dan wil ik dat wel proberen.
Rot om mee te maken Het kan meerdere oorzaken hebben dan progesteron tekort. Ik heb 3vmk's gehad en mijn progesteron is super. Het kan bijv. ook vitamine tekort zijn, of een ontsteking of griepje / virus etc of domme pech Wel lullig dat ze het niet eerder onderzoeken, maar aan de andere kant, komen vmk's wel vaker voor. Had je die 6-7 dagen spotting alleen in de maanden dat je zwanger bleek, of heb je dat elke cyclus ? Zou toch een bloedonderzoek vragen, desnoods aan je huisarts. Je kunt ook beginnen met tempen. Daar kun je ook iets aan afleiden. Je temperatuur stijgt namelijk door progesteron.
Jeetje, jij hebt ook het nodige meegemaakt, zie ik... Ik hoop dat jullie wens ook gauw vervult mag worden!! Dat tempen is wel een goed idee! Ga ik proberen. Dat bruinverlies had ik normaalgesproken nooit. Heb dat pas sinds we proberen zwanger te worden. En volgens mij, met name wel, in de maanden van de vmks. Wel met een paar uitzonderingen, maar dat was sinds de eerste vmk... Wat een gedoe he, dat zwanger worden....
Vele mogelijke oorzaken. Helaas kom je er niet altijd achter wat het nou was/is. Laag progesteron kan ook betekenen dat de eicel zelf of het gele lichaam (follikel waar die eicel inzat) niet helemaal goed is en in dat geval kan je er niks tegen doen en maakt het deel uit van de kans dat een eicel innestelt; bij "gewone" zwangerschappen is dat ook vaak zo.
Hoe ver voor nod heb jij dan een zwangerschapstest gedaan? Voor nod kan het vaker mis gaan, progesteron waarde geeft aan of je (goede) eisprong gehad hebt. Toen ik zwanger was en bruinverlies had heb ik idd progesteron tabletten gehad maar dit was 2 dagen voor nod.
Ik heb getest op NOD en het ging na de NOD mis. Ik heb a.s. zaterdag mijn NOD en vandaag begon het bruinverlies weer (lichtbruin weliswaar)...
Uit ervaring weet ik dat de kans goed aanwezig is dat je progesteron te laag is. Vind het inderdaad wel lullig dat je eerste drie keer zwanger geweest moet zijn van het centrum.....
Vandaag zou mijn arts weer terug zijn van vakantie. Misschien dat ik het nog even met haar overleg... Ik had een verpleegkundige aan de lijn, namelijk.