Aambeien tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hanaan1992, 11 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    Ik ben 30 weken zwanger en vanaf al het begin vaak obsipatie gehad, dit is nu wel beter. Vaak aambei gehad die kwam en binnen week of 2 wel weg ging. Nu heb ik een aambei die 3 weken geleden een week lang echt zeer deed en zowat op springen stond. Met curanol creme zachter gekregen en doet niet meer pijn. Maar hij zit er nog wel duidelijk, hoelang duurt zoiets? De huisarts zegt er niets aan te doen kunnen omdat ik zwanger ben.
    Ik ben blij dat hij niet meer pijn doet maar wil hem wel zsm weg hebben. Iemand tips?
     
  2. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Bij mij was ie zo pijnlijk en groot. De huisarts moest er echt wel iets aan doen. Ik was iets van 30 weken ook.
    Curanol hielp uiteindelijk niks meer.
    Zelf geprobeerd met badjes Badedas/biotex.
    En neusspray erop. Klinkt heel gek, maar dat werkte het beste. Slinkt zo'n aambei van.
     
  3. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    Hoelang duurde het met de neusspray? Mijne is wel wat geslonken en niet meer pijnlijk. Maar hij zit er nog wel en kan er gewoon niet tegen dat deze niet verdwijnt...
     
  4. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Een paar dagen. Maar ik kon moeilijk naar de wc, dus kwam gauw weer terug. Dus weer met neusspray. Verlicht ook de pijn. En proberen wat terug te duwen zodat de aambei niet weer gaat opzetten.

    Maar die hele erge aambei kreeg ik ook niet weg. Toen wist ik de neusspray truc nog niet.
    Ik kon niet meer lopen of zitten van de pijn. Die heeft de huisarts weggehaald. Maar dat wondje was ook enorm pijnlijk.
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wel de echte neusspray hoor, geen zoutoplossing.
     
  6. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    dankje! Ik ga de neusspray maar proberen!
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Succes! Hoop dat het jou ook helpt. Wel beetje lastig om goed te mikken als je zwanger bent hoor... hahahaha
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  8. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik heb ook een tip, en is wel een beetje een gekke maar het gaf mij echt de verlichting die ik nodig had en die gun ik jouook :thumup: (please don’t judge xD)

    je kunt voorzichtig proberen om hem ‘terug’ te duwen. Niet te ver uiteraard maar dat snap je vast ;). Ik heb dit een aantal x herhaald en daarmee is bij mij is het probleem daarmee opgelost :)
     
    Baileyy en Hanaan1992 vinden dit leuk.
  9. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw

    Thank you! Hahaa ja ga ik zo even doen onder het douchen. Hij doet gelukkig geen pijn meer en das echt heeeel wat.

    Duurde het lang bij jou?
     
  10. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    ik denk dat ik met een week of 2/3 wel
    Van de ergste problemen af was. Moet ik er bij zeggen dat ik mijn stoelgang wel ‘onderhoud’ met lactulose tijdens een zwangerschap. Dit helpt om het niet nog een x te laten gebeuren. Na de bevalling heb ik er wat langer last van gehouden, maar uiteindelijk wel op deze zelfde manier opgelost :thumup:
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  11. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw

    Thanks!
     
  12. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Hier hielp de neusspray ook goed! Werd er vooral kleiner van en ik ging elke dag in bad gaf ook verlichting
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  13. LaVitaBella

    LaVitaBella Bekend lid

    3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Ik heb zalf van de huisarts gekregen, werk echt super super snel en heel goed. Binnen 1 dag vanaf!
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  14. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Neusspray en sperti werken bij mij vrij goed, maar het belangrijkste is om te proberen makkelijk paseerbare ontlasting te krijgen.
    Wanneer dat bij mij niet lukte smeerde ik een flinke klodder vasaline op de aambei als ik naar het toilet ging, scheelt ook.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  15. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    Het doet geen pijn en is wel wat geslonken maar weg ist nog niet, badjes werken er niet voor bij mij. Wel was ik t meerdere malen p dag.
     
  16. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    Binnen 1 dag er helemaal vanaf in de zin van weg of?
     
  17. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    D

    Dankje! Opzich geen problemen met de toilet gang behalve heel sporadisch soms..
     
  18. LaVitaBella

    LaVitaBella Bekend lid

    3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Ja binnen een dag weg!
     
  19. Cala

    Cala Lid

    6 jul 2020
    68
    81
    18
    Vrouw
    Weet je nog wat je hebt gekregen?

    Hier verdwijnt die soms en dan is die er weer. Gelukkig niet pijnlijk, maar merk wel hoe verder ik ben, hoe groter de druk wordt en hoe langer hij blijft zitten :(
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Tijdens m'n 2e bevalling kreeg ik mega last van aambeien dacht echt neeeee dit komt nooit meer goed. Ik had wat hechtingen maar echt had nergens last van behalve die verschrikkelijke dingen.
    Ik heb zelfs de huisarts gebeld van wat kan ik hieraan doen (echt hormonen gekte)
    Uiteindelijk die creme die je noemt samen met pilletjes ervan genomen en echt het is verdwenen.
    Kon weer ademhalen .....


    Succes, het komt goed! Zou sws na je bevalling als het kan zalf smeren en die pilletjes in huis halen.
    Je hebt ook zakjes macrogol die evt je ontlasting zachter maken, via de huisarts te krijgen.
    Weet niet of dit allemaal kan als je evt borstvoeding geeft.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina