Laagdrempelig 3 dagen sapkuur wie doet mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rozebeer, 25 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.466
    30.869
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:

Maar eigenlijk wil ik in de ochtend wel liever koffie. Dus ik denk dat t een combikuur wordt.

Had je vroeger niet het sherrydieet wat zo populair was onder de huisvrouwen?

mamameer vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohh dit is de enige reactie die ik in dit soort topics ga geven. Weet je wat het is. Soms lopen de dingen anders en zit je minder oké in je vel en kom je aan. Of je valt juist af. Bijvoorbeeld door stress. Of door zwangerschappen. Of door familie dingen. Of door te veel eten. Te weinig eten. Of door een andere reden.

In alle gevallen is het meestal lastig om wat af te vallen. Of aan te komen. Soms ook niet hoor. Daar kan ik over meepraten. Maar soms ook wel. En ook daar kan ik over meepraten.

Weet je wat het allerbeste voor werkt? Accepteren dat iets nou eenmaal soms gewoon zo is. Stop je met jezelf te strenge doelen stellen. Accepteer jezelf - ook als dat in een mindere periode is of wanneer je zelf vindt dat je er te zwaar of juist te licht uitziet - en écht: die rust is het het beste kadootje voor jezelf.

De rest komt echt vanzelf. Als jij jezelf kan accepteren; ook op mindere momenten. Dan werkt dat andersom ook. Dus wanneer je wel gemotiveerd bent bijvoorbeeld om gezond te eten of bijv wel goed in je vel zit, dan zal dat ook z’n vruchten afwerpen!

Lekker vaag verhaal maar zo werkt het gewoon. En ohja; ik heb ook een lekker wijntje geopend zojuist!

GossipGirlxoxo en Mamafiets vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.466
    30.869
    113
    Vrouw
    Ik dacht... even wat nuttiger doen. Lesje Duits bijvoorbeeld.

Duolingo:
    Screenshot_20230627-211809_Duolingo.jpg

TotalBella, Huismuisie en mamameer vinden dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    :roflmao::roflmao: Geniaal!

er ligt hier nog een lekkere sappige carmenere uit argentinie. Of een merlot. Maar die is wat vol en stevig voor nu…:roflmao:

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb een sapcentrifuge gekocht afgelopen jaar en vervang zo nu en dan mn avondeten voor een groentensapje. Dat bevalt best goed om eerlijk te zijn. Maar echt helemaal een sapkuur doen daar durf ik nog niet helemaal aan.

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat is voor jou het voordeel je avond eten te vervangen voor vloeibare groente?

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik merk dat ik beter slaap, ik heb totaal geen honger en ik word fit wakker.
    In de ochtend eet ik overnigt oats dus dan heb je toch wel je koolhydraten voor de dag binnen. In de middag eet ik dan wel wat groenten met een salade.

Doe het overigens niet elke avond hoor. Verder vind ik het een makkelijke manier om even veel voedingsstoffen binnen te krijgen maar niet een gigantische maaltijd naar binnen te werken.

En ik val net wat sneller af. Dus dat vind ik ook wel fijn.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina