Ik wil wat gevarieerder eten met ontbijt/lunch en op zoek naar lekker gezonde crackers wat is jullie favoriet welk merk/type?
Zelf maken met zonnebloempitten, pompoenpitten, lijnzaad en sesamzaad. Zo lekker, vooral met een plakje jonge kaas er op. En het vult enorm.
Qua gemak pak ik vaak de Wasa Sesam, maar crackers zijn ook heel makkelijk zelf te maken en je kunt eindeloos variëren.
Bolletje Ontbijt Crackers Meerzaden 4 x 3 Stuks 270g bestellen? - Ontbijt, broodbeleg en bakproducten — Jumbo Supermarkten dit zijn mijn favoriete crackers. maar of ze echt gezond zijn, vast niet.
Dit was het recept meer gaat er niet in en je kan niet mis gaan met hoeveelheden; ik doe altijd maar een dotje. Zonnebloempitten en pompoenpitten allebei 50 gram ongeveer. Lijnzaad ongeveer 150 gr en ongeveer 25 gr sesamzaad. Maakt dus niet echt uit hoeveel precies. Klein beetje water er bij, wacht tot water is opgenomen, snuf zout erbij en uitstrijken op bakplaat. Afbakken in ongeveer 25 minuutjes. Ik haal er 10 tot 12 crackers uit. Je wil nooit meer anders!
Tasty basics , zijn koolhydraatarme lijnzaadcrackers en nog een paar soorten van. Met heel veel pitten en zaden.
Ik wilde dit ook al aangeven. Ik doe er zelf alleen ook nog chiazaad bij, dat bindt de boel heel goed bij elkaar. Echt veel te lekker die dingen... Hier een recept voor de verhoudingen. Ik maak zelf een grote pot met de mix in het vooruit. Daar hoef je dan alleen maar water bij te doen: https://quitegoodfood.co.nz/easy-home-made-five-seed-crackers/
Dat is bij deze crackers (en veel andere bakrecepten) ook de functie van het lijnzaad. Dus bij chiazaad kan je het lijnzaad waarschijnlijk weglaten.
Als je ze in een afgesloten trommel bewaart gaan ze absoluut wel even mee. Bij mij zijn ze wel altijd binnen een paar dagen op, maar ze blijven heerlijk krokant.
Ik haal vaak de meerzaden crackers van huismerk Plus op Coop maar die van bolletje zijn ook zeker een aanrader.
Brood uit de pan! Bruin bakken met kruidenboter, kaas, eitje, spek. Geen echte cracker maar wel vullend en lekker!