hallo, Sinds afgelopen donderdag weet ik dat ik zwanger ben van een tweeling! Bere spannend en 100 vragen heb ik nu... We hebben 2 hartjes zien kloppen op de echo...ik was toen 6 weken en 4 dagen. Nu lees ik op meerdere sites dat de kans op een miskraam best groot is bij een tweeling. Is dat echt de eerste weken of heb ik nog steeds een vergroot risico? De vruchtjes waren ook goed van grote..5 mm! Laatste vraagje..we hebben dus twee kloppende hartjes gezien en 2 verschillende vruchtzakjes. Is de kans nu groot op een eeneiig en tweeeiige tweeling? Dank je wel voor je antwoorden. Groetjes Karin
hoi Karin, gefeliciteerd! Als je al twee kloppende hartjes hebt gezien is de kans het grootst dat het goed blijft gaan. Je hebt vooral heel in het begin iets meer kans dat het misgaat. Maar als je eenmaal kloppende hartjes hebt gezien heb je zeer grote kans dat het goed blijft gaan (ik kan natuurlijk nooit garantie geven). Als je twee vruchtzakjes hebt gezien is de kans op een twee-eiïge tweeling het grootst, maar dat kun je ook nooit met zekerheid zeggen. Waarschijnlijk krijg je over niet al te lange tijd weer een echo. Soms kunnen ze zien hoe de vliezen lopen en daaruit een conclusie trekken, anders wordt het vanzelf wel duidelijk na de geboorte. Mirjam