test positief

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bianca hofstad, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca hofstad

11 okt 2006
    93
    0
    0
    wijkverpleging thuiszorg
    helmond
    ik heb een vraagje ik ben nu vandaag 5 dagen overtijd heb altijd een cyclus van 28 dagen ben altijd mooi ongesteld. nu ben ik vandaag bij de huisarts geweest en stond er een licht 2e streepje. nu zegt de assistente het is moeilijk t zien, het is een licht streepje maar lijkt erop dat het meer negatief dan positief is. de andere assistente zegt nee hoor ze is gewoon zwanger. nu weet ik nog niets. ze zei kom over 1.5 week maar weer terug

zelf heb ik 3 keer getest met de clear blue. deze gaf 2 keer licht positief aan en 1 keer vanmorgen een wat duidelijkere streep.

de assistente zegt nou dan zullen we de clear blue maar aanhouden en ervan uitgaande dat die klopt.
    met andere woorden hun testen zijn onbetrouwbaar.
    nu ben ik doorverwezen naar een verloskundige praktijk maar daar kan ik pas 13 december komen voor onderzoek. dan krijg ik kennismakingsgesprek en wordt er een eerste echo gemaakt.
    terwijl ik niet eens weet of ik wel zwanger ben. de huisarts zei laat een vervreogde echo maken dan weten we of er iets te zien is op de echo. maar dat doen de vk dus niet.

gaat dit altijd zo.
    wat kan ik het beste doen
    kan ik er nu vanuit gaan dat ik zwanger ben of niet

m.v.g

bianca

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bianca,

je bent zwanger hoor! Gefeliciteerd. Een licht streepje betekent net zo goed zwanger als een dikkere streep. Het is heel normaal dat je pas een paar weken later een afspraak en een echo krijgt bij de verloskundige. Je kunt ook pas daadwerkelijk wat zinnigs over een zwangerschap zeggen als je het vruchtje goed kunt zien en het hartje ziet kloppen. Dit gaat pas kloppen bij 6 weken zwangerschap en dan is het ook nog lang niet met alle echoapparatuur te zien. Vandaar dat ze vaak pas iets later een echo maken. Dan is het duidelijker te zien en kun je ook zien of het mooi meegroeit met de termijn. Wanneer je eerder een echo zou doen, weet je niets zeker. Of het goed zit, of het groeit. Dan ben je vaak meer onzeker en moet je ook vaker terug komen. Een normale termijn voor een eerste echo is zelfs 12 weken. In sommige praktijken wordt het eerder gedaan, zo rond de 8-10 weken, maar het is dezelfde echo (alleen zie je wat minder) en alle termijnecho's wordt in principe maar een keer gedaan. Vooral bij een zekere termijn bij een zekere cyclus. Het is nu dus in spanning afwachten en je openstellen voor eventuele zwangerschapstekenen ;)

Groetjes Brigitte

3. bianca hofstad

11 okt 2006
    93
    0
    0
    wijkverpleging thuiszorg
    helmond
    ik was de eerste 2 weken wat misselijk en maag zuur.

nu voel ik iets rommelen in mijn buik en ben erg moe.
    ben 5 weken zwanger

is dit dan wel goed. of moet je meer klachten hebben, want ik heb verder nog nergens last van
    ben benieuwd wat niet is kan altijd nog komen natuurlijk. ben zo bang dat als ik 13 december naar de verloskundige moet dat ik dan te horen krijg dat het niet goed is of dat het hartje niet klopt.
    probeer er niet aan te denken.

als het fout is merk je dit dan altijd. of niet.

alvast bedankt voor je vorige reactie

en ik hoop iets van u te horen

groetjes bianca

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bianca,

sommige vrouwen hebben nergens last van en andere hebben last van alle klachten. Zolang je geen bloedverlies hebt met buikkrampen is het goed. Soms merk je niets als het niet goed zit, maar de kans is het grootste dat alles goed gaat! Het is gewoon spannend! Doe gewoon je dagelijkse dingen, maar let er wel op dat je de eerste maanden goed je rust neemt. Probeer in ieder geval 2-3 liter vocht op een dag te drinken.

Groetjes Brigitte

5. bianca hofstad

11 okt 2006
    93
    0
    0
    wijkverpleging thuiszorg
    helmond
    hoi brigitte

dank je wel voor je ebrichtje

groetjes bianca

6. bianca hofstad

11 okt 2006
    93
    0
    0
    wijkverpleging thuiszorg
    helmond
    is buikpijn ook een zwangerschaps symptoom
    heb af en toe beetje buikpijn.
    is dit normaal.

of kan het ook komen omdat je kleren strakker gaan zitten.
    is het waar dat je tijdens de zwangerschap geen beugelbhs aan mag.

groetjes bianca

Deel Deze Pagina