Opmerkingen van omgeving

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hansje123, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    Hihi, ik ben momenteel zwanger van de derde. En wat mij opvalt is dat mensen je niet meer zo bijzonder vinden. Kreeg je bij de eerste en de tweede zwangerschap nog geïnteresseerde vragen en opmerkingen als.
    Wat straal je en wat ben je mooi zwanger! :):p

    Krijg nu nog wel de vraag : hoe voel je je? Zal wel zwaar zijn hè?
    Maar krijg ook opmerkingen als; 28 weken? Dan ben je al wel groot zeg!
    (Ben ik niet meer mooi zwanger? Of straal ik niet meer? ):(
    Nee ik ben nu zwaar en vermoeid:$:(:x
     
  2. Ranu

    Ranu Actief lid

    23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ik hoor het inderdaad vaker dat bij de tweede en derde zwangerschap je minder aandacht krijgt. Ik ben net 10 weken en naast ons ouders en broers en zussen weet niemand het nog. Van hun sowieso leuke reacties gekregen. Ben benieuwd inderdaad hoe de omgeving verder zal reageren, nadat het officieel bekend is.
     
  3. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Ik ben net zwanger van de derde en merkte zelfs bij de familie al dat de reacties een stuk minder enthousiast waren. 'gefeliciteerd' en terug naar de orde van de dag. Ben benieuwd hoe het straks is als het de wereld in mag. Gelukkig zijn we hier altijd nog hartstikke enthousiast voor elkaar.

    :D Wat zie je er stralend uit Hansje!! :D:D En wat een prachtige buik heb je toch ;)
     
  4. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    Haha ja grappig te merken dat het vanzelfsprekend lijkt dat je weer zwanger bent. Maar iedereen is wel blij voor me en enthousiast hoor. Dat is het niet.

    Maar toch minder complimentjes over je uiterlijk. Hihi zou ik dan echt dik eruitzien :D
     
  5. Loving

    Loving Bekend lid

    24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hahaha ja herkenbaar, al waren wij wel verhuisd naar een ander dorp en ging onze oudste naar school, dus kende ik toch weer nieuwe mensen voor wie dit de eerste keer was dat ze mij zwanger zagen... dus toch wel echt veel leuke opmerkingen gehad.
    Wat ik minder vond was dat vele zeiden dat ik dan nu wel zou hopen op een meisje, wat niet het geval was. :S Ik wil een derde kindje, niet een geslacht. Ik kwam tot de conclusie dat ik deze zwangerschap en dit kindje gewoon heel speciaal moet vinden, dat dat het belangrijkste is voor dit kereltje... en wat is het geweldig prachtig mooi, zo'n lekker vol huis met kinderen (en wat is het ook fijn als het 19:30 uur is en alles ligt op bed haha).
    GENIET en laat je vreugde niet afnemen door wat anderen wel of niet zeggen!
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.107
    15.162
    113
    tja, omgeving... Of het zwaarder is bij de 3e dan bij de 1e hangt ook grotendeels ervan af hoe het lichamelijk gaat lijkt me. 1e HG en zware BI lijkt me stuk zwaarder dan een 3e die je bij wijze van fluitend doorloopt.

    Ik schijn 3 foutjes te hebben ;) Was 19 bij de eerste, na 9 maanden weer zwanger, en toen nog een derde erbij :$:D


    Ben nu alleen wel heel benieuwd naar jouw buik :)
     
  7. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hahahaha ik schijn ook nu 2 foutjes te hebben gehad :(... Ik was 21 toen ik zwanger was van mijn eerste (22 bevallen) , we hebben er 3 jaar over gedaan inclusief mmm en dan krijg je te horen : is zeker een ongelukje :(... Was vooral van klanten etc van mijn werk die niet weten dat mijn vriend 15 jaar ouder is en daarbij dat we al even bezig waren.

    Nu krijg ik ook dus de vraag : zeker niet gepland ? Mijn god waar haal je überhaupt het lef vandaan.... Of jeetje jullie krijgen het wel druk he 2 onder de 2 ... Of je wilden zeker een meisje , maar twee is zat toch een derde is zoooo druk. Nou ten eerste een meisje had ik leuk gevonden maar ik wilden nog een kind en dat dat spontaan gebeurd is , vinden wij zown wonder !! En ja dat het nog een jongen is , geweldig !! En ten tweede wij bepalen wel of wij nog een derde willen , vierde trouwens ;)

    Maar goed wij zijn er blij mee en daar gaat het om :D
     
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hier zit er op een maand na straks 8 jaar tussen de eerste en de 2e. En mensen vragen echt ongegeneerd of het gepland was of een ongelukje. Vind dat echt een brutale vraag! Verder is hier iedereen wel super enthousiast en is de aandacht ook vol aanwezig (misschien omdat de vorige zwangerschap alweer zo lang geleden is). Oh ja de opmerking jeetje je hebt geen buik weet je zeker dat je zwanger bent begin ik nu wel irritant te vinden...
     
  9. Bodien

    Bodien Fanatiek lid

    15 mrt 2013
    1.483
    0
    36
    Jah dat vind ik ook echt niet kunnen...:p wt#....idd best brutaal....Hier zit er 2 jaar en 2 maand dan tussen en dat vinden mensen ineens kort op elkaar?! Dat commentaar heb ik deze zwangerschap denk ik nu al 5 x gehoord...

    Maarja @ ts ik zou gewoon lekker genieten van je zwangerschap...en je verder niet zo veel van de rest aantrekken..Maarja makkelijker gezegt als gedaan....Ik ben regelmatig nog een jankert hoor haha. Lekker die hormonsters
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.906
    15.214
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier juist hele leuke reacties bij de derde temeer omdat het onverwacht kwam.
    De oudste kinderen waren al 6 en 8 jaar en niemand verwachtte dit en wij ook niet.
    Bij nummer 2 was het inderdaad ook minder interessant maar ik moet zeggen dat ik dat zelf ook wel een beetje heb.
    Ik vind het wel leuk voor diegene maar het is toch anders dan een eerste zwangerschap maar niet minder mooi.
     
  11. Charlie11

    Charlie11 Actief lid

    10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier de tweede. Er zit relatief weinig tijd tussen en geef nog borstvoeding, daardoor dachten mensen dat het niet gepland was. Mensen een stuk minder enthousiast dan bij de eerste. Bij de eerste ook kaartjes gekregen met gefeliciteerd met je zwangerschap, nu niet eentje...
    Vond het wel jammer, nam voor mij de lol van het vertellen een beetje weg. Kreeg het gevoel alsof ik m'n blijdschap niet kon delen, maar dat ik me eerder moest verantwoorden ofzo.
     
  12. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier ook weinig enthousiasme van familie. Mijn ouders reageerden echt heel leuk, maar een aantal van de s familie reageerden er amper op, sommige niet eens gefeliciteerd..! En dat terwijl we juist zo blij zijn met deze zwangerschap na een dochter te hebben verloren in juli..
     
  13. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Helaas ervaring mee... ook met kaarten enz en kraam visite!! Je zal merken dat als de derde geboren is je veel minder interesse is. Stom eigenlijk want het is net zo bijzonder als het eerste of tweede kindje. En de vraag je zal het wel zwaar hebben ook al tig keer gehoord... nou het tis net zo zwaar als eerste of tweede hoor haha. Lekker laten gaan en van genieten. Ik krijg nog dagelijks te horen of we voor een elftal gaan en 'zo dan heb je het druk straks, waar mijn antwoord op is, net zo druk als twee!!!'
     

Deel Deze Pagina