Hoi Waar vind je ergens p-curves van ongeboren baby's? weet iemand een site? ik vindt alleen groeicurves van reeds geboren baby's van 0 =>3 jaar bvb, maar zoek de variant voor X aantal weken zwangerschap Zodat je weet of je baby p25, p75,... is op een bepaalde termijn? Ik lees vaak dat alles goed is zolang je baby zijn of haar eigen curve volgt, maar als de vk/gyn daar niks over zegt (die p waardes) ben ik toch even benieuwd om wat kruisjes aan te duiden van onze beeb op die curves en even te spieken (maak me geen zorgen, gewoon benieuwd naar het verloop).
Bij mij staan een paar pagina's verderop bij conclusies de p waarde. Onze uk groeit nu op de p2/p7 lijn. Misschien even navragen anders? Ik kom het online ook niet duidelijk vinden toen ik het zocht.
Ik krijg gewoon op het einde van de afspraak te horen baby weegt nu X en wordt bij de geboorte geschat op Y. De gyn zegt dat op basis van een kartonnetje met een tabelletje op dat hij dan even vastneemt. Nog nooit een curve gezien of 'P' gehoord Gewoon baby weeg nu zoveel en bij de geboorte rond ... kg Daarom was ik benieuwd!
Oh echt?😳 Ik krijg het heel uitgebreid en uitgeprint mee. Kan precies zien hoe alle ledematen groeien en aan het einde zie ik allemaal verschillende curven en de conclusies. Kan me voorstellen dat je het dan graag zou willen weten, hier werken ze niet met een kartonnetje🙈
Hier kreeg ik het ook heel uitgebreid mee na iedere echo. Bij mama apps heb je de Foetus curve app. Maar is zonder de P waardes volgens mij, gewoon een grafiek
Hier nooit gehoord, t was gewoon hij weegt zo en zoveel en klaar. Zolang er niks ergs is zie ik de noodzaak ook niet echt omdat te weten ben altijd al blij dat t gewoon goed is haha. Mijn ervaring is ook dat ze er toch vaak naast zitten. Kan me herinneren dat ze op de site van het zkh wel zn curve hebben staan misschien bij jouwe ook?
Even googlen op percentiel curve foetus dan kom je een heel eind...maar de arts zal het echt wel zeggen hoor als je kindje richting ( te) groot of ( te) klein gaat...zal dus ws heel netjes gemiddeld groeien....