Ik heb een vraagje en heb geen idee waar ik het bij moest zetten, dus hier dan maar. Stel nou dat mijn vriend en ik beide komen te overleiden, willen we graag nu al regelen dat onze kleine dan naar mijn vriend zijn zus gaat. Het is nauurlijk niet te hopen, maar vind het wel belangrijk dat het geregeld is. Wie weet waar ik dit moet regelen?
uuuuhm weet het niet helemaal zeker maar moet je dat dan niet vast laten leggen bij een notaris ofzoiets? dat d8 ik tenminste hoor
Yep, mijn ouders zijn bijv voogd van nichtjes (de kinderen van mijn tante). Is vastgelegd bij de notaris. Als er wat mocht gebeuren zijn mijn ouders degene die ze dan verder opvoed.
Een akte laten opstellen bij de notaris. en het is ook handig om het tegen de gehele fam. te zeggen dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.
Wat hierboven staat klopt helemaal. Onderlinge afspraken tellen niet en als je het niet vastlegt, kan het zijn dat je kinderen onder toezicht worden gesteld van een (voor jou) onbekende voogd.
inderdaad niej te hopen.! maar het zal wel een opluchting zijn dat je weet dat de kinderen dan veilig zijn. wij willen zelf ook een peet ouders nemen.
Als je komt te overlijden en het staat notarieel niet vast dat je iemand als voogd hebt, kun je de kans hebben, dat je kindje naar een pleeggezin gaat, en dat willen wij absoluut niet. Als ik het goed heb kijken ze wel eerst in de familiesfeer, en als er geen oplossing is dan een pleeggezin. Peter en meter stelt eigenlijk niets voor, ze zijn ook niet automatisch de voogd van je kindje. Peter en meter is eigenlijk nodig voor de doop. Wij willen straks ook als de kleine er is een akte op laten stellen met daarin vermeld de voogd mocht er ons iets gebeuren. Wij zelf willen waarschijnlijk iemand anders als voogd hebben dan de peter en meter, maar dat komt doordat ikzelf uit een groot gezin kom. Je kunt zelfs iemand buiten de familie nemen, mocht je totaal niet willen dat je kleine bij je ouders of één van de familieleden komt. Zo willen wij absoluut niet dat hij of zij bij bepaalde mensen in de familie komt. Groetjes Monique76
Als je een hele duidelijke uitleg wil moet je gewoon naar een rechtbank bellen zei leggen het precies uit ook hoe je als je niet getrouwd ben ook hoe de vader alle rechten krijgt.