Hoi Iedereen, Ben vandaag 29 zwanger. Ik heb alleen 1 probleem; ik slaap super slecht. Heel licht slapen iedere keer, en dat dan ook nog max. 1 uur. Na 4 uur is het helemaal prijs. Dan lig ik tot opstaan klaar wakker. En als ik slaap, droom ik de raarste dingen. Word er niet goed van. Ben helemaal gesloopt. Overdag kan ik goed slapen, maar doe dit bewust niet, want anders heb ik helemaal geen ritme meer. Iemand hier ervaring mee? Of weet wat je er met een huis/tuin en keukenmiddel aan kan doen? Thnx! Liefs
hey Manon, wat ontzettend vervelend voor je! Het schijnt idd normaal te zijn met al die hormonen dat het slapen niet lekker gaat, ik heb er ook behoorlijk last van. Misschien wat vsm slaaptabletjes halen bij de drogist? Is homeopathisch en volgens mij heb je wel meer homeopathische middeltjes. groetjes
Dat slecht slapen ken ik helaas.. heb ook rond de 28/29 weken zo'n periode gehad.. maar raar maar waar.. sinds de 31 weken kan ik een hele nacht doorslapen. Ik werd dan ook steeds wakker gehouden door de baby, en hoe verder je komt, hoe minder ruimte die heeft.. dus de bewegingen werden minder. En ik zorgde er voor dat mn blaas zo goed als leeg was voor ik ging slapen (dus na een bepaalde tijd niets meer drinken). Dus niet dat je om 2 uur nog ff moet piesen. En dat helpt ook erg goed hoor! Verder is het echt behelpen.. ik geloof zelf nooit in middeltjes enzo.. maar misschien helpen ze voor jou wel, succes meis!
Hier nog iemand die enorm slecht slaapt. En dan is de baby snachts rustig. Hoe moe ik ook ben, ik kan de slaap gewoon niet vatten. En elk 1,5 uur wakker omdat ik moet plassen. Ik slaap nu wel gewoon ook overdag, want hoe moe ik ook ben, snachts krijg ik mn rust ook niet. Dus alles wat ik mee kan pakken doe ik ook, uitgeput de bevalling in gaan lijkt me ook geen goed idee. Ik heb nu druppels van A.Vogel tegen slapeloosheid en voor het slapen gaan een kop warme melk. Dit help wel redelijk. Ik moet nog wel vaak eruit om te plassen maar val daarna wel snel weer in slaap. Deze mogen gewoon, heb het ook in overleg met vk gedaan. Misschien heb je er wat aan??? Succes meid!!
ja hoor,hier ook een slechte slaper. en ik zie dat wij vandaag allebei 29 weken zijn.. ook hele rare dromen,veel plassen s'nachts,en veel pijn door BI. zit nu te gapen achter de pc,en ben bang dat ik er dadelijk toch echt even ga liggen,anders ben ik vanavond om 19.00 al vertrokken,en dat is ook niet echt prettig voor mijn vriend,en dan ben ik om 04.00 weer klaarwakker. zal er wel bijhoren,moet vrijdag toevallig naar de huisarts,zal dan eens vragen of er wat tegen te doen is. succes meid,groetjes petra
Komt me erg bekend voor. Ik heb het tot nog toe bijna de gehele zwangerschap al met tussenpozen. Ben ook erg moe en ga overdag weleens een uurtje liggen, al slaap ik dan niet heel vast, maar heb toch even lekker gerust dan. Ik weet ook niet goed wat ik je kan adviseren om er tegen te doen, want bij mij helpt er weinig.
Dat krijg je er allemaal gratis bij, als ik het moet geloven. Ook ik slaap heel slecht, word minstens 4 keer per nacht wakker. En heb ook de raarste dromen. Over een 4 meter lange paling... Hoe kom je dr op?! Hihi. Maar goed een vriendin van me, die net bevallen is, die zei dat het eigenlijk normaal is. Zij had het ook heel erg en in haar omgeving was er ook veel vrouwen die er last van hadden.
Zie het maar als een soort van automatische training van je lichaam. Als de kleine er straks is ben je al een beetje gewend aan je slaaptekort
Ik ken het , zit nu ook in die periode. Heel veel wakker en maar maximaal een uur, met mazzel 2 achter elkaar slapen en vaak heel vroeg (uiterlijk 5 uur) klaar wakker. Ik heb me er maar in berust, het is even niet anders. Na een paar 'doorwaakte' nachten slaap ik vaak wel weer een nachtje ietsje beter. Het hoort erbij he?
Slapen, wat is dat? Pff, hier ook sinds een paar weken alleen nog maar gebroken nachten Bij mij komt het vooral doordat ik om de 2 uur zeker moet plassen. En een makkelijke slaaphouding vinden is er ook niet echt meer bij. Zie het inderdaad maar als voorbereiding op de slapenlozen nachten die gaan komen als ons meisje er is Geen tips dus, sorry, wel een lotgenoot Sterkte!
Nog een waardeloze slaper present (en dat voor iemand die vroeger met geen kanon was wakker te krijgen)! Rare dromen (ik baar babies van papier mache enzo ), constant plassen, nachtbrakende baby en een snurkende Treesman helpen absoluut niet mee. Ik let erop dat ik 's avonds na een bepaalde tijd niet meer druk, draag tegenwoordig oordoppen, want raak anders van elk geluidje wakker. Voor het eerst in onze relatie slaapt Treesman sinds enkele weken af en toe apart. Ik merk dat ik alleen veel beter slaap en afn en toe bijtanken is héérlijk. Ik pas ook alle huis-tuin-keuken-middeltjes toe. Ontspannend warm bad, warme melk met honing en geen drukke dingen doen voor het slapen gaan.
hoi allemaal, Vanacht eindelijk eens door kunnen slapen, bijna klokje rond HEERLIJK!! Merk ook gelijk vandaag dat ik meer energie heb, en meer zin om iets te doen. Gisteren moest ik weer op cô bij de verloskundige. Zij adviseerde mij de beker warme melk, geen tv kijken op bed voor het slapen gaan. Persoonlijk ben ik niet zo van het nemen van middeltjes, ook al is het homeopatisch. Slik me zwangerschaps vitamine's en verder HEEEL soms een paracatamol tegen de hoofdpijn. En idd, denk ook dat me lochaam me vast aan het voorbereiden is op de gebroken nachten. Groetjes!
Heel herkenbaar. Ook ik sliep tijdens mijn zwangerschap max. 1,5 uur achter elkaar. Ik werd wakker om te plassen of om te draaien of door m'n snurkende vriend . In het begin maakte ik me er druk om. Je wilt tenslotte uitgerust aan de bevalling beginnen. Maar ook door alleen te liggen rust je uit. Daar heb ik me maar aan vast gehouden.
Ik slaap inderdaad ook minder goed. Lig niet echt wakker, maar als ik eenmaal wakker ben kom ik minder snel in slaap en ik erger me echt soms aan mijn man omdat hij in de weg ligt - dat had ik vroeger echt nooit. En als ik dan slaap droom ik echt de meest vreemde dingen, ook heel vermoeiend, maar dat heb ik al mijn hele zwangerschap. Gelukkig heb ik nu verlof en doordat ik nu dus elke dag wat langer in bed kan liggen merk ik wel dat ik bv savonds op de bank niet meer in slaap val.
Ik ben nog maar heel erg kort zwanger, maar ook hier is het slapen een ramp... Het is net alsof mijn lijf "druk is" ( is het ook natuurlijk, maar toch ) daardoor heb ik het steeds warm en kan ik niet slapen... Het is giga irritant, ben zo moe als een hond, maar slapen lukt ook niet echt.. Afgelopen nacht zowaar een uurtje of 4 geslapen en dat doet me ook gelijk echt goed.. Je merkt het gedurende de dag gelijk dat je veel meer energie hebt en zin hebt om dingen te doen... Hopen dat het nog een paar nachten gaat lukken, dat doet me goed....
Hier slaap ik ook heel slecht, kon daardoor het helemaal emotioneel niet aan. Raakte echt in een soort depressie met nog een vreselijke kwaal hele onrustige benen, dus echt constant schoppen, eruit en bewegen. Heb nu acupunctuur voor de benen met daarbij magnesium bruistabletten. Dat gaat echt super, voor het slapen heb ik nu temazepam slaatablet voorgeschreven gekregen. Heb nu dit twee nachten gehad en heb geslapen als een os. Nu mag ik 3 nachten niets vanwege gewenning. Maandagavond neem ik een kwart als het niet wil en anders helemaal niets. Was er echt kapot van, durfde ze echt niet te nemen, maar uiteindelijk na komst van vk thuis ( zo overstuur was ik ervan) heb ik hem genomen en voel na twee nachten slapen eindelijk weer een beetje opkrabbelen.
En heb je de eindbaas verslagen . Het 'erge' was nog dat ze in het ziekenhuis mijn papier-mache-baby prikten met een dikke naald en deze wegvloog als een leggeprikt ballonnetje. Hoe bizar kunnen dromen zijn .
In m'n laatste zwangerschap sliep ik ook heel slecht. Eigenlijk al toen ik nog niet eens wist zwanger te zijn. Gedurende al die maanden sliep ik de meeste nachten niet meer dan 4 of 5 uur, en als ik geluk had soms eens een keertje 6 uurtjes. Ik snap trouwens niet hoe fit ik me elke dag wel voelde. De huisarts zei dat het komt door de hormonen, die je alert houden voor als de baby soms huilt. En soms heb je de pech dat die hormonen al beginnen als je nog maar net overtijd bent. Helaas heb ik geen tips, maar wel wil ik graag iedereen sterkte toewensen, want het valt om de drommel niet mee om steeds maar halve nachten wakker te liggen.
helaas herkenbaar... mijn vriend herkende daaraan al dat ik zwanger was, (voordat we het wisten) want normaal hoef ik mn kussen maar te raken en ik ben weg.... hij herkende het van vorige zwangerschappen idd wakker liggen, licht slapen, bij wakker worden niet meer in slaap komen, rare dromen...en hier ook al BI..... helaas hier ook geen wondermiddel.....